Virtuele influencers – geen lichaam of geest, en toch betrouwbaar?
Maar liefst 32% van de millennials volgt op sociale media persona’s waarvan ze weten dat ze niet echt zijn. Het gaat om virtuele influencers: niet-menselijke entiteiten die dankzij technologieën als 3D-modeling en AI wel echt menselijk lijken en op sociale media actief zijn als influencers. Lotte Willemsen schreef er een artikel over op de site…
Podcast over datagedreven werken
Hoe verklein je de kloof tussen data- en business teams en zorg je voor een datagedreven cultuur? Er wordt veel over gesproken maar praktische handvatten ontbreken nog weleens. Job van den Berg maakte er een podcast over. Grotere organisaties hebben vaak moeite met het introduceren van een datagedreven cultuur. Dat blijkt onder andere al twee…
TikTok stopt met aanbevelingen op basis van persoonlijke data
TikTok heeft besloten zijn aanbevelingsalgoritme te laten vallen om alvast gehoor te geven aan de regels van de Digital Services Act van de EU. De Digital Services Act, die afgelopen oktober door het Europees Parlement is geratificeerd, maakt deel uit van een pakket maatregelen om de concurrentie in de technische wereld aan te pakken en…
Kijkcijfers niet meer de volgende dag, maar na een week
Op maandag 28 augustus start de eerste officiële meting van het vernieuwde NMO Kijkonderzoek. De eerste publicatie zal een week later verschijnen. NMO laat daarmee de publicaties aansluiten bij de veranderende manier van televisiekijken die in toenemende mate uitgesteld is en verspreid is over meer devices, schermen en platformen. De vernieuwde techniek van het kijkonderzoek…
NMO Summer update – webinar op 20 juli
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.