Onderzoek | 18 juni 2019
18 juni 2019

Consument kijkt meer video on demand

Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Actueel | 15 april 2019
15 april 2019

Verder kijken dan de data: Meer aandacht nodig voor integriteit

Rambam (BNNVARA) noemt zichzelf een ‘onderzoeksprogramma waarin boeven, bureaucraten en onzin-praters met ongelijke munt worden terugbetaald’. In de uitzending van 24 januari 2019 was de marktonderzoekbranche aan de beurt. De teneur was dat uitkomsten van onderzoek op bestelling te krijgen zijn.

Onderzoek | 12 maart 2019
12 maart 2019

Lezen van magazine content op smartphone stijgt met 7%

Het aantal Nederlanders dat de smartphone gebruikt voor het lezen van magazine content is in 2017 met 7% toegenomen, zo blijkt uit Media Standaard Survey. Gemiddeld consumeert 16% van de Nederlanders magazine content via de smartphone.

Interviews | 21 juni 2018
21 juni 2018

RTL vecht terug met data: het nieuwe TV-kijken

De digitalisering van de wereld verandert alles, ook de manier waarop we tv-kijken. Netflix YouTube, Amazon Prime; wie weet nog waar de kijker zit? Dit voorjaar kondigde RTL Nederland daarom aan miljoenen te gaan steken in technologie en data-analyse.

Actueel | 21 juni 2018
21 juni 2018

IPG Mediabrands – Nominatie AMMA Award

Video – doorkijken of niet? Met behulp van machine learning en neurowetenschap onderzocht IPG Mediabrands hoe de doorkijktijd van videocontent positief is te beïnvloeden. ‘Je ziet van alles in actie bij iemand die een video bekijkt, maar je wilt weten wat het betekent’, aldus chief data en tech officer Menno van der Steen van Mediabrands.

Ook de laatste bytes ontvangen?