Actueel | 30 januari 2024
30 januari 2024

Nebu en Survox gaan verder als Enghouse Insights

Softwarebedrijf Enghouse Systems heeft de activiteiten van Nebu- en Survox gecombineerd en omgedoopt tot Enghouse Insights. Het in Canada gevestigde Enghouse kocht in 2017 Survox, dat zich toelegt op het targeten van respondenten en het verzamelen van mobiele data, en vier jaar later het Nederlandse NEBU, dat onderzoekssoftware ontwikkelt. Een jaar geleden nam Enghouse ook…

Actueel | 30 januari 2024
30 januari 2024

Uitbreiding certificering Miles Research met ISO 27701

Vanaf 1 januari is Miles Research ook ISO 27701 gecertificeerd. Het bureau, dat vaak inzet op innovatieve manieren van onderzoek, wil hiermee ook de kwalitatieve basis van het vak verder versterken. Miles Research ziet in het nieuwe certificaat een bewijs dat ‘wij ons enthousiasme voor marktonderzoek op een betrouwbare manier uitvoeren, met respect voor privacygevoelige…

Actueel | 25 januari 2024
25 januari 2024

Unilever en Accenture werken samen aan AI-onderzoek

Accenture gaat een samenwerking aan met Unilever, met als doel het gebruik van Unilevers AI-onderzoek en de toepassing van technologieën te versnellen en te verbeteren. Samen willen Unilever en Accenture nieuwe manieren gebruiken om generatieve AI op te schalen, met behulp van Accentures AI Navigator en een switchboard, waarmee een gebruiker een combinatie van modellen…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

Hibou neemt Contenture over

PR-bureau Hibou, onderdeel van de MWM2-groep, heeft communicatiebureau Contenture overgenomen. Sandra Hofstede wordt de managing director van de nieuwe groep. Matthijs Rutten, oprichter van Hibou, is blij met de stappen. ‘Ik geloof dat een bureau zich om de zoveel jaar opnieuw moet uitvinden. Sinds de oprichting zijn we stormachtig gegroeid en deze overname luidt weer…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

NMO benoemt Jacques Kuyf tot voorzitter

NMO stelt Jacques P.M. Kuyf aan als voorzitter van het nieuwe bestuur. Jacques Kuyf was in het verleden werkzaam bij een groot aantal mediabedrijven en reclamebureaus. Zo was hij CEO van onder meer FHV/BBDO en FD Mediagroep en voorzitter van NDP Nieuwsmedia. Het NMO-bestuur is met zijn aanstelling op volle sterkte. Kuyf heeft tal van…

Actueel | 11 januari 2024
11 januari 2024

‘NMO Online’ nieuwe standaard voor online bereikcijfers

NMO heeft een nieuwe standaard voor online bereikcijfers gelanceerd: ‘NMO Online’. De standaard wil inzicht geven in het gebruik en het bereik van websites en apps, en – op termijn – ook in allerlei andere vormen van online content. De nieuwe meetmethode levert een compleet beeld van het online gedrag op alle devices. Met de…

Actueel | 11 januari 2024
11 januari 2024

YouGov neemt CPS GfK over

Consumentenonderzoeksbureau YouGov heeft de consumer panel services-activiteiten van GfK (CPS GfK) overgenomen. CPS GfK verzamelt aankoopgegevens van huishoudens in Europa. De deal past in YouGov’s langetermijngroeistrategie. Het bureau wil de aanwezigheid in de FMCG-sector vergroten. De overname breidt het aanbod van YouGov in de Europese FMCG- en retailsectoren uit. CPS GfK brengt panels uit 18…

Actueel | 09 januari 2024
09 januari 2024

Ipsos Nederland en I&O gaan samen

Om volop in te kunnen spelen op ontwikkelingen, zowel in de publieke als private sector, neemt Ipsos Nederland I&O Research over. Gisteren kondigden de twee bureaus aan in Nederland vanaf nu verder te gaan onder de naam Ipsos I&O. Sinds de oprichting in 1996 heeft I&O Research sterke relaties opgebouwd met opdrachtgevers op alle niveaus…

Actueel | 09 januari 2024
09 januari 2024

Gaat Kantar zijn mediatak verkopen?

Kantar Media staat mogelijk in 2024 te koop voor ‘maar liefst 1 miljard pond’, zo bericht Sky News. De zender baseert zich op bronnen in de City of London. Bain Capital, de meerderheidsaandeelhouder van Kantar, zou intussen investeringsspecialisten hebben gevraagd toezicht te houden op het verkoopproces. De vorige meerderheidsaandeelhouder, WPP, stemde 4,5 jaar geleden in…

Actueel | 05 december 2023
05 december 2023

Unilever zet AI-research-lab op in Toronto

Unilever heeft een lab voor AI geopend in Toronto met als doel nieuwe AI-concepten, -ontwerpen en -projecten te genereren die in het hele bedrijf kunnen worden gebruikt. Met ‘Horizon3 Labs’ hoopt de FMCG-gigant de activiteiten op het gebied van AI-innovatie te versnellen en te onderzoeken hoe insights over trends kunnen worden gestroomlijnd. Het bedrijf heeft…

Actueel | 28 november 2023
28 november 2023

Bureau Fris en Bee Keen bundelen krachten

Bureau Fris (selecties en onderzoekslocaties) en Bee Keen (selecties), twee bureaus voor kwalitatief marktonderzoek, gaan fuseren. Daarmee ontstaat een nieuwe combinatie, met 45 jaar ervaring in de branche. De naam na de fusie? Bureau Fris. Met Stephanie Groot, 20 jaar ervaring in de branche, en Paulien Ulbrich, die kan bogen op 25 jaar ervaring bij…

Personalia | 09 november 2023
09 november 2023

DVJ Insights breidt team uit

DVJ Insights heeft Dijana Justic benoemd tot Global Director Marketing Communications. Eline Witteveen, Peter van Drunen en Romeo Ramaekers gaan DVJ versterken als research experts. Dijana Justic heeft vijf jaar lang een eigen bureau gehad onder de naam DJ Interim Marketing. Meest recent werkte ze als brand manager voor Westland Kaas. Daarvoor was ze belast…

Ook de laatste bytes ontvangen?