Actueel | 21 januari 2025
21 januari 2025

Zeven security-trends voor 2025

Welke trends en ontwikkelingen op het gebied van security hebben dit jaar de grootste impact op organisaties? Computest Security en dochterbedrijf Incide zetten zeven trends op een rij, waaronder ook extra beveiliging van data. ▼ Hoewel organisaties de afgelopen jaren veel hebben geïnvesteerd in security awareness, is Business Email Compromise (BEC) nog steeds een van…

Actueel | 21 januari 2025
21 januari 2025

De trends voor 2025: spanning, transformatie en transcendentie

AI, klimaatverandering en politieke polarisatie zullen in 2025 de samenleving en de wereldwijde bestedingen beïnvloeden. Daardoor ontstaan ook spanningen in de maatschappij. En die spanningen komen naar voren in 10 trends. Luis Carlos Chacón J., expert in foresight en innovation-strategie, zet ze op een rij. ▼ Adaptieve renaissance De integratie van AI met menselijke creativiteit…

Actueel | 21 januari 2025
21 januari 2025

Europese Toegankelijkheidswet EAA dwingt bedrijven tot grote aanpassingen

De invoering van de European Accessibility Act (EAA) brengt grote veranderingen met zich mee voor bedrijven en organisaties in heel Europa, dus ook in Nederland. De wet, die als doel heeft producten en diensten toegankelijker te maken voor mensen met een beperking, treedt vanaf 28 juni 2025 in werking. ▼ Het programma MKB Toegankelijk van…

Actueel | 21 januari 2025
21 januari 2025

Kantar Media verkocht aan investeerder H.I.G.

De in Londen gevestigde investeringsmaatschappij H.I.G. Capital zal ongeveer 1 miljard dollar betalen voor de overname van Kantar Media. De beide organisaties verwachten dat de deal later dit jaar zal worden afgerond. ▼ Begin december meldde Sky News dat H.I.G. een serieus bod had uitgebracht op Kantar Media. Ipsos had zich al eerder teruggetrokken, net…

Actueel | 21 januari 2025
21 januari 2025

‘Datamanagement is bij uitstek de manier om elkaar weer te begrijpen’

In de tweedaagse cursus Data Modeling voor Data Warehouse en Data Science leert Peter Vieveen (foto) hoe organisaties betere beslissingen kunnen nemen dankzij goed datamanagement. Het belang daarvan kan volgens hem niet worden onderschat. ‘De implementatie van datagedreven werken kan niet zonder dataperspectief op je organisatie.’ ▼ Begin februari (en nogmaals in september en december) geeft…

Actueel | 16 januari 2025
16 januari 2025

Creativiteit in marketing en merkcommunicatie op SWOCC Symposium

Op donderdag 6 februari 2025 organiseert SWOCC in de middag het jaarlijkse SWOCC Symposium. Het symposium staat in het teken van creativiteit in marketing en merkcommunicatie en het wordt gehouden bij Crea in  Amsterdam. Vooraanstaande academici en creatieve professionals delen er de nieuwste inzichten en praktijkervaringen. ▼ Hoogtepunten van het programma zijn: Creativiteit in de…

Actueel | 16 januari 2025
16 januari 2025

Nieuwe audience metric voor YouTube Music

Google heeft een nieuwe ‘fan-facing’ metric aangekondigd voor YouTube Music. In een maandelijkse update van de meting wordt weergegeven hoeveel unieke luisteraars en kijkers er dagelijkse zijn voor een bepaalde artiest. ▼ De meting schat het aantal unieke gebruikers wereldwijd dat de afgelopen maand de content van een artiest heeft bekeken of beluisterd in alle…

Actueel | 16 januari 2025
16 januari 2025

‘Hoe waarschijnlijk is het dat u NPS zou aanbevelen?’

Net Promoter Score, of NPS, is een van de populairste manieren om klanttevredenheid te meten. Het idee is simpel: vraag klanten hoe waarschijnlijk het is dat ze jouw product of dienst zouden aanbevelen. Bereken de antwoordscore en deel het resultaat in in Promoters, Passives en Detractors. Klinkt makkelijk, maar er is ook kritiek. Isabella Broers…

Actueel | 16 januari 2025
16 januari 2025

In 2030 doet AI twee derde van de menselijke arbeid

Door AI en robotisering zal in 2030 nog slechts een derde van alle werkzaamheden door menselijke arbeid worden uitgevoerd. Dat is een van de conclusies uit het Future of Jobs Report 2025, uitgevoerd door het World Economic Forum. UvA-hoogleraar Henk Volberda (Amsterdam Business School) is verantwoordelijk voor de Nederlandse dataverzameling voor het wereldwijde onderzoek. ▼…

Actueel | 14 januari 2025
14 januari 2025

Bilendi & respondi lanceert Amerikaans panel

Na de overname van Netquest in december heeft het in Parijs gevestigde technologie- en panelplatform Bilendi & respondi nu een eigen panel gelanceerd in de VS. ▼ De nieuwe ontwikkeling houdt een Amerikaanse panel in dat antwoord moet geven op de groeiende vraag van opdrachtgevers naar  panels van hoge kwaliteit met een diverse en betrouwbare…

Actueel | 14 januari 2025
14 januari 2025

Lunar Insight – onderzoeksbureau voor vrouwenvoetbal

Voormalig Nike insight-executive Lydia Crudge (foto) heeft een onderzoeksbureau opgericht speciaal voor data rond vrouwenvoetbal. Het heet Lunar Insight en het wil merken en sponsors aan vrouwenvoetbal binden. ▼ Lydia Crudge (foto) richtte richtte het bureau op nadat ze drie jaar bij Nike had gewerkt als directeur consumer insights. In gesprek met Research Live zegt…

Actueel | 14 januari 2025
14 januari 2025

Jaaroverzicht TV 2024 – Voetbal en Wie is de Mol?

In 2024 keek de Nederlander gemiddeld 130 minuten per dag naar televisiezenders; in 2023 was dit 132 minuten. Het afgelopen jaar keek men gemiddeld per dag 98 minuten live naar TV, terwijl dit in 2023 100 minuten per dag was. En waar keken we naar? Voetbal en Wie is de mol? ▼ De kijkcijfers van…

Ook de laatste bytes ontvangen?