Actueel | 07 april 2022
07 april 2022

33ste MARUG Conference op 26 april

Op 26 april a.s. vindt in Groningen, in Martini Plaza, de 33ste MARUG Conference plaats. Het thema is ‘The Power of Human Connection: Get Attention, by Giving attention’. De MARUG Marketing Conference is het grootste professionele studentenmarketingcongres van Nederland en wordt jaarlijks door vele marketeers bezocht. MOA-leden krijgen korting op toegangsprijs. We leven momenteel in...
Actueel | 07 april 2022
07 april 2022

Kom eind juni naar de vijfde Data Week NL

Van 27 juni tot en met 2 juli vindt in ’s Hertogenbosch voor de vijfde keer op rij de Data Week NL plaats. Het wordt een week waarin iedereen kan zien en beleven wat data kunnen betekenen. Voor een sterke economie, werkgelegenheid en gelijke kansen voor iedereen. Bezoekers ervaren hoe data bijdragen aan slimme oplossingen...
Actueel | 05 april 2022
05 april 2022

Nielsen toch verkocht

Een paar weken geleden verwierp Nielsen nog een overnamebod van 15 miljard dollar, nu is er een overeenkomst gesloten voor overname door een private equity-consortium onder leiding van Evergreen Coast Capital Corporation en Brookfield Business Partners. Het overnamebedrag is iets gestegen, tot ongeveer 16 miljard dollar. De raad van bestuur van Nielsen stemt unaniem in...
Actueel | 05 april 2022
05 april 2022

SMART Congres over impactvolle verandering

Zoals vorige week aangekondigd, vindt op 21 april het SMART-congres plaats, met als thema ‘De kunst van impactvolle verandering’. Op het congres komen vijf sprekers. Twee worden vandaag voorgesteld. De andere drie komen in de editie van 12 april. De eerste spreker is Tom van Bommel van Unravel Research. Hij komt vertellen hoe je onbewust...
Actueel | 31 maart 2022
31 maart 2022

De wet van de kromme bocht

In de wedstrijd welk bedrijf het concept ´klantbeleving´ het beste begrepen heeft, strijden – volgens Eveline van Zeeland - twee bedrijven om de eerste plek. Het ene bedrijf verkoopt een wereld vol magie en het ander een wereld vol wonderen. Zoals al aan de slogans is te zien, zijn de overeenkomsten tussen beide bedrijven groter...
Actueel | 31 maart 2022
31 maart 2022

Nieuwe EDPB-guidelines over dark patterns

De European Data Protection Board (EDPB) heeft nieuwe guidelines vastgesteld over het herkennen en vermijden van dark patterns op sociale media. Ook heeft de EDPB guidelines opgesteld over de samenwerking tussen de Europese privacytoezichthouders. De ‘Guidelines on Dark patterns in social media platform interfaces: How to recognise and avoid them’ geven praktische aanbevelingen aan ontwerpers...
Actueel | 29 maart 2022
29 maart 2022

Meld je aan: 21 april SMART Congres

Terug van te lang weggeweest: het jaarlijkse SMART Congres voor startende (markt-) onderzoekers. In 2020 en 2021 kon het congres helaas niet doorgaan, maar dit jaar gebeurt het wel. Op donderdag 21 april is er een dagvullend programma dat iedereen prikkelt om zelf na te denken én aan de slag te gaan met de kunst...
Actueel | 22 maart 2022
22 maart 2022

Marketing mag best wat nobeler

Je hoort de leerkrachten op leeftijd soms verzuchten: ‘Vroeger was leraar zijn nog een nobel beroep’. Als je leraar was, dan wás je iemand. Datzelfde verlangen naar nobiliteit zouden marketeers ook best mogen hebben. Eveline van Zeeland schreef er een bijdrage over. Marketing is in de basis een heel eervol vak. Het draait om waarde...
Actueel | 17 maart 2022
17 maart 2022

Welk bedrijf wordt Data & Insights Company of the Year? Geef je favorieten snel door!

Naast de MOAwards, waar de nominaties binnenkort van bekend worden gemaakt, is er dit jaar een nieuwe prijs. Het is de MOAward voor Data & Insights Company of the Year. Voordrachten zijn nog welkom tot en met 1 april! De MOAward voor Data & Insights Company of the Year is speciaal bedoeld voor bedrijven en...
Actueel | 15 maart 2022
15 maart 2022

Kabinet zet in op privacy en bescherming persoonsgegevens

Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft in een brief aan de Kamer het beleid voor digitalisering toegelicht. Essentie is dat privacy en de bescherming van persoonsgegevens grondrechten zijn. Deze rechten staan onder druk in de steeds verder digitaliserende wereld, en het kabinet wil die rechten waarborgen. In de Kamerbrief zegt het ministerie dat het bereik...
Actueel | 08 maart 2022
08 maart 2022

EDPB-guidelines over gedragscodes voor doorgifte buiten EU nu definitief

De European Data Protection Board (EDPB) heeft de definitieve versie van guidelines over gedragscodes als doorgifte-instrument aangenomen. In de guidelines staan de voorwaarden om op basis van een gedragscode persoonsgegevens door te geven naar landen buiten de EU. De EDPB publiceerde in juli 2021 een eerdere versie van deze guidelines. Belanghebbende partijen kregen toen de...
Actueel | 03 maart 2022
03 maart 2022

Toezichthouders willen betere voorlichting over gegevens internetgebruikers

Bedrijven, instellingen en overheden moeten mensen beter voorlichten hoe zij hun gegevens online gebruiken. Dat vinden de Autoriteit Consument en Markt (ACM), de Autoriteit Persoonsgegevens (AP), de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en het Commissariaat voor de Media (CvdM). Zij starten daarom een onderzoek naar hoe bedrijven, instellingen en overheden internetgebruikers kunnen informeren op een manier...
";

Ook de laatste bytes ontvangen?