V.l.n.r. Boj Nefkens en Hesam Fahimi van Markteffect en Peter van de Vijver van DirectResearch

Markteffect en DirectResearch samen verder als Markteffect

Door Jan Roekens | 21-11-2024

Per 1 januari 2025 gaan zusterondernemingen Markteffect (Eindhoven) en DirectResearch (Amsterdam) samen verder onder de naam Markteffect. Sinds 2019 is er tussen beide bedrijven al een steeds intensievere samenwerking. 

Markteffect werd opgericht in 2007 en groeit sindsdien gestaag. In 2019 werd DirectResearch als zelfstandig merk toegevoegd aan de Markteffect Research Group. ‘Het is een logische stap voor ons om nu als één merk verder te groeien’, licht Markteffect-oprichter en CEO Hesam Fahimi toe. ‘Het maakt ons nog sterker als partij waar onze opdrachtgevers voor alle vraagstukken op het gebied van marktonderzoek en data-analytics terecht kunnen.’

Onderzoeksdirecteur van DirectResearch Peter van de Vijver is trots op de komende verandering: ‘De afgelopen jaren zijn DirectResearch en Markteffect al sterk naar elkaar toegegroeid. We hanteren dezelfde systemen en werkwijzen, we delen kennis en expertise, innoveren samen en niet te vergeten: we hebben ook al gezamenlijke bedrijfsuitjes. Het is fijn dat door de samensmelting van de afgelopen jaren er voor opdrachtgevers van beide bureaus niets verandert in wie we zijn en wat we leveren.’

In de vernieuwde bedrijfssamenstelling wordt er als één merk gewerkt vanuit vestigingen aan de Herengracht in Amsterdam en in het centrum van Eindhoven.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?