33% Nederland is gezondheidsfreak
Nederlanders kunnen op basis van sportgedrag, eetgedrag, supplementengebruik en zelfmonitoring in vier groepen worden ingedeeld. Ruim drie op de tien Nederlanders behoren tot de gezondheidsfreaks en 20% is een bankhanger. Eén op de vijf is een bewuste eter (20%) en 31% is ‘gewoon gezond’. Dit blijkt uit de tweede editie van de Healthy Lifestyle Monitor…
Twintig procent werkt thuis om bedrijfsborrels te ontwijken
21% van alle Nederlanders heeft weleens bewust thuisgewerkt om op zijn of haar kinderen te passen, zonder het de werkgever te vertellen. Een vijfde van alle ondervraagden zegt op sommige dagen met opzet vanuit huis te werken om zo werkborrels en/of teamuitjes te ontlopen. Dat blijkt uit onderzoek van Acties.nl, uitgevoerd door Panelwizard. Vooral jongeren…
Nederlanders minder vaak op vakantie door hoge inflatie
In het najaar van 2022 was er bezorgdheid over een dreigende recessie. De energieprijzen, het risico op gastekorten en de hoge inflatie zouden de economische groei kunnen afzwakken. In februari 2023 bleek dat een recessie was afgewend en dat Nederlandse economie vorig jaar nog met 4,5% groeide. Toch blijft de inflatie een punt van zorg….
Vegetarisch eten onder druk
Sinds 2017 brengt Motivaction jaarlijks voedingsgewoontes in Nederland in kaart. De peiling van mei 2023 toont aan dat het streven naar een meer gezonde levensstijl weer stevig toeneemt, na relatieve onbekommerdheid in het ‘corona-bevrijdingsjaar’ 2022. Of het streven echt resultaat oplevert, is de vraag. Meer dan de helft van de volwassen Nederlanders heeft inmiddels overgewicht,…
Advertenties zijn effectiever op sites met weinig ‘rommel’
Het verminderen van advertentieclutter op webpagina’s is kosteneffectief en het kan goed uitwerken voor merken. Dat zegt onderzoek van mediabedrijf MAGNA en technologiebedrijf eyeo. Hoewel advertentieclutter op webpagina’s ertoe heeft geleid dat mensen advertentiefilters gebruiken, betekent dit niet dat consumenten een hekel hebben aan advertenties. Wel is het zo dat ze de voorkeur geven aan…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Limburg aantrekkelijkste vakantieprovincie
Voor de Nederlander die in eigen land vakantie viert heeft Limburg verreweg het meest te bieden, blijkt uit het Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. De provincie steekt met kop en schouders boven de andere provincies uit als het gaat om de kwaliteit van het verblijf en de blije sfeer. De binnenlandse…