Actueel | 08 juni 2021
08 juni 2021

De toekomst van category management

Constant Berkhout schreef een boek over innovatie in retail en over de enorme veranderingen als gevolg van digitalisering, nieuwe soorten concurrenten en steeds hogere verwachtingen van de consument. Lezers van de Daily Data Bytes krijgen korting op het boek – zie de link onderaan het artikel. Voor Daily Data Bytes maakte hij een bijdrage over...
Actueel | 07 juni 2021
07 juni 2021

Discover M(I)E – Een sessie nog eens terugkijken?

Na 8 juni zit Road to MIE’21 er helaas weer op. De afgelopen weken hebben duizenden mensen kunnen genieten van bijna 60 inspirerende sessies op het gebied van Insights, Data Analytics en Data Science. Heb je de afgelopen week onverhoopt een van je favoriete sessies gemist? Geen nood! Alle Road to MIE-sessies zijn na afloop...
Actueel | 03 juni 2021
03 juni 2021

Kijk mee naar de genomineerden voor Topic of the Year

Voor een van de MOAwards, Insight Scientist of the Year 2021, zijn drie nominaties gegeven aan vier wetenschappers: Brahim Zarouali, Jaap Wieringa, Ale Smids en Maarten Boksem (de laatste twee als team). Dit jaar was het thema ‘Tools for Capturing Information to Improve Business Insights’. De genomineerden is gevraagd om op 17 juni een presentatie...
Actueel | 02 juni 2021
02 juni 2021

SMART zoekt nieuwe bestuursleden

SMART is de ontmoetingsplaats voor startende talenten op het gebied van marketing en onderzoek. Het bestuur bestaat uit negen mensen die werken in marketing en marktonderzoek, zowel aan bureau- als klantzijde, en ze doen een oproep voor nieuwe bestuursleden. Een deel van ons bestuur draait nu een jaar mee als bestuurslid, een ander deel heeft...
Actueel | 02 juni 2021
02 juni 2021

Discover M(I)E – Road to MIE duurt nog tot dinsdag

Road to MIE duurt nog tot en met dinsdag 8 juni. Heb jij behoefte aan een inspirerende en leerzame dosis Insights? Schrijf je dan nog snel in voor een van deze sessies! [INSIGHTS] 04 juni 09.00 uur: Smaak bepaalt de herhaalaankoop van je product Je marketingmix kun je perfect voor elkaar hebben; packaging, promotie, pricing,...
Actueel | 01 juni 2021
01 juni 2021

Discover M(I)E – How insights boost the creative process

Even the most creative brands and agencies are in need of reality checks and insights throughout their innovation process to be able to launch successful products, services and campaigns. Cambri is a digital testing and insights tool that enables all innovators to combine advanced market research with agile experimentation. Together with the award-winning creative agency...
Actueel | 31 mei 2021
31 mei 2021

Passantentellingen wel toegestaan

Afgelopen weken was er de nodige publiciteit over de boete die de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft opgelegd aan de gemeente Enschede. We schreven erover in Daily Data Bytes in het artikel 'Wifitracking beboet' van 6 mei jl. Kern van de zaak was dat de AP de manier van passanten tellen ziet als volgen van personen...
Actueel | 31 mei 2021
31 mei 2021

Discover M(I)E – De laatste week Road to MIE

De laatste week Road to MIE is ingegaan. Gelukkig staan er ook de komende dagen nog een hoop interessante en inspirerende sessies op de agenda. Schrijf je snel gratis in voor een flinke dosis Insights, Data Analytics en Data Science. Mis het niet! Deze sessies staan nog voor je op het programma tot en met...
Actueel | 31 mei 2021
31 mei 2021

Digitale autonomie staat onder druk

De digitale autonomie in Nederland staat onder druk en dat raakt het hart van onze samenleving. De cyber-dreigingen nemen toe en we worden steeds afhankelijker van de digitale infrastructuur die in handen is van een aantal grote buitenlandse marktspelers. Dit kan grote gevolgen hebben voor onze nationale en economische veiligheid en daarmee voor het verdienvermogen...
Actueel | 31 mei 2021
31 mei 2021

Discover M(I)E – Smaak bepaalt de herhaalaankoop van je product

Je marketingmix kun je perfect voor elkaar hebben; packaging, promotie, pricing, beschikbaarheid, maar als de smaak van je product niet op orde is… Die smaak blijkt namelijk voor de consument keer op keer doorslaggevend om je product opnieuw te kopen. Hoe stel je vast wat de consument eigenlijk écht lekker vindt? Ontdek het tijdens de...
Actueel | 26 mei 2021
26 mei 2021

Man versus machine

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het idee dat je met software ‘insights’ kunt identificeren. Voor wie het nog niet wist:...
Actueel | 26 mei 2021
26 mei 2021

Discover M(I)E – Is AI het nieuwe instrument om creatief topwerk te beoordelen?

Stichting Adverteerders Nederland (SAN) en MetrixLab hebben een meta-studie uitgevoerd waarin een selectie ingezonden SAN campagnes werden onderworpen aan een innovatieve, AI-gedreven creatieve evaluatie. De centrale vraag was: in hoeverre kan AI de effectiviteit van reclame-uitingen voorspellen en daarmee winnende SAN-accenten onderscheiden? Heeft de merkenbouwer met artifical intelligence een nieuw instrument in handen om creatief...
";

Ook de laatste bytes ontvangen?