UvA Masterclass Beleidsonderzoek voor Nieuwe Tijden
Ontdek hoe beleidsonderzoek (waar beleidsevaluatie een onderdeel van is) een rol kan spelen in het tot stand brengen van beter beleid.
Onder leiding van dr. Jos Mevissen gaan we in op hoe beleidsonderzoek kan helpen beter zicht en grip te krijgen op een beleidsomgeving die dynamischer en kritischer is. En hoe beleid geformuleerd en geïmplementeerd kan worden in een dergelijke ambigue omgeving. Leden van de MOA ontvangen 10% korting.
Auteur: Geplaatst door de redactie, -
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Vertrouw niet te veel op A/B-testen
Marketeers moeten voorzichtig zijn bij het gebruik van A/B-testen voor online advertenties op platforms zoals Meta en Google, zo stelt een nieuw onderzoek. Een advertentie die het goed doet heeft dat misschien eerder te danken aan het specifieke publiek dat de uiting ziet, dan aan creatieve elementen van de advertentie. ▼ Het onderzoek – gepubliceerd…
Pieken en dalen in de winkelstraat
Het jaar 2024 stond in het teken van pieken en dalen in de winkelstraatdrukte. De fluctuaties in bezoekersaantallen en de impact van economische onzekerheid maakten het tot een uitdagend jaar voor veel retailers. RMC, onderdeel van Motivaction en gespecialiseerd in het meten en analyseren van winkelstraatdrukte, zet de belangrijkste inzichten op een rij. ▼ De eerste maanden…
AI werkt wel, maar leidt ook tot burn-out
AI biedt op vele terreinen voordeel, van productinnovatie tot verbeteren van de klanttevredenheid, maar het zorgt ook voor burn-out bij medewerkers omdat er nog een taak wordt toegevoegd aan wat er dagelijkse te doen is. Dat blijkt uit onderzoek van EY in Amerika. ▼ Met AI kunnen bedrijven hun productiviteit verhogen omdat het alledaagse en…