De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is cosmeticabedrijf Rituals, dat aan het langste eind trok in de categorie Innovation. Volgens de jury heeft Rituals een duidelijke visie op hoe ze data wil inzetten om klantbeleving in de winkels, maar ook in de marketingkanalen centraal te stellen.
▼
Rituals laat met de winst andere genomineerden, FrieslandCampina Professional, Intergamma en viaBOVAG.nl, achter zich.
Rafna ten Oever, senior manager analytics & AI bij Rituals: ‘Het is fantastisch om te zien dat we met deze synergie van technologie, AI en teamwork een verbeterde klantervaring en marketingefficiency weten te realiseren. Deze award is een geweldige blijk van waardering voor onze jarenlange innovatieve samenwerking met digital agency DEPT.’
Dit jaar introduceerde DDMA twee nieuwe categorieën: Data Transformation en Innovation. De categorie Data Transformation is geschikt voor organisaties die data en analytics binnen hun gehele bedrijfsvoering hebben geïmplementeerd. In de categorie Innovation kunnen cases worden ingediend door organisaties die data hebben toegepast op één of een aantal specifieke uitdagingen binnen de organisatie.