Waldo Swijnenburg (oud-directeur onderzoeksbureau MARE) tekent bij Neurensics als directeur kwalitatief onderzoek. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van neurotechnieken en kwalitatief onderzoek.
De afgelopen jaren heeft Neurensics zich steeds meer gericht op een integrale benadering van marktonderzoek. De gecombineerde aanpak wordt door de aanstelling van Waldo Swijnenburg ‘naar een hoger plan getrokken’. Neurodata zullen worden verrijkt met kwalitatieve informatie: informatie die de beleving en betekenis die mensen hechten aan campagnes nauwgezet beschrijft.
Met neurotechnieken meet Neurensics wat mensen van proposities, concepten en informatie vinden, wat de invloed is op het gedrag en wat de commerciële consequenties zijn. Het verrijken van deze neurodata met de gerapporteerde gevoelens en gedachten van respondenten, en andersom, is iets wat marktonderzoek nog effectiever maakt voor de klant, aldus Neurensics.
Waldo Swijnenburg heeft vertrouwen in de gezamenlijke toekomst: ‘Neurowetenschap zoals die door Neurensics wordt toegepast is de premier league van consumer neuroscience. Hun verbinding met de UvA garandeert toegang tot de nieuwste wetenschappelijke inzichten, slimme kritische onderzoekers en continue innovatie van methodes en technieken. Hier ligt de toekomst van het doorgronden van zoiets complex als consumentengedrag.’