Hoe sponsorvermeldingen merkeffecten positief kunnen beïnvloeden
Waar het soms overduidelijk is dat er sprake is van reclame, blijft het soms gissen bij subtiele vormen van sponsored content in influencer-posts of blogs). Het zou voor de consument duidelijk moeten zijn of voor content betaald is door een adverteerder. Eva van Reijmersdal schreef er voor SWOCC een blog over. Ondanks dat transparantie een goede…
Van welke marktonderzoektermen moeten we af?
De jaarlijkse Marketing Research Society-conferentie in Engeland telde dit jaar ook een sessie waarin – als was het een populaire talkshow – een panel mocht zeggen welke termen uit het vak dienen te verdwijnen. Het publiek mocht erover stemmen. Kiezen van ergernissen… in Engeland is er zelfs een speciaal tv-programma voor, Room 101. Dat was…
Meten in marketing… vergeet de ’stille gebieden’ niet
Waarom meten we in marketing? Om het uitgegeven geld te verantwoorden, om strategische keuzes te maken, modellen te bouwen? Gebruiken we data voor validatie of voor een vooruitziende blik? En vergeten we eigenlijk niet te meten wat we niet weten? Vragen die André van Loon, Research & Insight Director van Moët Hennessy, reden gaven voor…