Korting en de beste deal scoren is sinds de pandemie nog belangrijker geworden, blijkt uit onderzoek van Direct Research, in opdracht van PayPal. 81% zoekt vaker online naar korting en scherpe prijzen. Millennials en Gen X spenderen er gemiddeld twee uur en 15 minuten aan, Gen Z en babyboomers een uur en 40 minuten.
Mannen zijn meer toegewijd aan het vinden van de beste deal, ze zoeken er twee uur en 20 minuten per week naar. Vrouwen doen dat in anderhalf uur. Bijna tweederde van de consumenten vond dat het zoeken naar kortingen te veel tijd kost.
Covid heeft weinig invloed gehad op de liefde van Nederlanders voor koopjesjagen, 84% deed dat al en doet dat nu nog. Eenvijfde is wel bewuster gaan winkelen en doet dus minder impulsaankopen.
Wanneer een goede deal wordt gevonden, zijn jongere generaties sneller geneigd om ‘m te delen met vrienden en familie. Millennials doen dat het meest (71%), gevolgd door Gen Z (66%) en Gen X (63%).
Direct Research is kennispartner van Daily Data Bytes. Word ook kennispartner en bereik onze lezers via web, socials en nieuwsbrief met jouw content. Neem contact op met Tjitske Buurman voor meer informatie.