‘The quest for the feelgood price’ op MIE’23

Door Jan Roekens | 25-04-2023

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Een van de keynote-sprekers is Kai-Markus Mueller. Zijn bijdrage draagt als titel ‘The quest for the feel-good price’.

Prof. Dr. Kai-Markus Mueller gaat het hebben over de soms arbitraire relatie tussen een prijs (een getal) en een dienst of service. ‘Accepting this basic insight is highly relevant if you want to improve or maintain your profitability’, zegt Mueller. ‘Also – you will have to embark on a quest for this association. That is the quest for the feel-good price. Once you have zoomed in on the distribution of feel-good prices in the target group, you should interface these results with your digital infrastructure.’

Hefboom

De keuze voor het onderwerp van zijn lezing heeft volgens hem alles te maken met het feit dat prijzen fungeren als een hefboom als het gaat om het behalen van winst. ‘The impact of price changes on demand, revenue, and profit are counterintuitive.’ En daarbij verwijst hij naar zijn boek The Invisible Game – The Secrets and the Science of Winning Minds and Winning Deals.

Hij hoopt op het MIE veel interessante mensen te ontmoeten en ook te leren. ‘On top I am always excited to teach in front of a world-class crowd. Another goal is to inspire the marketing research crowd to work on implementing research results in digital tools.’

Better recognition

Hoe ziet hij de toekomst van het vak? ‘In general, marketing research needs better recognition by the sponsors. Delivering a set of PowerPoint slides and a final project workshop may be sufficient for some cases. But in many instances, primary research in marketing and pricing deserves a prime spot in the corporate digital environment. Finance, controlling, sales, and general management need to obtain digital access to the data and the resulting research models to make informed decisions. Only then, insights will be truly valuable.’

De lezing van Kai-Markus Mueller op 10 mei, om 9.00 uur.

Alle informatie en inschrijven via www.mie.nl

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?