HIG brengt formeel bod uit op Kantar Media
Het blijft onrustig rond de mogelijke overname van Kantar Media. Nu is het pivate equity-onderneming HIG Europe dat een formeel bod uitbrengt, zo meldt Sky News. Het bod, dat door de bronnen van Sky wordt omschreven als ‘serieus en geloofwaardig’, wordt beschouwd als het enige dat tot nu toe op tafel ligt. ▼ HIG is…
Reinier Zuydgeest nieuwe algemeen directeur van USP Marketing Consultancy
USP Marketing Consultancy, onderzoeksbureau in de bouw- en installatiesector, heeft Reinier Zuydgeest (foto) benoemd tot nieuwe algemeen directeur. Hij neemt het stokje over van Jan Paul Schop, de oprichter van USP, die na meer dan 30 jaar weggaat, maar nog wel betrokken blijft als New Business Developer. ▼ Onder leiding van Jan Paul Schop heeft…
Ipsos brengt toch geen bod uit op Kantar Media
Vorige week konden we nog berichten dat Ipsos voornemens was om een bod uit te brengen op Kantar Media, een paar dagen later deelt Ipsos mee geen overnameplannen meer te hebben. ▼ Ipsos zei in eerste instantie dat er besprekingen gaande waren en dat er een bod werd overwogen, maar eind vorige week kwam er…
ADC neemt acmetric over
Data- en AI-consultancy ADC, voorheen bekend als Amsterdam Data Collective, kondigt de overname aan van acmetric, consultancy-bureau voor AI- en data-science-strategie. ▼ ‘De overname van acmetric lijkt bijna een logische stap in onze groei, omdat onze ambities en competenties zo goed op elkaar aansluiten’, aldus Rik van der Woerdt, CEO van ADC. ‘Hun vermogen om…
‘Ipsos bereidt bod voor op Kantar Media’
Ipsos bereidt een bod voor op Kantar Media, volgens bronnen geciteerd door Reuters. De Ipsos-groep zou deze week de financiering op orde moeten hebben. Daarmee sluit de organisatie zich aan bij de race die al door twee andere bedrijven is ingezet: Cinven en Triton. ▼ Geruchten over een mogelijke verkoop van Kantar Media doken in…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Kantar Media weer in de etalage?
Tien maanden na geruchten dat meerderheidsaandeelhouder van Kantar, Bain Capital, zou overwegen om Kantar Media te verkopen, meldt The Sunday Times dat er weer plannen zijn om het onderdeel los te koppelen. ▼ The Sunday Times bericht dat de investeerders Cinven en Triton Partners belangstelling hebben. De overnamesom zou 1 miljard pond zijn, maar dat…
Jamal Khadar Associate Director bij Opinium Amsterdam
Het in Londen gevestigde insightsbureau Opinium heeft voormalig 2CV-onderzoeker Jamal Khadar aangesteld als Associate Director voor het Amsterdamse kantoor van de groep. Opinium, opgericht in 2007, heeft ook kantoren in New York en Kaapstad. ▼ Opinium richt zich op onderzoek in voor verschillende branches, onder andere op het gebied van merk en communicatie, producten, klanten…
Ipsos I&O continueert deelname aan raamcontract DPC
Ipsos I&O is vanaf 1 januari 2025 opnieuw onderdeel van het raamcontract kwantitatief communicatieonderzoek als vaste onderzoekpartner voor communicatievraagstukken van ministeries en uitvoeringsorganisaties. ▼ Op 9 oktober jl. ondertekende algemeen directeur Gerben Huijgen (foto) namens Ipsos I&O het raamcontract kwantitatief communicatieonderzoek met de Dienst Publicatie Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken. Vanaf 1…
Service Management Group neemt Bulbshare over
De Service Management Groep neemt Bulbshare over, een AI-aangedreven platform dat bedrijven met klanten verbindt. Met de overname wil SMG de activiteiten op BX- en CX-gebied uitbreiden. Bulbshare was aanwezig op de AI Summit van september jl., en Kirby Johnson van het bureau komt op 7 november spreken over synthetische data op het Data &…
Once Inch Whale neemt iVisual Tech over
One Inch Whale wordt, volgens eigen zeggen, het eerste marktonderzoekbureau in de wereld dat via een gepatenteerd wetenschappelijk kleurensysteem klanten helpt impact te creëren op het onbewuste consumentengedrag. Dat krijgt zijn beslag door overname van iVisual Tech. ▼ One Inch Whale en iVisual (het voormalige Color Navigator) werken al vier jaar samen voor tal van…
Bilendi neemt UX-recruitmentspecialist Tandemz over
Bilendi & respondi heeft het Franse bedrijf Tandemz overgenomen, dat gespecialiseerd is in de werving en selectie van UX-testers. Bilendi heeft panels in nagenoeg heel Europa. ▼ Bilendi & respondi verzamelt data van consumenten en professionals en heeft meer dan 400 mensen in dienst in kantoren in België, Zweden, Finland, Denemarken, Zwitserland, Nederland en Marokko….
CLEVER°FRANKE wordt onderdeel van ADC Consulting
Dataontwerp- en technologieconsultant CLEVER°FRANKE is overgenomen door ADC Consulting, adviesbureau op het gebied van data en AI. ‘Samen willen we organisaties helpen op een effectieve manier data en AI in te zetten voor strategische groei en transformatie.’ ▼ ADC ontwikkelt strategieën voor implementatie van data en AI binnen organisaties en bouwt systemen en algoritmes die…