Winnaars GfK Vers Rapport
In de 21ste editie van het GfK Vers Rapport streden dit jaar 15 supermarkten om de eer.
Poiesz wordt het hoogst gewaardeerd binnen het vleessegment, met een score van 7,46. Vorig jaar stond supermarkt Nettorama nog op 1. De 2de plaats wordt gedeeld door Jan Linders en PLUS.
Jan Linders scoort voor de 15de keer het hoogste in de categorie Vers Brood. Nummer 2 is Lidl (dat vorig jaar op 8 stond). Dekamarkt eindigde als 3de.
Lidl is de winnaar in de categorie Groente/Fruit, en is dat al voor de 9de keer. Nettorama werd 2de en Boni 3de.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Dalende interesse in duurzaamheid stabiliseert, maar polarisatie neemt toe
De polarisatie rond duurzaamheid in Nederland neemt verder toe. Waar in 2024 duurzaamheid minder belangrijk werd gevonden dan in voorgaande jaren, is die dalende trend in 2025 gestabiliseerd. Tegelijkertijd groeit de tegenstelling tussen voor- en tegenstanders van duurzaamheid. Dat blijkt uit de voorjaarsmeting van de Monitor Merk en Maatschappij (MMM) 2025, een jaarlijks onderzoek van…
81% van de Nederlanders vindt dat leiderschap anders moet
Samen met bestuursadviseur Duivelse Dilemma’s heeft Motivaction onderzocht wat Nederlanders verwachten van leiders in deze tijd. Het blijkt dat 81% van de Nederlanders vindt dat er nu een ander soort leiderschap nodig is dan voorheen. De roep om openheid, mensgerichtheid en zichtbaarheid was zelden zo luid, maar tegelijkertijd is er verdeeldheid over wat goed leiderschap…
Aandacht kun je berekenen
Volgens onderzoek van McKinsey & Co wordt aandacht beïnvloed door de mate van betrokkenheid van consumenten bij de content (focus) en de reden waarom ze content tot zich nemen (intentie). Het onderzoek stelt dat je die aandacht kunt berekenen. Dan kijk je niet alleen naar de hoeveelheid tijd die wordt besteed, maar ook naar hoe…