How to personalise your content on a Drupal or WordPress site?
Join MultiMinds’ webinar on Tuesday, October 22 (11:00 AM to 12:00 PM CEST) and learn how to personalise your content on a Drupal or a WordPress site. Explore features, benefits, success stories, and a live demo at the webinar. ▼ Simplify content personalisation and data activation for your web team with Multiminds’ CDP as a…
GRBN-webinar over het vertrouwen van consumenten in onderzoek
Op 23 oktober a.s. vindt er een webinar plaats van het Global Research Business Network (GRBN), waarin het vertrouwen van de consument in onderzoek centraal staat. Tijdens het webinar worden de resultaten van de Global Trust Survey 2024 gepresenteerd. ▼ Het wereldwijde initiatief is uitgevoerd in samenwerking met een aantal onderzoekassociaties en biedt inzichten in het consumentenvertrouwen…
‘De in-companytraining van het D&IN biedt een goede mix van theorie en praktijk’
Voor de professionals van Markteffect verzorgt het Data & Insights Network Academy in-companytrainingen. Chantal Vousten (foto), HR-verantwoordelijke binnen Markteffect, vertelt wat deze trainingen opleveren. ‘De trainers kunnen zich perfect verplaatsen in wat onze medewerkers nodig hebben.’ ▼ Markteffect is een vooruitstrevend full-service marktonderzoekbureau dat continu streeft naar verbetering en innovatie. Dat doet het bedrijf onder…
Insights met video en AI in Oracle of Opinion
Nieuwe ontwikkelingen in Amerika. Het in Los Angeles gevestigde ‘next gen’ marktonderzoeksbureau Brox.AI heeft Oracle of Opinion gelanceerd, een platform dat geavanceerde AI combineert met consumentenreacties uit miljoenen video-interviews in twintig branches. ▼ Brox is opgericht door Hamish Brocklebank en Durgé Seerden, en het is een AI-aangedreven kwalitatieve merktracker die een steeds groter aantal merken…
Europese privacytoezichthouders nemen richtlijnen gerechtvaardigd belang aan
De EDPB heeft nieuwe guidelines over ‘gerechtvaardigd belang’ aangenomen. Dit is een van de grondslagen in de AVG om persoonsgegevens te mogen verwerken. De AVG biedt zes mogelijke grondslagen, waarvan gerechtvaardigd belang er dus een is. ▼ De EDPB-guidelines helpen organisaties om te bepalen of zij persoonsgegevens mogen verwerken op grond van een ‘gerechtvaardigd belang’. Dit mag alleen onder de volgende voorwaarden:…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Data over gezondheid: stress bepaalt wereldwijd het dagelijkse leven
De Ipsos Global Advisor Survey – een onderzoek in 31 landen – laat zien dat het geestelijk welbevinden wereldwijd bovenaan staat als het gaat om zorgen over gezondheid. 45% vindt het belangrijkste onderwerp. ▼ Wereldwijd voelt een meerderheid zich gestrest Iets meer dan drie op de vijf (gemiddeld 62%) in 31 landen zeggen dat ze…
CLEVER°FRANKE wordt onderdeel van ADC Consulting
Dataontwerp- en technologieconsultant CLEVER°FRANKE is overgenomen door ADC Consulting, adviesbureau op het gebied van data en AI. ‘Samen willen we organisaties helpen op een effectieve manier data en AI in te zetten voor strategische groei en transformatie.’ ▼ ADC ontwikkelt strategieën voor implementatie van data en AI binnen organisaties en bouwt systemen en algoritmes die…
Big data-uitdagingen in de zorg
Big data-analyse in de gezondheidszorg kan veel voordelen opleveren, maar brengt ook uitdagingen met zich mee; van beveiliging en compatibiliteit tot visualisatie en privacy. ▼ Zorgverleners hebben enorme hoeveelheden gegevens en elektronische patiëntendossiers (EPD) waar zij bruikbare inzichten uit kunnen halen. Datagedreven inzichten kunnen operationele processen verbeteren, een hogere tevredenheid van personeel en consumenten opleveren,…
Training ‘AI voor marktonderzoekers’
Ontdek hoe AI jouw werk als marktonderzoeker optimaliseert en efficiënter maakt tijdens de training ‘AI voor Marktonderzoekers‘ van het Data & Insights Network. Leer alles over de nieuwste AI-tools, pas ze direct toe in onderzoek, en verbeter je data-analyse met slimme technologie. Daarnaast komen ook ethiek en privacy aan bod. ▼ De training omvat o.a.:…
Verian wint aanbesteding kwantitatief communicatieonderzoek Rijksoverheid
Onderzoekbureau Verian (voorheen Kantar Public) heeft de raamovereenkomst kwantitatief communicatieonderzoek voor de Rijksoverheid gegund gekregen. Hiermee wordt Verian de komende jaren een van de drie vaste onderzoekpartners voor communicatievraagstukken van ministeries en uitvoerende overheidsinstanties. De raamovereenkomst gaat in op 1 januari 2025. ▼ Dienst Publiek & Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken beoordeelde…
Synthetische data of synthetische mensen?
Er is veel discussie over de ‘echtheid’ van synthetische data. Ben Jenkins, Co-founder bij het Amerikaanse bureau Sympler, voegt er zijn visie aan toe op Greenbook. Hij is geen AI-basher, zegt hij alvast. Met een staat van dienst in AI-ontwikkeling en implementatie kan dat ook niet. Maar hij is ook geen evangelist. ▼ Jenkins begint…
Synthetische data zijn de toekomst van insights
Greenbook organiseert op 31 oktober een webinar over synthetische data. Dat doen ze samen met Greencore en Bulbshare, onder het motto dat nog voor eind van dit decennium 70% van alle data om modellen te testen, synthetisch zullen zijn. Voor Bulbshare neemt Julia Brannigan deel aan het webinar. Zij spreekt ook op het Data &…