Nationale Week Zonder Vlees in beeld

Door Jan Roekens | 19-03-2019

Ipsos brengt voor de tweede jaar op rij de social buzz rondom de campagne in kaart. De week van 11 t/m 17 maart stond weer in het teken van de Nationale Week Zonder Vlees, een campagne die na een succesvolle eerste editie in 2018 jaarlijks zal terugkeren.


De initiatiefnemer van deze campagne, Isabel Boerdam, vindt dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is en pleit voor een “flexitarisch” eetpatroon. Dit is een dieet waarin vlees en vis worden afgewisseld met vegetarische gerechten. Met deze kleine aanpassing kunnen we grote impact maken op het milieu, want een week zonder vlees bespaart per volwassene zo’n 130 liter water, 76 kilometer autorijden en 770 gram dierenvlees.

Ipsos brengt dit jaar voor de tweede keer in kaart hoe groot de social buzz rondom de campagne is. We zien onder meer dat men beter op de hoogte is van de campagne en dat er meer activiteit plaatsvindt onder een breder publiek – dus niet alleen onder de foodies, vegetariërs en veganisten.

Merken die inspelen op deze campagne zouden door actieve deelname op social media meer potentiële klanten kunnen bereiken.

In de bijlage de resultaten van de Nationale Week Zonder Vlees 2019.

 

Bron: Persbericht Ipsos, 18 maart 2019

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?