Actueel | 29 september 2021
29 september 2021

Bedrijven bundelen krachten tegen hackers

Het Financieel Dagblad meldt dat Nederlandse bedrijven op eigen initiatief een waarschuwingssysteem in het leven roepen tegen aanvallen door hackers. Dat is niet alleen ingegeven door veiligheid maar ook omdat de overheid te traag zou handelen, volgens de bedrijven. Het nog te ontwikkelen systeem moet hacks snel kunnen voorkomen. Nu zijn bedrijven afhankelijk van de...
Actueel | 29 september 2021
29 september 2021

ESOMAR and GRBN publish global guidance on fair use of data

ESOMAR and the Global Research Business Network (GRBN) announce the release of two new complementary guidelines that further strengthen ethical standard framework to be used by their respective memberships: Primary Data Collection and Duty of Care. The documents provide essential support to research, insight and data analytics practitioners and the organisations that work with them...
Actueel | 27 september 2021
27 september 2021

Twee inspirerende dagen bij Best of MIE

Afgelopen week opende de Jaarbeurs haar deuren voor Best of MIE, twee inspirerende dagen met de best beoordeelde lezingen van Road to MIE van het voorjaar, en uitgebreid met een magische masterclass en een workshop internationale marketing. De binnenkomst was enigszins onwennig, maar na de corona- en registratie-check kwam het goed op gang in de...
Actueel | 27 september 2021
27 september 2021

CBS schrapt indeling westers en niet-westers

Het CBS publiceert al tientallen jaren data over integratie en migratie. Migratie draagt veel bij aan de groei en de veranderende samenstelling van de bevolking. Ook vanuit het beleid en de wetenschap is er veel behoefte aan cijfers over deze thema’s. Maar het CBS schaft het onderscheid tussen westerse en niet-westerse achtergrond binnen afzienbare termijn...
Actueel | 23 september 2021
23 september 2021

MIE’21 van start

Na anderhalf jaar thuis zitten kon de Jaarbeurs gisteren eindelijk haar deuren openen voor MIE’21! Gisteren en vandaag zie je in de Jaarbeurs de best beoordeelde lezingen van Road to MIE en kun je deelnemen aan 3 inspirerende masterclasses. De binnenkomst was enigszins onwennig, maar na de corona- & registratie-check kwam het goed op gang...
Actueel | 22 september 2021
22 september 2021

Slechtere concurrentiepositie door betere CX?

In de afgelopen jaren is de aandacht voor customer experience gigantisch gestegen. Hele business units zijn er voor de verbetering van CX – en customer journeys – ingericht. En dat is niet zo gek. Een positieve ervaring maakt dat klanten sneller terugkomen. Maar wat is de rol van het merk? Een bijdrage van Stefan Peters...
Actueel | 20 september 2021
20 september 2021

Neuromarketing ‘Ask Me Anything’ | Live webinar tijdens Best of MIE

Tijdens Best of MIE 2021 organiseren Tim Zuidgeest en Tom van Bommel van Unravel Research een live lunchwebinar vanuit de Jaarbeurs. Ze beantwoorden dan al je vragen over neuromarketing, consumentenpsychologie en gedragsbeïnvloeding. Stuur nu alvast je vragen in en Tim en Tom zullen ze live bespreken tijdens het lunchwebinar van 12.00 tot 12.40 uur op...
Actueel | 15 september 2021
15 september 2021

Customer én employee experience integraal verbeteren? Dit kun je van NS leren!

Welke aanpak heeft NS gevolgd om in één beweging zowel de customer experience (CX) als de employee experience (EX) te verbeteren? En hoe hebben Gidsende Principes bijgedragen aan gedragsverandering bij medewerkers, zoals treinconducteurs? Op 22 en 23 september vertellen Pauline Bron van NS en Stephan van Slooten van Altuition het eerlijke verhaal. Iedereen met praktijkervaring...
Actueel | 13 september 2021
13 september 2021

Wie heeft er nog zin en tijd in een survey van 20 minuten?

Op Best of MIE (22 en 23 september) spreken Jan Kienhuis (Epiphany RBC) en Annemieke Onderdelinden (FrieslandCampina) over Conversation Design, dat zij zien als oplossing om consumenten met plezier en grote betrokkenheid deel te laten nemen aan onderzoek. Geen kruisverhoor meer, maar een gesprek. Want de digitalisering van marktonderzoek maakt het mogelijk om op schaalbare...
Actueel | 08 september 2021
08 september 2021

Tijd om feiten van fabels te onderscheiden

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen buigt zich over vanzelfsprekende zaken die wat meer tegenwicht kunnen gebruiken. Tijd voor...
Actueel | 08 september 2021
08 september 2021

FrieslandCampina en NS afsluiters Best of MIE-programma

Ook de laatste twee sessies van Best of MIE’21 zijn Simply the Best! Jan Kienhuis en Annemieke Onderdelinden laten je in deze ronde zien hoe je de weg vrijmaakt naar betere en relevante consumenteninzichten. Pauline Bron en Stephan van Slooten vertellen je heel graag hoe het NS gelukt is om één beweging zowel de customer...
Actueel | 06 september 2021
06 september 2021

Ga mee op onbewuste winkelsafari tijdens Best of MIE

Best of MIE op 22 en 23 september is het live-vervolg op de Road to MIE van mei en juni. Een kleiner MIE dan voorheen, maar wel met de allerbeste Road to MIE-sessies, zoals die van Tom van Bommel van Unravel Research, die je leert hoe je onbewuste hobbels in de customer journey wegneemt. Hij...
";

Ook de laatste bytes ontvangen?