ESOMAR organiseert International Market Research Day
International Market Research Day is just around the corner! Celebrate the power of research and insights over four days and more than 25 events from around the world, organised by regional research associations.
Join us on 3 to 7 May and discover how insights have shaped the global community and is making a better tomorrow.
International Market Research Day 2021 – ESOMAR, the global insights community
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Consumentengedrag – het prijskaartje voorbij
Naast het tastbare prijskaartje laten consumenten hun oordeel ook bepalen door minder tastbare ‘valuta’s’. Dat is de stelling van Hunter Thurman, president van Alpha-Diver, die erover schrijft op Greenbook. Consumenten zijn bereid om drempels te nemen als de beloning maar aanlokkelijk genoeg is. Daarom moeten marketeers niet alleen kijken naar die drempels, maar zich ook…
Nieuwe prioriteiten EDPB bekend
De European Data Protection Board (EDPB), het samenwerkingsverband van privacytoezichthouders in Europa, heeft de strategie van de EDPB gepresenteerd voor de periode 2024-2027. De strategie bestaat uit vier prioriteiten en de belangrijkste acties om de gestelde doelen te bereiken. De nieuwe strategie is een aanscherping van de vorige en houdt rekening met nieuwe wetten die invloed…
Google’s Privacy Sandbox niet privé genoeg
De door Google voorgestelde technologie voor het vervangen van cookies, de Privacy Sandbox, heeft belangrijke tekortkomingen, zegt de Britse privacytoezichthouder. In een conceptrapport van de Britse privacytoezichthouder, het Information Commssioner’s Office, wordt gezegd dat sommige adverteerders, gezien hun handelen, toch in staat zullen zijn om gebruikers op verschillende sites te blijven volgen. Het is misschien…