From AI to analytics
It’s not just your data, but what you do with it that counts. Savvy brands use data-driven insights to deliver personalised customer experiences that stand out from the competition. And, according to our latest research, most organisations consider data-centricity a top priority for 2020.
Adobe introduces the Data Trends Redefine Leading Brands report to learn how AI, integrated data, and customer journey analytics are global game changers.
Download the report via Adobe.
Source: Press release Adobe, October 15, 2019
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Hoe AI opdrachtgevers én bureaus aan meer waarde helpt
AI geeft de sector de mogelijkheid om de samenwerking tussen bureaus en opdrachtgevers van een nieuwe impuls te voorzien. Daarbij gaan opdrachtgevers niet langer betalen voor wat bureaus doen, maar voor wat ze weten. Dat betoogt Richard Owen, hoofd innovatie van de Firefish Group. ‘Je hebt aan beide kanten moed en verbeeldingskracht nodig om een…
AI Act en emotie- en sentimentanalyse – let op de risico’s
Begin augustus trad Europese AI Act in werking. Klantcontactcentra moeten ermee rekening houden. Op de website Klantcontact.nl wordt uiteengezet wat de Act betekent voor emotiedetectie en sentimentanalyse. ‘Wat vandaag een handige innovatie lijkt, kan morgen in strijd zijn met de wet.’ ▼ De website van Klantcontact stelt dat emotiedetectie en sentimentanalyse vaak door elkaar worden…
Synthetische data missen logische consistentie
Strat7, dat zich richt op strategisch inzicht en klantanalyse, heeft een whitepaper gepubliceerd over de prestaties en betrouwbaarheid van synthetische data in marktonderzoek. Daar blijkt nog het nodige aan te mankeren. ‘De nauwkeurigheidsnorm die aanbieders van synthetische data hanteren is academisch.’ ▼ De whitepaper, ‘Putting Synthetic Data to the Test: A Real-World Evaluation‘, bevat een…