Met ingang van dit nieuwe jaar is Mobiel Centre Marktonderzoek B.V. omgedoopt in MCM Research. De naam wordt al gebruikt in Frankrijk en België. Bij de naam hoort een pay-off: Make it Count and Meaningful.
MCM Research verzamelt face-to-face data voor grote (internationale) onderzoeken in het sociale- en wetenschappelijke domein. Het bureau hanteert een persoonlijke benadering in het marktonderzoek. Die benadering is volgens het bureau vaak cruciaal voor het verkrijgen van waardevolle inzichten en het opbouwen van sterke relaties met klanten en deelnemers. Door persoonlijk aandacht te besteden aan de behoeften en ervaringen van klanten, relaties, interviewers, collega’s, evenals deelnemers aan onderzoek, wordt de kwaliteit van het onderzoek verbeterd en worden positieve relaties opgebouwd.
Nu MCM Research in alle landen dezelfde naam voert, wil het bureau zijn internationale ambities niet meer onder stoelen of banken steken. Zo worden er steeds meer multi-country-projecten gelijktijdig uitgevoerd in Nederland, België en Frankrijk. Hierbij worden o.a. respondenten door interviewers in hun thuissituatie geïnterviewd maar ook in het OV, in winkels of op luchthavens.