Uitmuntende klanttevredenheid voor Treinreiswinkel en Natuurhuisje

Door Jan Roekens | 10-06-2025

De vakantieplatformen Treinreiswinkel en Natuurhuisje genieten de hoogste klanttevredenheid onder vakantiegangers. HotelSpecials en Agoda blijven juist achter. Nederlanders van 35 tot en met 49 jaar zijn meer tevreden dan 50-plussers. Dat alles blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen van Multiscope, met onderzoek onder bijna 5.200 Nederlanders.

De gemiddelde NPS van een vakantieplatform is +56. Acht platformen scoren daarboven, elf daaronder. Treinreiswinkel behaalt met +78 de hoogste score. Kort daarop volgt Natuurhuisje met een NPS van +75. Verder maken Micazu (+71), BungalowSpecials (+69) en Airbnb (+68) de top vijf compleet.

Alle vakantieplatformen hebben een positieve NPS. HotelSpecials en Agoda scoren het laagst op klanttevredenheid. HotelSpecials staat onderaan met een NPS van +19, gevolgd door Agoda met +34. Verder hebben Tripadvisor (+40), Belvilla (+45) en D-reizen (+47) ook een relatief lage NPS.

35-49-jarigen zijn positiever

De gemiddelde NPS onder online boekers tussen de 35 en 49 jaar is +60. Dat is significant hoger dan de gemiddelde NPS onder boekers van 50 jaar of ouder (+53). De groep 18- tot en met 34-jarigen geeft gemiddeld een NPS van +57.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?