De gezondheidszorg is een datagedreven business. Daarom hebben gezondheidsonderzoekers, die patiënten en zorgverleners bestuderen en op een dieper niveau willen begrijpen, Phebi sinds het ontstaan omarmd.
Met de Phebi-plug-in maken ze enquêtes spraakgestuurd, waardoor de UX wordt gestroomlijnd en op natuurlijke wijze langere en rijkere antwoorden genereert. Met de Phebi Portal verkennen ze stem-, emotie- en sentimentgegevens op een nieuwe en krachtige manieren, en analyseren en visualiseren ze die gegevens.
De gezondheidsonderzoekers gebruikten Phebi om studies over medicijnen en behandelingen, ziekten en aandoeningen, voeding en welzijn, Covid-19, Telehealth etc. te verbeteren. Drie van Phebi’s partners hebben onlangs onafhankelijke papers gepresenteerd op belangrijke branchecongressen. De bevindingen zijn toepasbaar voor elke categorie van onderzoek.
#1: “Innovation Has to Prove its Worth: Putting Tech Under the Microscope” — Presented by Blueprint Partnership at EphMRA Switzerland (9/28/20)
Phebi’s stemtechnologie werd getest om te zien hoe die de klassieke kwalitatieve analyse van 30 minuten durende IDI’s over obesitas zou kunnen aanvullen.
De stemanalyse van Phebi bracht pijnpunten en verborgen emoties aan het licht, waardoor diepere verhalen achter gesproken woorden zichtbaar werden. Dat zorgde voor een beter begrip van de respondenten en hun meningen. Het bood ook een aanvullende maatstaf voor onderzoek: stellige antwoorden en minder zekere konden worden gescheiden, en echte bedoelingen van minder overtuigde.
#2: “Identifying Brand Moments of Magic & Misery Using Voice Tech & Emotion AI” — Presented by Day One Strategy at EphMRA Switzerland (9/28/20)
Tegenwoordig concurreren merken in een complexe marketingomgeving die steeds meer wordt bepaald door ‘micromomenten’ waarin emotie overheerst. Phebi’s stemtechnologie werd gebruikt om ‘micromomenten’, zoals ervaren door artsen, te verzamelen en te analyseren.
Elke keer dat deelnemende MD’s op enigerlei wijze interactie hadden over diabetes type 2, deelden ze audio-antwoorden door een speciale Phebi-telefoonlijn te bellen en een gesproken memo achter te laten of door een voor Phebi-geschikte OE te beantwoorden.
Emotieanalyse onthulde wat interacties zinvol of minder zinvol maakte. Van belang voor medicijnfabrikanten.
#3: “Telehealth in the Age of COVID-19: Patient Perspectives” — Presented by Rare Patient Voice and Phebi at Intellus Worldwide’s Fall Forum (10/8/20)
Phebi werd gebruikt om een enquête onder patiënten te houden, om zo te begrijpen hoe ze echt denken over Telehealth. Het vragen om gesproken reacties leidde tot langere, rijkere antwoorden, zonder onderbreking (46% langer dan getypte reacties!).
Door reacties op emotie te sorteren, werd het gemakkelijk om trends te ontdekken, inclusief de aspecten van Telehealth die mensen gelukkig, verdrietig, kalm of angstig maakten.
Door naar reacties te luisteren in plaats van ze te lezen, kwamen meer genuanceerde inzichten naar voren.
Als u een diepere duik wilt nemen in een van de genoemde toepassingen, klik dan hier om een demo aan te vragen met gebruiksscenario’s die zijn afgestemd op uw bedrijf, of neem rechtstreeks contact op met Ton Koster, hoofd van Phebi’s Benelux.