Actueel | 25 oktober 2021
25 oktober 2021

Information design: simpele principes, betere rapporten

Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt geen verschil als je deze niet goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken: effectieve communicatie. 'In deze workshop gaan we werken aan effectieve communicatie' Robert van Ossenbruggen Inhoud Tijdens deze doe-workshop ga je met eigen materiaal aan de...
Actueel | 25 oktober 2021
25 oktober 2021

Ecosystem innovation at Unilever: Shifting to more healthy and sustainable diets

Unilever has a long track-record of ecosystem (open) innovation with external parties like suppliers, startups and academics to stay relevant in an increasingly competitive and global world. At the Sensory Symposium ‘A Taste of Change’ on Nov 25th Liesbeth Zandstra and Suzanne Einöther will present examples of sensory and consumer research studies which were performed...
Actueel | 20 oktober 2021
20 oktober 2021

The role of sensory signals in eating behavior

Sensory science is often focused on optimizing the palatability of food and beverage. However, the smell, taste and texture of food and beverages also have a functional role in determining eating behavior. Ambient smells prime people for sensory specific appetites. Taste intensity signals the nutrient content of food and plays a dominant role in satiation....
Actueel | 20 oktober 2021
20 oktober 2021

Klachten over cookiebanners ingediend bij Europese toezichthouders

Deze zomer heeft NOYB, de organisatie van privacyactivist Max Schrems, 422 formele klachten ingediend bij verschillende toezichthouders in Europa. Nadat eind mei een schriftelijke waarschuwing naar meer dan 500 bedrijven was gestuurd, werd 42% van alle overtredingen binnen 30 dagen verholpen. Maar veel bedrijven hebben niet de aanbevelingen opgevolgd. NOYB is de cookiebanners op het...
Actueel | 18 oktober 2021
18 oktober 2021

Healthcare Insights ‘AI in de zorg’

Professor Andre Dekker (Maastricht University) sprak eerder deze maand tijdens de Healthcare Insights Talk van de MOA over het inzetten van AI. Over het waarom, de mogelijkheden en de ontwikkelingen. Hij schreef er een bijdrage over. We willen voorspellingen doen aan de hand van meer variabelen dan het menselijk brein kan. Hiervoor moeten we data...
Actueel | 18 oktober 2021
18 oktober 2021

Machine Learning within sensory and consumer science applied to consumer segmentation

Discover how to find and characterize segmentation in consumer liking scores through a series of machine learning approaches. Learn to find meaningful consumer segments and evaluate these segments for stability. And to apply several common machine learning approaches to predict cluster segment based on consumer demographic, behavioral, and psychographic information. Speakers: Tian Yu (Aigora) Dr....
Actueel | 13 oktober 2021
13 oktober 2021

The future of Sensory Research

Test methods for home, with more tech-savvy consumers and rapidly evolving tech advances - the pace of research is moving faster than ever. Join MMR Research and discover how research is embracing these developments. A deep dive into the latest technology trends & methodologies which harness consumer sensory insights. Speakers: Annie Neller Annie leverages her...
Actueel | 11 oktober 2021
11 oktober 2021

Negen genomineerden PIM Marketing Literatuur Prijs 2021

Negen boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2021. PIM wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden. Vorig jaar won Eveline van Zeeland met haar boek Marketing Design met Customer Journey Mapping de prestigieuze marketingliteratuurprijs. Dit zijn de negen nominaties - in alfabetische volgorde: Act Human - Waarom...
Actueel | 11 oktober 2021
11 oktober 2021

‘A Taste of Change’ at the Food Innovation Academy on Nov 25th

The symposium will be chaired by prof. Hans van Trijp (WUR) who will give a concise overview of the 5 pillars for the future: Environment/Covid-19, Big data, New Methods, Texture & Oral Processing, Sustainability. The kick-off is by Keynote speakers Annie Neller, Simon Harris and James Gater (MMR Research Worldwide). They will speak about The...
Actueel | 07 oktober 2021
07 oktober 2021

Bewijs in 50 tinten grijs

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen schreef een laatste bijdrage aan de serie. Hij stelt zeven alarmbel-vragen. Voor het...
Actueel | 06 oktober 2021
06 oktober 2021

SWOCC lanceert ‘SWOCC voor onderwijs’

SWOCC lanceert ‘SWOCC voor onderwijs’. Via een speciale website is het voor iedere onderwijsinstelling mogelijk om breed toegang te krijgen tot SWOCC-content op basis van IP-gecontroleerde toegang. Hiermee wil SWOCC niet alleen een kennisbank zijn voor marketing- en communicatieprofessionals, maar ook voor studenten, docenten en onderzoekers van onderwijsinstellingen. Met ‘SWOCC voor onderwijs’ hebben docenten, studenten...
Actueel | 05 oktober 2021
05 oktober 2021

MOAcademy – voor een frisse dosis kennis en inspiratie

Geen betere manier om je kennis en horizon te verbreden dan met een van de MOAcademy's. En…, veel MOAcademy's zijn live bij te wonen in de nieuwe cursuslocatie nabij Amsterdam-Sloterdijk. Kies uit het najaarsaanbod. Tip: schrijf je snel in! Oktober 11/10 & 12/10 - SPSS (advanced) - Robert van Ossenbruggen Tips en tricks om sneller...
";

Ook de laatste bytes ontvangen?