Catherine Wertz (SKIM) wint YES Award
De Young ESOMAR Society (YES!) Award is een wereldwijde competitie voor jonge professionals (tot 30 jaar). Afgelopen dinsdag, tijdens de derde dag van het ESOMAR Congres in Amsterdam, werd bekendgemaakt dat Catherine Wertz, senior manager bij SKIM, de award heeft gewonnen. Acht genomineerden voor de prijs mochten op de maandag van het ESOMAR Congres hun…
Nielsen ontslaat 9% personeelsbestand
Nielsen is van plan om 9% van zijn wereldwijde personeelsbestand te ontslaan om kosten te besparen en de omzet ‘te herschikken’. Werknemers ontvingen het nieuws in een verklaring die afgelopen woensdag werd uitgegeven en de bezuinigingen zullen naar verwachting ongeveer 1.000 personeelsleden treffen. Een jaar geleden kreeg Nielsen de goedkeuring van de aandeelhouders voor verkoop…
SKIM breidt uit naar Parijs
SKIM heeft een kantoor geopend in Parijs. Het is de vierde locatie in Europa en de tiende wereldwijd. De nieuwe locatie is gevestigd in het hart van Parijs en het zet SKIM’s internationale expertise in om klanten te helpen het gedrag, de voorkeuren en trends van consumenten in de lokale markt te begrijpen. Het Franse…
Insights- en analyticssector VS groeit met 14%
De Amerikaanse markt voor insights en analytics groeide het afgelopen jaar met 14,3% tot een totaal van 71 miljard dollar, zo deelt de Insights Association mee. De groei in de onderzoeksmarkt in de VS komt is vooral te danken aan ontwikkelingen in onderzoekstechnologie, zoals digitale data-analyse, enterprise feedback management en selfserviceplatforms. Traditioneel marktonderzoek boekte binnen…
Fusie Companen en Public Result
Adviesbureau Companen in Arnhem houdt zich al lang bezig met onderzoek en beleid rond woningmarkt en leefomgeving. Om opdrachtgevers verder te helpen bij de realisatie van beleid, zocht het bureau naar verbreding van de dienstverlening. Die werd gevonden bij Public Result in Rijswijk, een adviesbureau voor implementatievragen. ‘Een gezonde dosis pragmatisme, betrokkenheid bij maatschappelijke opgaven…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Technologische ontwikkeling van insights leidt tot fusies en overnames
Fusies en overnames worden steeds meer gedreven door op technologie gebaseerde methodologieën, klantspecifieke data en strategisch advies, zegt Jonathan Dufton, partner bij Plural Strategy, op de site van Research Live. Wat betekent dit voor customer insights? Tien jaar geleden domineerden grote spelers als Nielsen, Kantar, Ipsos en GfK de marktonderzoeksector. Maar in de afgelopen 15…
MKB ontvangt bijdragen voor toepassing AI
Het versterken van de positie van het mkb bij de ontwikkeling en toepassing van AI is een van de doelen van het door de Nederlandse AI Coalitie ontwikkelde AiNed-programma. Een deel van de ondersteuning loopt via de RVO MIT-regeling. Het belang van de regeling blijkt uit de grote belangstelling voor de subsidie. Er werden 52…
Norstat neemt Panelbase over
Norstat heeft eind juli Panelbase gekocht, een van de grootste onafhankelijke data-providers van de UK. De aankoop moet de strategische positie van Norstat in West-Europa verder verstevigen. De integratie van Panelbase stelt Norstat in staat om continu hoogwaardige data over de consumenten- en B2B-markten in de UK te leveren aan klanten in heel Europa en…
Rob Overduin benoemd tot nieuwe voorzitter/directeur NIMA
Rob Overduin wordt de nieuwe voorzitter/directeur van NIMA. De NIMA Ledenraad heeft zijn benoeming bekrachtigd in een ledenraadsvergadering van 18 juli jl. Overduin start per 1 september als directeur. Zijn rol als voorzitter vervult hij per direct. Rob Overduin (links) heeft een achtergrond in B2B-marketing en IT. Daarnaast deed hij de afgelopen 12 jaar veel…