Mediawijsheid bouwt platform over nepnieuws
Sterke verschuiving mediaconsumptie
TikTok en Pinterest grootste stijgers social media
Diversiteit belangrijk voor reputatie
Zuid-Koreaanse chatbot verwijderd om ongepaste taal
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
We keken meer TV in 2020
YouTube piekt bij jongeren
Waarom snappen media de peilingen niet?
De kracht van magazines en dagbladen
Terwijl heel Nederland geniet van het mooie weer, zetten wij de puntjes op de i
Nog 3 weken en dan is het al zover! Op donderdag 3 september valt de 1e editie in je mailbox. Een geheel nieuwe opzet, in het gedachtengoed van Clou en ClouToday, onder een nieuwe naam. Vanaf dan heb je overal en altijd toegang tot het laatste nieuws op het gebied van data science, analytics en insights.
Rapportages SKO worden uitgebreid
Naast inzicht in het gemiddeld aantal kijkers van een programma, wordt er vanaf 17 augustus ook inzicht gegeven in het totaal aantal kijkers van een programma (het bereik).
TV en printmedia winnen van sociale media
De Nederlander is traditionele media zoals tv en print, de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020, uitgevoerd door Kantar in opdracht van bvA, Outreach, Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia.