Actueel | 10 oktober 2024
10 oktober 2024

Verian wint aanbesteding kwantitatief communicatieonderzoek Rijksoverheid

Onderzoekbureau Verian (voorheen Kantar Public) heeft de raamovereenkomst kwantitatief communicatieonderzoek voor de Rijksoverheid gegund gekregen. Hiermee wordt Verian de komende jaren een van de drie vaste onderzoekpartners voor communicatievraagstukken van ministeries en uitvoerende overheidsinstanties. De raamovereenkomst gaat in op 1 januari 2025. ▼ Dienst Publiek & Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken beoordeelde…

Actueel | 08 oktober 2024
08 oktober 2024

Werving & selectie met een twist

Sta je open voor nieuwe carrièrekansen? Sluit je dan aan bij MI-network voor verschillende carrièremogelijkheden binnen marketing intelligence. Denk bijvoorbeeld aan rollen als Business Development Manager, Market Intelligence Specialist, Research Advisor of Teamlead. ▼ Hieronder staat een kleine greep uit het aanbod van MI-Network (meer informatie na doorklik op de functietitel). Het complete overzicht (inclusief korte…

Personalia | 03 oktober 2024
03 oktober 2024

Elf nieuwe medewerkers voor Markteffect

Markteffect heeft elf experts toegevoegd aan het team, waaronder drie client consultants en vijf research-experts. Verder zijn er twee data-specialisten en een projectmanager dataverzameling benoemd. ▼ De nieuwe medewerkers versterken, aldus Markteffect, de organisatie met jarenlange onderzoekservaring aan zowel bureau- als klantzijde: ‘Met hun kennis en ervaring kunnen zij kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksopdrachten uitvoeren en…

Actueel | 03 oktober 2024
03 oktober 2024

Peter Teachman Chief Operating Officer bij Human8

Human8 heeft Peter Teachman benoemd tot Chief Operating Officer (COO). Tot voor kort was hij Chief Growth Officer bij Hall & Partners. Daarvoor werkte hij meer dan 25 jaar bij Kantar, waar hij o.a. COO was voor North American Insights en Kantar Millward Brown. ▼ In zijn nieuwe rol zal Teachman de strategische transformatie-initiatieven van…

Onderzoek | 01 oktober 2024
01 oktober 2024

Ipsos Global Trends – De wereld als wedstrijd

‘In Search of a New Consensus: from Tension to Intention’, is de nieuwste editie van het Ipsos Global Trends-onderzoek. Daarin worden negen wereldwijde trends beschreven. Ze zijn gebaseerd op meer dan 50.000 interviews in 50 markten. ‘We zijn nostalgischer, maar ook ruimdenkender.’ ▼ Meer dan acht op de tien respondenten in de 50 onderzochte markten…

Advertentie | 01 oktober 2024
01 oktober 2024

Miles Research laat AI input combineren

Miles Research is volop bezig met AI-oplossingen en ze publiceren er ook over in blogs. Onlangs verscheen blog nummer 7, en ook die gaat over ‘integrated AI’, oftewel AI-in toepassingen van onderzoek. Deze keer is het onderwerp de combinatie van verschillende vormen van input met behulp van AI in het PowerBI-dashboard. ▼ In veel van…

Actueel | 24 september 2024
24 september 2024

SKIM viert 45-jarig bestaan

SKIM viert in 2024 het 45-jarige bestaan. Ooit opgericht door Dirk Huisman als marktonderzoekbureau is het uitgegroeid tot een wereldwijd adviesbureau dat samenwerkt met bedrijven over de hele wereld. ▼ SKIM werd in 1979 opgericht als klein, datagericht bedrijf dat geworteld was in geavanceerde analyses. Dirk Huisman (foto midden) wilde bedrijven helpen om betere strategieën…

Actueel | 24 september 2024
24 september 2024

Blauw winnaar RISE award

Op het onlangs in Athene gehouden ESOMAR Congres ontving Blauw Research de RISE-Award. De award, een initiatief van Dynata, heeft als doel het niveau van vragenlijsten te verbeteren. ▼ De naam RISE staat voor ‘Recognizing Innovation in Survey Engagement,’ en is in het leven geroepen door Dynata. De RISE-score wordt berekend over drie gebieden van…

Actueel | 19 september 2024
19 september 2024

Fusie Cäsar en Envisia

Segmentatiespecialist Cäsar en onderzoeksbureau Envisia zijn gefuseerd. Partijen behouden voorlopig hun identiteit en voeren gezamenlijke initiatieven en opdrachten uit vanuit een nieuwe werkmaatschappij: The New Horizon. ▼ Cäsar heeft een data- en segmentatieplatform waarmee campagne- en verzorgingsgebieden worden samengesteld, en het biedt online tools aan, waaronder Profielshop en Selectieshop. Het bureau bedient voornamelijk mediabureaus, media-exploitanten…

Actueel | 19 september 2024
19 september 2024

Explorer Research opent kantoor in Amsterdam

Shopper insights-bureau Explorer Research, eigendom van marktonderzoekbureau Savanta, heeft een vestiging geopend in Amsterdam, waarmee het bureau de activiteiten verder uitbreidt op de Europese markt. ▼ Savanta nam Explorer Research in december 2023 over. Explorer Research is al gevestigd in Toronto, Londen en Chicago, waar het vooral lab-onderzoek uitvoert. De uitbreiding van Explorer Research naar…

Actueel | 12 september 2024
12 september 2024

Cäsar neemt EMC Cultuuronderzoeken over

Segmentatiespecialist Cäsar neemt per 1 oktober de activiteiten van EMC Cultuuronderzoeken over. Cäsar breidt hiermee zijn activiteiten uit naar de cultuursector, waarbij data wordt ingezet en gebruikt als essentieel onderdeel van het communicatieproces. ▼ Cäsar biedt een data- en segmentatieplatform waarmee campagne- en verzorgingsgebieden worden samengesteld. Aan deze gebieden worden gewenste mediumtypes gekoppeld zoals buitenreclame,…

Actueel | 05 september 2024
05 september 2024

Human8 benoemt Tim Wragg tot Global CEO

Human8 kondigt de benoeming aan van Tim Wragg als nieuwe Chief Executive Officer. Hij volgt Camille Nicita op, die als Non-Executive Partner zitting blijft houden in de Raad van Bestuur van Human8. ▼ Camille Nicita speelde een sleutelrol in de ontwikkeling van Human8, eerst als CEO en eigenaar van het Amerikaanse Gongos, Inc (overgenomen door…

Ook de laatste bytes ontvangen?