Actueel | 11 april 2024
11 april 2024

Net verschenen: Handboek AI Strategie

Zojuist is het Handboek AI Strategie van Job van den Berg en Remy Gieling verschenen. De auteurs willen op een toegankelijke manier laten zien hoe je (generatieve) AI inzet voor team en organisatie. Het boek bevat ook de laatste inzichten uit Silicon Valley en handvatten om een AI-projectplan op te zetten. Google laat in recent…

Actueel | 11 april 2024
11 april 2024

Whitepaper over social measurement

Adverteren op social media is voor veel bedrijven inmiddels een must. Maar hoe meet je de impact van al die campagnes en verzamel je inzichten om de resultaten naar hoger niveau te tillen? Om marketeers te ondersteunen publiceert DDMA het whitepaper Alles over Social Measurement. In het whitepaper lichten experts uit de DDMA Commissie Social…

Actueel | 11 april 2024
11 april 2024

AP publiceert jaaroverzicht datalekmeldingen

Te veel organisaties in Nederland die worden getroffen door een cyberaanval, laten na om mensen te waarschuwen dat hun gegevens in verkeerde handen zijn gevallen. Gevolg is dat de mensen van wie persoonlijke gegevens zijn gelekt, zich niet kunnen wapenen tegen mogelijke oplichting. De Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt daarvoor in het jaarlijkse overzicht van datalekmeldingen. Organisaties…

Actueel | 09 april 2024
09 april 2024

Google wil AI-zoekmogelijkheid mogelijk achter betaalmuur

Google overweegt zijn voorgenomen AI-gedreven zoekmachine achter een betaalmuur te plaatsen, waardoor het mogelijk een product wordt voor een niche-markt. De komst van kunstmatige intelligentie verandert de manier waarop we omgaan met de informatie op internet. Nu het fundamentele bedrijfsmodel van advertenties rond het zoeken van informatie wordt bedreigd, denkt Google erover om zijn belangrijkste…

Actueel | 09 april 2024
09 april 2024

De stille kracht van soft skills

Ook dit jaar geeft Jildou Oostenbrug weer trainingen bij het Data & Insights Network over persoonlijke ontwikkeling. Zij vertelt waarom je soms ‘nee’ moet zeggen, en waarom soft skills niet zo soft zijn als je misschien denkt. Je hebt een achtergrond in het marktonderzoek. ‘Vertaal’ je je cursussen expliciet naar professionals in marktonderzoek en analytics?…

Actueel | 04 april 2024
04 april 2024

US en UK werken samen aan onderzoek naar AI-veiligheid

De regeringen van Engeland en de VS hebben een overeenkomst ondertekend voor samenwerking bij ontwikkeling van tests voor geavanceerde modellen voor kunstmatige intelligentie. De overeenkomst, ondertekend door de Engelse minister van Technologie Michelle Donelan en de Amerikaanse minister van Handel Gina Raimondo, moet ervoor zorgen dat de landen gaan samenwerken op het gebied van onderzoek…

Actueel | 04 april 2024
04 april 2024

Nieuw personeelsbeleid door verbinding van AI met HR

Recentelijk organiseerde de werkgroep piHuman Catal van het NLAIC een webinar over de integratie van AI met human resources. Vertegenwoordigers van onderwijsinstellingen, gemeenten en bedrijfsleven deelden samen met AI-specialisaties inzichten over de impact en mogelijkheden van AI voor HR.  Tijdens de bijeenkomst gingen twee sprekers in op AI en HR: Hans van der Spek, Manager…

Actueel | 04 april 2024
04 april 2024

Annalect en Motivaction vieren 20-jarige samenwerking

Deze maand vieren data- en analyticsbureau Annalect – onderdeel van OmnicomMediaGroep – en Motivaction hun 20-jarige samenwerking. Gezamenlijk lanceren beide bureaus deze zomer een nieuwe methode om de effectiviteit van online campagnes te meten. Motivaction voert al 20 jaar op wekelijkse basis campagne-effectmetingen uit. In die periode werden ruim 400.000 inwoners van Nederland ondervraagd en…

Actueel | 04 april 2024
04 april 2024

Feeddex en Duitse CX-specialist moveXM bundelen krachten

Feeddex en dochteronderneming 5-sterrenspecialist zijn overgenomen door de internationale customer experience-specialist moveXM. Bij Feeddex en moveXM werken vanaf nu zo’n 100 professionals aan het verbeteren van de klant- en medewerkersbeleving van meer dan 2000 ondernemingen. De overname is volgens Holger von Seherr-Thoss, CEO van moveXM, een strategische stap in de missie om bijzondere CX-oplossingen te…

Actueel | 02 april 2024
02 april 2024

René Zeedijk benoemd tot bestuurslid NMO

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft René Zeedijk (52) benoemd tot nieuw bestuurslid. Hij neemt zitting namens de Verenigde Internetexploitanten (VINEX). Zeedijk is sinds 2022 adjunct-directeur Digital Sales & Head of SIM Advertising bij DPG Media.  René Zeedijk was in het verleden actief als commercieel directeur bij Radio 538 en Talpa Radio. In 2008 stapte…

Actueel | 02 april 2024
02 april 2024

Ruigrok-round table: de kracht van inclusief onderzoek

Op het MIE van 13 en 14 maart was Ruigrok, in de persoon van Jesca Dembinski, verantwoordelijk voor de round tables over inclusief onderzoek. Sessies die goed werden ontvangen, zo goed dat er een online herhaling komt. Jesca blikt erop terug en nodigt je uit voor de volgende meeting. Veel van mijn blogs gaan over…

Actueel | 02 april 2024
02 april 2024

Ladies of Data viert vijfjarig bestaan met evenement

Op 16 april 2024 vindt de vijfde editie plaats van het evenement ‘Ladies of Data’. Plaats van handeling: JADS Mariënburg, ‘s-Hertogenbosch. Ladies of Data heeft zich sinds de lancering opgeworpen als een platform dat vrouwen in de data-science-sector samenbrengt en ondersteunt. Ladies of Data is een jaarlijks evenement dat vrouwen in data-science samenbrengt voor kennisuitwisseling…

Ook de laatste bytes ontvangen?