Onderweg met kinderen in de auto
DirectResearch heeft in opdracht van Qontent Matters en Nationale Nederlanden een onderzoek gedaan naar het gedrag van ouders met jonge kinderen tijdens het autorijden. Waar sommige ouders een ritje met de kinderen als een leuke en positieve bezigheid zien, levert het andere ouders veel stress op.
Wat doen ouders om hun kroos op de achterbank rustig te houden? De aandacht die jonge kinderen op de achterbank vragen van ouders kan ook onveilige situaties opleveren. Aan de hand van de uitkomsten van dit onderzoek is er onder meer een interessante infographic verschenen.
Bron: Persbericht DirectResearch, 29 mei 2019
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Veranderend manbeeld nog niet te zien in advertenties
In Connecting with men: How brands can decode modern masculinity, wil Kantar laten zien waarom merken en adverteerders moeten nadenken over hoe ze een veranderend mannelijk publiek aanspreken. ‘Mannelijkheid is niet alleen een sociale kwestie – het heeft ook een zakelijke kant.’ ▼ Campagnes met positieve beelden van mannen hebben commercieel voordeel. Ze scoren beter…
Het verschil tussen inzicht en realiteit – een wereldwijde studie
Begin 2024 deed Ipsos onderzoek naar voorspellingen voor het toen nog voor ons liggende jaar. Wat is er van de visie terechtgekomen? Sommige mensen zaten er duidelijk naast: 50% voorspelde dat robots eruit zouden zien, denken en spreken als mensen, 31% dacht dat de oorlog in Oekraïne zou eindigen. Deze verwachtingen en de harde realiteit…
Lhbtiqa+ monitor: positieve trends
In opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) voerde Ipsos I&O in samenwerking met Panteia en kennisinstituut Movisie onlangs de eerste meting van de vernieuwde lhbtiqa+-monitor uit. In deze monitor wordt de leefsituatie van lhbtiqa+-personen in Nederland en de opvattingen over lhbtiqa+-personen in Nederland in kaart gebracht. ▼ In de monitor wordt…