Met de Nationale OnderzoeksMonitor wil Miles Research de ontwikkelingen in het vak in kaart brengen. Op dit moment hebben ruim 100 mensen de vragenlijst ingevuld, gelijkmatig verdeeld over bureaus en opdrachtgevers. Maar deelnemen is nog mogelijk.
Er beginnen interessante inzichten naar voren te komen, hoewel nog indicatief uiteraard. Online kwalitatief onderzoek wordt als de grootste groeimarkt gezien. 82% van de respondenten ziet dat wel voor zich. Opdrachtgevers zien nog een andere ontwikkeling: bij 85% scoort onderzoek via WhatsApp en SMS het hoogst.
Opvallend is verder dat bureaus en opdrachtgevers verschillend kijken naar de samenwerking. Van de bureaus ziet 83% de samenwerking meer als partnership, bij de opdrachtgevers is dit 69%.
De grootste groei wordt gezien bij bureaus die zich specialiseren in data-analyse: 61% verwacht hier groei. De grootste krimp gaat plaatsvinden bij fullservice bureaus, zegt 23%.
En gelukkig maakt bijna niemand zich zorgen om zijn of haar baan, hoewel meer dan de helft denkt dat die baan er over vijf jaar totaal anders uitziet.
De vragenlijst kan nog steeds worden ingevuld. Miles Research nodigt bureaus en opdrachtgevers daar van harte voor uit. Delen met collega’s van de link kan uiteraard ook.
Neem deel aan de Nationale Onderzoeksmonitor en vul de vragenlijst in!