TikTok kondigt samenwerking aan met Nielsen om advertentiecampagnes te meten over digitale kanalen, connected TV (CTV) en traditionele lineaire TV. Nielsen zegt dat het noodzakelijk is betrokkenheid van kijkers op TikTok te meten, want gebruikers zitten op verschillende platforms en apparaten.
▼
Het onderzoeksbureau gebruikt voor de meting de tool Nielsen ONE, speciaal ontwikkeld voor crossmedia-analyses. ‘In een gefragmenteerde mediawereld hebben adverteerders steeds meer moeite om de toegevoegde waarde van hun campagnes te begrijpen en aan te tonen’, zegt Ameneh Atai, algemeen directeur Audience Measurement bij Nielsen. ‘De integratie van TikTok in Nielsen ONE lost een belangrijk deel van deze puzzel op, biedt broodnodige duidelijkheid en helpt adverteerders uiteindelijk om beter onderbouwde beslissingen te nemen.’
Het is niet de eerste keer dat Nielsen samenwerkt met een entertainmentplatform om crossmedia-prestaties te meten. In 2022 was YouTube de eerste die Nielsen ONE gebruikte om de reikwijdte van content op computer, mobiel en CTV te vergelijken met lineaire TV.