Bart Jenezon, MCM Research: ‘Door een persoonlijke benadering krijg je meer verbinding’
MCM Research wil groeien en daarvoor heeft de face to face-specialist veel interviewers nodig. Aan Bart Jenezon de taak om als nieuwe interviewer-communitymanager medewerkers te werven én inspireren. MCM Research, voorheen bekend als Mobiel Centre Marktonderzoek, trok afgelopen zomer Bart Jenezon aan als interviewer-communitymanager. De aanstelling past in de ambitieuze groeiplannen van het bedrijf. Met…
Marketingmanagers optimistisch en vol vertrouwen over analytics en insights
Ondanks de soms sombere voorspellingen kijken marketingmanagers positief naar de toekomst. En ze vinden analytics en insights belangrijker dan ooit voor het verbeteren van marketingcampagnes. Dat blijkt uit het nieuwe GfK CMO Outlook Report. Daarin ook een blik op AI en realtime-inzichten. Het rapport laat ook een enorme kloof zien tussen de verwachtingen van marketeers…
Sleutelrol voor Warren Jenson bij transformatie Nielsen
Nielsen heeft aangekondigd dat CFO Warren Jenson, die pas vijf maanden bij de organisatie werkt, de rol van president krijgt toebedeeld. Hij zal toezicht houden op de transformatie van de activiteiten, en hij krijgt IT, corporate development en global strategy onder zijn hoede. De business-unit Portfolio Analytics rapporteert ook aan Jenson, die op zijn beurt…
De meest innovatieve bureaus – volgens GRIT
De 31ste editie van het Greenbook Research Industry Trends Report (GRIT) is verschenen. Deze editie (GRIT Business & Innovation Report) richt zich op de dynamiek van insights en analytics en op de sleutelrol die innovatie daarin speelt. Daarom ook een lijst van meest innovatieve bureaus en opdrachtgevers, hoewel GRIT zegt niet uit te zijn op…
Inge Brakman interim voorzitter NMO
Inge Brakman is door het bestuur van de Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) benoemd tot interim voorzitter. Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer bij RTL Nederland en CEO van Ad Alliance) wordt penningmeester van NMO. Inge Brakman is sinds juli 2011 voorzitter van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en nu dus interim voorzitter van NMO. Die organisatie…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Human8 benoemt Camille Nicita tot nieuwe global CEO
Human8 heeft aangekondigd dat medeoprichter en huidig global CEO Kristof De Wulf de verantwoordelijkheid overdraagt aan Camille Nicita, momenteel Managing Director USA. Kristof De Wulf was in 1997 medeoprichter van Human8, voorheen bekend als InSites Consulting, als spin-off van de in België gevestigde Vlerick Business School, waar hij marketingprofessor en partner was. Begin 2012 werd…
NMO Luisteronderzoek slaagt voor audit
Begin 2023 werd het totaal vernieuwde NMO Luisteronderzoek gelanceerd. NMO gaf het onafhankelijke auditbureau CESP de opdracht om het nieuwe luisteronderzoek, uitgevoerd door Ipsos en Kantar Media, te evalueren. CESP stelt na uitgebreid onderzoek vast dat de nieuwe meting aan de hand van de MediaCell+ app van Ipsos betrouwbaar is, methodologisch voldoet en een bruikbare…
Beautiful Lives verruilt Hilversum voor hartje Utrecht
Op 1 oktober verruilt Beautiful Lives haar kantoor in Hilversum voor een nieuwe locatie in Utrecht. De nieuwe kantoorruimte maakt onderdeel uit van de Social Impact Factory (SIF) aan de Kromme Nieuwegracht 3 in Utrecht. Het historische pand is nu ‘een hotspot voor sociaal ondernemerschap, innovatie en duurzaamheid’. Beautiful Lives zegt deze stap om verschillende…
Motivaction en Amsterdam Data Collective gaan partnership aan
Motivaction gaat een partnership aan met Amsterdam Data Collective (ADC), dat zich specialiseert in data-science en AI in sectoren als de financiële industrie, publieke sector en gezondheidszorg. Met dit partnership beogen zij de barrière verbreken tussen marktonderzoek en data-science in multidisciplinaire teams. De verbinding tussen data, AI en marktonderzoek is in veel organisaties nog nauwelijks…
Karthik Rao volgt David Kenny op als CEO van Nielsen
Karthik Rao is benoemd tot de nieuwe Chief Executive Officer van Nielsen. Hij volgt David Kenny, die de rol van Executive Chairman op zich gaat nemen. Rao is al 23 jaar werkzaam bij de organisatie, laatstelijk als CEO van de audience measurement-tak. Karthik Rao (foto) trad 23 jaar geleden in dienst bij Nielsen. Hij is…
Ipsos benoemt Ponsi Khider en Bonnie Bain op topfuncties
Ipsos heeft Caroline Ponsi Khider benoemd tot Chief Communications en Brand Officer, en Dr. Bonnie Bain tot Global Head of Healthcare. Bain vervangt Michael Spedding, die aan het einde van het jaar met pensioen gaat. Ponsi Khider gaat deel uitmaken van het Global Management Committee en ze rapporteert aan CEO Ben Page. Ze werkt sinds…
Catherine Wertz (SKIM) wint YES Award
De Young ESOMAR Society (YES!) Award is een wereldwijde competitie voor jonge professionals (tot 30 jaar). Afgelopen dinsdag, tijdens de derde dag van het ESOMAR Congres in Amsterdam, werd bekendgemaakt dat Catherine Wertz, senior manager bij SKIM, de award heeft gewonnen. Acht genomineerden voor de prijs mochten op de maandag van het ESOMAR Congres hun…