Actueel | 13 juli 2023
13 juli 2023

GfK verkoopt consumentenpanel aan YouGov

GfK gaat zijn European Consumer Panel verkopen, als onderdeel van de voorwaarden voor fusie met NielsenIQ (NIQ). De verkoop volgt op de goedkeuring die de Europese Commissie gaf aan de fusie, mits GfK het panel aan een onafhankelijk derde partij zou afstoten. Die partij is YouGov. Lars Noordmark, interim CEO en CFO van GfK, licht...
Actueel | 13 juli 2023
13 juli 2023

Human8 introduceert AI-onderzoeksassistent

Human8 heeft een AI-prompt-trainingsprogramma voor werknemers aangekondigd, met ondersteuning van een zelf ontwikkelde Square AI-onderzoeksassistent. Onder leiding van Chief Platform Officer, Annelies Verhaeghe, omarmt het internationale bureau op die manier de AI-revolutie. OpenAI-systemen zijn ontworpen om continu gegevens te verzamelen om te leren en zich te verbeteren, wat uiteraard bezorgdheid wekt over de eigendom van...
Personalia | 11 juli 2023
11 juli 2023

Nicky Pronk Insights & Innovation-expert bij Beautiful Lives

Begin juli is Nicky Pronk begonnen als Insights & Innovation-expert bij Beautiful Lives. Ze gaat zich bezighouden met het ontwerpen, faciliteren en uitwerken van human based-designprojecten. Haar ervaring als Service Designer bij Philips komt goed van pas in haar nieuwe baan. In de functie bij Philips lag de focus op het zoeken naar mogelijkheden die...
Actueel | 04 juli 2023
04 juli 2023

Judith Oude Sogtoen nieuwe directeur DDMA

DDMA heeft Judith Oude Sogtoen als nieuwe directeur aangesteld. Daarnaast hebben de leden Noor Cloo, algemeen directeur bij Loyalty Management Nederland, tot voorzitter verkozen tijdens de Algemene Ledenvergadering op 29 juni. Zij neemt daarmee het stokje over van vertrekkend voorzitter Robert van Geffen. Judith Oude Sogtoen, hiervoor Director Fundraising, Partnerships & Corporate Communications bij Amref...
Onderzoek | 29 juni 2023
29 juni 2023

‘AI neemt op termijn plaats in van data-analytics’

Meer dan een derde van de marktonderzoekers gelooft dat AI data-analytics en datavisualisatie volledig zal overnemen, zo blijkt uit een onderzoek van SurveyMonkey. Uit het onderzoek blijkt dat een kwart de afgelopen drie maanden dagelijks of wekelijks AI heeft gebruikt, voornamelijk voor data-analytics, datavisualisatie en het ontwikkelen van datagestuurde aanbevelingen. Een derde van de marktonderzoekers...
Actueel | 29 juni 2023
29 juni 2023

Motivaction neemt Bureau RMC over

Motivaction neemt Bureau RMC, Retail Management Center, over. Bureau RMC is een adviesbureau op het gebied van retail en dienstverlening en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een expert op het gebied van consumentenmobiliteit. Het bureau breng bezoekersstromen in kaart brengt met de tooling Citytraffic. Daarnaast is het de enige partij in Nederland die...
Actueel | 27 juni 2023
27 juni 2023

Human8 benoemt 11 nieuwe partners

Human8 heeft 11 nieuwe partners benoemd. Alle partners zullen toetreden als aandeelhouders in de wereldwijde groep. Met de nieuwe benoemingen telt het bureau 36 partners over de hele wereld. De nieuwe partners zijn Amy Perifanos (US), Bob Yazbeck (US), Daniel Teixeira (APAC), Delphine Vantomme (EMEA), Ian Brown (EMEA), Lisa McFarland (US), Mark Alvarez (APAC), Paul...
Actueel | 27 juni 2023
27 juni 2023

Marktonderzoekbureaus vrijgesteld van verplichting opvragen BSN van respondenten

Het Data & Insights Network heeft zich met succes verzet tegen de zogenaamde renseigneringplicht die per 1 januari van dit jaar van kracht is. Resultaat is dat bij D&IN aangesloten bureaus geen burgerservicenummer (BSN) hoeven te vragen aan mensen die meewerken aan kwalitatief of kwantitatief onderzoek. Het opgeven van het BSN was voor velen een...
Actueel | 20 juni 2023
20 juni 2023

MWM2 voert veldtest uit voor Crowdtech met Conversational Survey

MWM2 heeft in opdracht van Crowdtech een veldtest uitgevoerd met Conversational Survey. Daarmee moeten marktonderzoekers online enquêtes volledig als chatgesprekken kunnen uitvoeren. Meer dan de helft van de respondenten – voornamelijk jongeren – zei tijdens de veldtest dat ze Conversational Survey gemakkelijker vonden dan de gebruikelijke methode om aan enquêtes deel te nemen. Veel doelgroepen...
Personalia | 20 juni 2023
20 juni 2023

Bart Jenezon nieuwe manager interviewer-community MCM Research

Speerpunt voor MCM Research in 2023 is het aantrekken van nieuwe interviewers in Nederland, België en Frankrijk. Daaraan is behoefte omdat het bureau groeit in deze landen. Om het groeiproces in goede banen te leiden heeft MCM Research Bart Jenezon aangetrokken, die als marketeer en ondernemer zorg moet dragen voor een toename van het interviewerkorps...
Onderzoek | 15 juni 2023
15 juni 2023

Jonge belegger op zoek naar meer grip

Op dinsdag 6 juni opende Beautiful Lives met een ferme gongslag de beursdag in Amsterdam. Het bureau was op het Damrak uitgenodigd voor de presentatie van de resultaten van het onderzoek ‘The young investor’ dat in opdracht van Euronext en ABN AMRO is uitgevoerd, en dat gaat over de drijfveren van jonge beleggers. In dit...
Actueel | 30 mei 2023
30 mei 2023

Onderzoeksbureau Lahaut verhuisd naar Maastricht

Bureau Lahaut is per 1 mei 2023 verhuisd naar de Avenue Céramique 222 in Maastricht en is nu gevestigd in de Wiebengahal, een voormalige fabriekshal. Bureau Lahaut is een onderzoeksbureau voor de kunst- en cultuursector. Het bureau verzamelt data ten behoeve van inzicht in de cultuursector. Voor Maastricht als nieuwe vestigingsplaats is gekozen omdat het...

Ook de laatste bytes ontvangen?