Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper (foto) aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op die als kwartiermaker een cruciale rol heeft gespeeld in de oprichting en de succesvolle lancering van NMO. Schoonderbeek zal tot uiterlijk eind februari 2025 binnen NMO actief blijven voor de overdracht aan Pomper.
▼
Met de komst van Arjan Pomper begint NMO aan een nieuwe fase, waarin het onderzoek zich verder zal ontwikkelen naar een crossmediale aanpak, waarbij de onderzoeken naar het bereik van verschillende media zoals televisie, radio, online en print geïntegreerd worden. Hij zal samen met Patricia Sonius, directeur onderzoek, leiding geven aan het NMO en de verdere ontwikkeling van mediaonderzoek in Nederland.
Arjan Pomper heeft meer dan twee decennia ervaring in diverse lokale en internationale CEO-rollen binnen de media- en entertainmentwereld, waaronder IPG Mediabrands (Universal Media), Dentsu en ITV Studios. Momenteel vervult hij nog de functie van interim-CEO bij mediabureau ZIGT Nederland. Tot medio januari 2025 zal er sprake zijn van een overgangsperiode waarbij hij zijn werkzaamheden voor ZIGT zal combineren met NMO.
Arjan Pomper zegt over zijn benoeming: ‘Dit is een spannende tijd voor de media-industrie, waarin betrouwbare data en onderzoek cruciaal zijn voor de toekomst van media en entertainment. Ik zie ernaar uit om samen met Patricia en het team van NMO verder te bouwen aan de crossmediale aanpak en aan de ontwikkelingen die de markt verder zullen versterken.’