Zes op tien Nederlanders wil meer lezen
Ruim 62% van de Nederlanders zegt meer te willen lezen. Dit blijkt uit onderzoek van Magazine Media Associatie (MMA), uitgevoerd door Panelwizard. Ondanks de leesbehoefte vindt 53% het lastig om hiervoor tijd vrij te maken. Onder jongvolwassenen geldt dit zelfs voor driekwart van de respondenten. Hoewel Nederlanders moeite ervaren om tijd vrij te maken voor…
Eco-bewuste consumenten weer licht in opkomst
Kantar publiceerde vorige week het vijfde jaarlijkse Who Cares? Who Does?-onderzoek, de grootste, wereldwijde duurzaamheidsenquête, waarbij meer dan 112.000 shoppers betrokken zijn. In 2023 bedraagt het percentage duurzame shoppers 22%. Dat is hoger dan het percentage in 2018 (18%) gelijk aan dat van 2022. Een licht en stabiel herstel dus. Deze consumenten besteden elk jaar…
Nederlandse jongeren zetten klimaatverandering bovenaan
Jongeren in Nederland vinden klimaatverandering, oorlogen in de wereld en armoede de drie belangrijkste onderwerpen op dit moment. Zij maken zich niet alleen zorgen over hun eigen toekomst maar ook die van anderen. Dit blijkt uit onderzoek dat I&O Research in opdracht van UNICEF. Jongeren maken zich grote zorgen over klimaatverandering (44%), oorlogen in de…
Privacy-schendende innovatie…? Nee, bedankt!
Wat is een van de grootste aanjagers van groei? Antwoord: innovatie, en dan vooral productinnovatie. Jaarlijks worden alleen al in de Verenigde Staten 30.000 nieuwe producten gelanceerd. Maar hoe groot is de kans dat de consument dat nieuwe product kiest? En zijn kleine productverbeteringen succesvol of breekt een meer radicale, gedurfde innovatie eerder door? DVJ…
Thuiswerken blijft populair onder werknemers
De Werkgeversenquête 2023, uitgevoerd door I&O Research, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, laat zien dat werken vanuit huis populair blijft, fietsvoorzieningen bij werkgevers zijn verbeterd en er vanuit werkgevers actief wordt ingezet op elektrische mobiliteit. Aan de andere kant is de auto nog steeds het meest gebruikte vervoermiddel. Bij een derde…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Amazon wereldwijd favoriete advertentieplatform – Nederland kiest voor bol.com
Volgens Kantars Media Reactions 2023 beschouwen de meeste consumenten wereldwijd advertenties op Amazon als relevant en nuttig. In Nederland is Amazon minder gewaardeerd dan bol.com. Bol.com is daarnaast het favoriete digitale mediamerk van Nederland op de Ad Equity ranking. Onder de marketeers wereldwijd is YouTube naar de top van de ranglijst gesprongen, met een verbetering…
Thuiswerken blijft populair onder werknemers
De Werkgeversenquête 2023, uitgevoerd door I&O Research, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, laat zien dat werken vanuit huis populair blijft, fietsvoorzieningen bij werkgevers zijn verbeterd en er vanuit werkgevers actief wordt ingezet op elektrische mobiliteit. Aan de andere kant is de auto nog steeds het meest gebruikte vervoermiddel. Bij een derde…
TV-reclame maakt pas op de plaats in eerste helft 2023
De TV-reclamemarkt maakte in de eerste helft van dit jaar pas op de plaats en kwam uit op € 441 miljoen, een daling van 4,3%. De spotbestedingen daalden ook en komen uit op € 389 miljoen, de non-spotbestedingen stegen met 10%. De kijktijd daalde met 6% en komt uit op 175 minuten per dag….
Sponsoring Grand Prix Zandvoort kan reputatie van Heineken versterken
Mede door de statiegeldaffaire en de aanwezigheid in Rusland hapert de pr-machine van Heineken. Op de lijst van sterkste sponsormerken van Nederland staat Heineken nu op de 16de plaats. Sponsoring van de Grand Prix van Zandvoort kan de reputatie van Heineken versterken, dankzij de topscore van het race-evenement op de imagofactor kwaliteit, nog voor de…
Zorgen om gebrek menselijke verbinding door nieuwe technologieën
Ruim drie op de tien van de Nederlanders heeft er weinig vertrouwen in dat nieuwe technologie mensen samenbrengt. Dat blijkt uit een onderzoek van Ruigrok, in opdracht van T-Mobile. Desondanks vindt driekwart het wel noodzakelijk om technologische ontwikkelingen bij te houden om mee te komen in de samenleving. Hoewel verreweg de grootste groep Nederlanders digitale…
Virtuele influencers – geen lichaam of geest, en toch betrouwbaar?
Maar liefst 32% van de millennials volgt op sociale media persona’s waarvan ze weten dat ze niet echt zijn. Het gaat om virtuele influencers: niet-menselijke entiteiten die dankzij technologieën als 3D-modeling en AI wel echt menselijk lijken en op sociale media actief zijn als influencers. Lotte Willemsen schreef er een artikel over op de site…
Hybride werken – geaccepteerd en met ruimte voor overleg
‘Hybride werken en mobiliteit’ heet het rapport naar aanleiding van een onderzoek van de Algemene Werkgeversvereniging Nederland (AWVN) onder haar leden. Daaruit blijkt dat hybride werken geaccepteerd en genormaliseerd is in Nederland. Werknemers met een functie die (deels) thuis uitgeoefend kan worden – meer dan de helft van de werknemers – maken er volop gebruik…