Onderzoek | 08 december 2021
08 december 2021

Think Forward 2022 – 5 trends in sociale media

Het socialemediabureau We are Social deed wereldwijd onderzoek naar wat 2022 ons digitaal gaat brengen. Het vond zijn weerslag in het rapport Think Forward 2022. We lichten er vijf trends uit. Mensen beginnen waarde te zien in digitale goederen. Gen Z’ers nemen het voortouw. 33% van deze leeftijdsgroep meldt het bezit van digitale kleding. En...
Onderzoek | 07 december 2021
07 december 2021

Trends in media: hybride datastrategieën en hernieuwde waarden

Kantar geeft in het rapport Media Trends and Predictions 2022 een overzicht van de komende trends in de mediasector. Het rapport voorspelt een reeks verschuivingen in de branche. De transparantie die ontstaat wanneer meer actuele Video On Demand-kijkcijfers op programmaniveau worden gepubliceerd, zal een hele reeks ontwikkelingen teweegbrengen, zegt het rapport. Contenteigenaren en producenten zullen...
Onderzoek | 02 december 2021
02 december 2021

Consument heeft veel vertrouwen in advertenties op TV

Volgens het Nielsen Global Trust in Advertising-onderzoek zijn ‘aanbevelingen van mensen die ik ken’ met 89% veruit de meest vertrouwde vorm van informatie voor consumenten. Sites van merken (79%) en editorial content (zoals dagbladartikelen) completeren met 76% de top 3. Van de traditionele mediumtypen scoort TV met 69% het hoogst met een vijfde plaats als...
Onderzoek | 01 december 2021
01 december 2021

Drie kwart Nederlanders aan de slimme apparaten

Bijna drie kwart van de Nederlanders van 12 jaar of ouder bezit inmiddels een of meer slimme apparaten die met internet zijn verbonden en onderling gegevens uitwisselen. Vooral slimme meters voor water, gas of stroom worden veel gebruikt. Dat meldt het CBS op basis van het onderzoek ‘ICT-gebruik van huishoudens en personen 2020’. In de...
Bureaus | 01 december 2021
01 december 2021

Snel en effectief doelgroepbereik met WhatsApp

Meer dan negen miljoen mensen gebruiken in Nederland dagelijks WhatsApp, en het is daarmee het grootste platform van Nederland. Aangezien het dé ultieme plek is om doelgroepen te bereiken, heeft MWM2 recentelijk WhatsApp Survey geïntroduceerd. Onderzoek wordt via de chatfunctie van WhatsApp op een gebruikersvriendelijke manier uitgevoerd. De nieuwe onderzoeksmethode zorgt voor een snelle respons...
Onderzoek | 01 december 2021
01 december 2021

DPG Media, Mediahuis & Hearst bereiken met online video 8,1 miljoen mensen

Uit de oktobercijfers van het bereiksonderzoek GXL DAM (van GfK) blijkt dat – de van-oorsprong-print publishers - een sterke positie hebben als het gaat om online video. In totaal bereiken de uitgevers DPG Media, Mediahuis en Hearst met hun content 8,1 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder, oftewel 55% van de bevolking. Online video...
Onderzoek | 24 november 2021
24 november 2021

Nederlander koopt Smart Home-producten om energie te besparen

Voor 39% van de huishoudens is energiebesparing, na gemak, de belangrijkste reden om Smart Home-producten aan te schaffen, blijkt uit cijfers van de jaarlijkse GfK Smart Home Monitor 2021. Onder consumenten die vijf of meer Smart Home-producten hebben is dit zelfs 50%. Een groot deel van de energiekosten in huis zit in een combinatie van...
Onderzoek | 24 november 2021
24 november 2021

Consument 2022: bewust leven – er is meer dan salaris – en… crypto

Onderzoeksplatform GWI laat in Connecting the Dots 2022 de veranderende consumentenattitudes van de komende tijd zien. Het onderzoek bestond uit 700.000 interviews in 47 landen. De belangrijkste resultaten: Gezondheidsbewustzijn Er is groter bewustzijn ten aanzien van welzijn. Mensen zijn zich bewust van het hier en nu, en ze willen actief hun stress verminderen en actief...
Onderzoek | 10 november 2021
10 november 2021

Lichte stijging schermtijd en kijktijd

Stichting KijkOnderzoek heeft de cijfers over oktober gepubliceerd. De totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht (TV Schermtijd) kwam in oktober uit op gemiddeld 188 minuten per dag. In september was dit 172 minuten. De gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag was 142 minuten. Hiervan werd 115 minuten live gekeken. Er werd...
Bureaus | 08 november 2021
08 november 2021

MeMo2 wint Global I-COM Data Creativity Award

MeMo2 (a Kantar Company) is de 'General Category winner' van de I-COM Data Creativity Awards. De award werd behaald met het project The Future of Cross-media Analytics: World's first 100% automated cross media measurement platform THX. Naast MeM0 waren er nog andere winnaars, waaronder: Overall Winner & Location Based Category Winner Wavemaker India & Ogilvy...
Onderzoek | 08 november 2021
08 november 2021

Naar wat, wie en hoe kijken we het liefst?

In opdracht van Veronica Superguide deed Ipsos onderzoek naar het kijkgedrag van Nederlanders. Van wie houden we het meest op televisie? Wie zien we liever niet? Wie zijn de écht grote tv persoonlijkheden? En via welke diensten kijken we tegenwoordig? Een aantal uitkomsten Netflix is de populairste streamingsdienst, gevolgd door Disney+ en Videoland. Nederlanders zijn...
Onderzoek | 03 november 2021
03 november 2021

Nederland bezorgd over invloed slimme technologie

Bijna alle Nederlanders zijn via slimme apparaten zoals hun smartphone of activity tracker verbonden met grote techbedrijven, waaronder Google, Facebook of Amazon. Maar bij een aanzienlijk deel van Nederland wekt het leven in een digitale samenleving een gevoel van onbehagen op. Dat blijkt uit de eerste Smart Society Monitor van Motivaction en Omnicom PR Group....

Ook de laatste bytes ontvangen?