Norstat versterkt het kwantitatieve aanbod in Nederland met senior expertise met de benoeming van Kjell Massen tot Head of Quantitative & Business Development. Norstat is sinds 2021 actief in Nederland door de overnames van Respondenten.nl en CG Research. Norstat Nederland ontstond door de fusie van deze twee bedrijven te combineren met de internationale Norstat Group.
Norstat is een one-stop-shop voor dataverzameling in Nederland. Er kunnen respondenten geworven worden voor kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek en alles daartussenin. Per 1 april wordt het bureau versterkt met Kjell Massen (links op de foto). In zijn rol als Head of Quantitative & Business Development zal hij de kwantitatieve business unit van Norstat in Nederland leiden en verder uitbreiden.
Kjell Massen heeft bijna 20 jaar bureau-ervaring in kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek bij bedrijven als Ruigrok Netpanel, Haystack Consulting en InSites Consulting en hij is de ESOMAR-vertegenwoordiger voor Nederland. Hij heeft een bewezen staat in sectoren als FMCG, overheid en technologie.
Met deze benoeming wil Norstat haar positie in de Nederlandse markt – momenteel de op zes na grootste in Europa – verder versterken. Volgens het laatste ESOMAR-rapport had de Nederlandse onderzoeksmarkt in 2021 een marktomvang van 401 miljoen euro, waarmee het de op twee na snelst groeiende markt in Europa is. Dit is een duidelijke indicatie dat Nederland een steeds belangrijker onderzoekshub is in dit gebied.
Respondentervaring
Yvette Huitema, Managing Director van Norstat Nederland (rechts op de foto), zegt over de nieuwe benoeming: ‘Binnen Norstat wordt veel geïnvesteerd in toptalent om ervoor te zorgen dat we de meest toonaangevende dataleverancier in Nederland maar ook in Europa worden. Dit is alleen mogelijk als we hoge kwaliteit blijven leveren aan onze klanten. Met Kjell aan boord zijn we ervan overtuigd dat onze klanten zullen profiteren van zijn ervaring met kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmethoden en zijn vermogen om de behoeften van klanten te vertalen naar ons aanbod.’
Kjell Massen: ‘Het ondersteunen van klanten bij het vinden van bruikbare consumenteninzichten met behulp van innovatieve onderzoeksmethoden is altijd mijn passie geweest. En dit begint allemaal met betrouwbare data en het op een respectvolle manier samenwerken met respondenten. Ik werk al meer dan 15 jaar met Yvette en haar team samen en ik ben altijd onder de indruk geweest van hun focus op de respondentervaring. Ik kijk ernaar uit om het kwantitatieve team te ontwikkelen en bij te dragen aan het doel van Norstat om de meest betrouwbare en innovatieve dataleverancier in Nederland te worden.’