Als tegenwicht voor de transformatie door AI, wil Human8 meer persoonlijke verbindingen met consumenten mogelijk maken via Consumer Closeness-programma’s en een eigen matchmaking-tool.
▼
De matchmaking-tool van Human8 staat centraal in de Consumer Closeness-propositie en het ondersteunt professionals bij het beter begrijpen van de consument achter de cijfers, van ad-hoc empathie-ervaringen (potentiële add-on voor lopende communities) tot structurele programma’s. Het stelt verder bedrijfsstakeholders in staat om door een ‘bibliotheek’ van consumentenprofielen met diverse achtergronden te bladeren. Gebruikers kunnen hun verhalen lezen, hun foto’s bekijken en consumenten selecteren waarmee ze willen praten met behulp van filters, zoals regio, onderwerp en productgebruik. Vervolgens kan er een videogesprek via het platform worden geboekt.
Angie Deceuninck, Head of Communities bij Human8 zegt hierover: ‘Veel bedrijfsstakeholders praten nooit met echte consumenten en baseren hun begrip slechts op abstracte statistieken of synthetische gegevens. Wij geloven in de kracht van persoonlijke verhalen om empathie op te roepen en positieve veranderingen te creëren.’
Delphine Vantomme, Head of Consumer Closeness bij Human8, vult aan: ‘Door verder te gaan dan typische sociaaldemografische specificaties, maakt onze matchmaking-tool de connectie met consumenten menselijk. Wij willen verdergaan dan enkel het recruteren van consumenten, maar zorgvuldig de meest relevante en interessante profielen selecteren. De rijkdom aan profielen in onze consumentenbibliotheek stimuleert diepere en betekenisvollere connecties en zorgt voor een stem voor ondervertegenwoordigde consumenten, wat diversiteit binnen doelgroepen bevordert.’
Virtuele dialoog
De kracht zit in de mix, zegt Human8. Door AI-systemen te integreren met nieuwe, diepgaande inzichten van mensen, worden krachtige tools gecreëerd om echt begrip en impact te genereren. Een belangrijke toepassing is de AI-persona-workshop.
‘Onze AI-persona-workshops maken gebruik van een door AI aangedreven chatbot die gevoed wordt met echte consumentendata. Workshopdeelnemers kunnen in realtime met de chatbot communiceren om de diepte en diversiteit van hun publiek te ontdekken. De virtuele dialoog wordt aangevuld met door AI gegenereerde avatars en moodboards om een gezicht en stem te geven aan de persona’s en de zintuiglijke ervaring te verbeteren. Deze aanpak illustreert hoe technologie menselijk begrip kan overbruggen, waardoor merken sterkere verbindingen met hun publiek kunnen opbouwen’, zegt Angie Deceuninck.
Innovatieproces
Vorige maand werd al het Generative AI-driven Innovation-aanbod geïntroduceerd waarin AI wordt geïntegreerd in het hele innovatieproces. ‘We hebben de AI-revolutie volledig omarmd en het potentieel dat het biedt om onderzoek te versterken. We geloven ook sterk dat het betrekken van de juiste mensen op meer veelzijdige manieren de sleutel is om diverse diepgaande gegevens te verzamelen en echt impact te genereren’, licht Annelies Verhaeghe, Chief Platform Officer bij Human8, toe.
De Consumer Closeness-programma’s van Human8 worden al gebruikt door wereldwijde merken zoals L’Oréal, HSBC en Philips.
Human8 op ESOMAR-congres
In september deelt Human8 tijdens het ESOMAR-congres 2024 in Athene inzichten over hoe GenAI mensgerichtheid kan versterken en divergent denken kan bevorderen – samen met Ricola, en over het voor ‘Research Effectiveness’ genomineerde werk van L’Oréal over het dichten van de empathiekloof met een Global Consumer Connect Program.
Human8 is Kennispartner van Daily Data Bytes