Segmentatiespecialist Cäsar neemt per 1 oktober de activiteiten van EMC Cultuuronderzoeken over. Cäsar breidt hiermee zijn activiteiten uit naar de cultuursector, waarbij data wordt ingezet en gebruikt als essentieel onderdeel van het communicatieproces.
▼
Cäsar biedt een data- en segmentatieplatform waarmee campagne- en verzorgingsgebieden worden samengesteld. Aan deze gebieden worden gewenste mediumtypes gekoppeld zoals buitenreclame, huis-aan-huis verspreiding, huis-aan-huis bladen, online en social media. Het bureau biedt ook online tools aan, waaronder Profielshop en Selectieshop.
EMC Cultuuronderzoeken is een onderzoeksbureau dat zich bezighoudt met het analyseren van bezoekersdata in de cultuursector. EMC biedt meerdere diensten en producten aan om inzichten te verschaffen in het bezoekerspubliek; segmentatie, kwantitatief onderzoek en data-analyse zijn de voornaamste diensten. De overname omvat zowel de activiteiten en de goodwill van EMC. De naam EMC blijft voorlopig wel bestaan.
Arthur Zwamborn, operationeel directeur bij Cäsar, is blij met de overname: ‘Met de overname van EMC, kunnen wij onze blik in de cultuursector goed verbreden en ook in deze markt beter inspelen op de grote vraag naar kwalitatieve data en krachtige tooling. EMC is een vertrouwd adres voor cultuurinstellingen en zal dat voorlopig blijven. Op termijn willen we het gedachtegoed van EMC integreren en producten bieden speciaal voor de cultuursector.’