Personalia | 14 mei 2024
14 mei 2024

Lucy Bristowe benoemd tot CEO UK & West-Europe bij Kantar Media

Kantar Media heeft Lucy Bristowe aangesteld als CEO UK & West-Europa. Ze volgt Louise Ainsworth, die na zes jaar terugtreedt. Bristowe begint op 1 juni a.s. Lucy Bristowe rapporteert aan Global CEO Patrick Béhar. Ze deed ervaring op in onderzoeksteams bij Channel 4 en Sky Media. Ze speelde verder een sleutelrol in de ontwikkeling van…

Personalia | 14 mei 2024
14 mei 2024

Diede Vendrig mede-eigenaar Unravel Behavior

Diede Vendrig is mede-eigenaar geworden van Unravel Behavior, de zusteronderneming van Unravel Research. Unravel richt zich op de toepassing van gedrags- en neurowetenschappen om consumentengedrag te begrijpen en te beïnvloeden. Unravel Behavior concentreert zich op ‘nudging’, de meer maatschappelijke kant van gedragsverandering. Diede Vendrig is medewerkster van het eerste uur en tevens genomineerd voor de…

Personalia | 07 mei 2024
07 mei 2024

Marijke Wiersma managing director Annalect

Omnicom Media Group heeft per 1 mei jl. Marijke Wiersma aangesteld als managing director van het data-, tech- en analyticslabel Annalect Nederland. Marijke Wiersma maakte in 2023 al promotie tot managing partner binnen Annalect Nederland en maakt nu de stap naar managing director; ze rapporteert daarmee direct aan de directie van OmnicomMediaGroup Nederland. Wiersma was…

Personalia | 07 mei 2024
07 mei 2024

Cornélie Klercq-Bakker Marketing & Research Expert bij Screenforce

Cornélie Klercq-Bakker is begin begonnen als Marketing & Research Expert bij Screenforce. Ze heeft jarenlange ervaring in de TV-industrie, onder meer bij The Walt Disney Company en RTL Nederland. De afgelopen twee jaar was ze werkzaam als Head of Data & Marketing bij Banijay Benelux, waar ze in een adviserende rol aan verbonden blijft. Cornélie…

Personalia | 02 mei 2024
02 mei 2024

Jori van de Spijker benoemd tot Global Head of Brands & Communication DVJ Insights

DVJ Insights kondigt de promotie aan van Jori van de Spijker tot Global Head of Brands & Communication. Het gaat hier om een nieuwe functie. De benoeming maakt deel uit van het streven van DVJ Insights om de domeinexpertise te verdiepen en het leiderschapsteam te versterken. DVJ Insights breidt snel uit, met een verdubbeling van…

Actueel | 16 april 2024
16 april 2024

Nalka Invest koopt Norstat

Nalka Invest, eigenaar van middelgrote onderzoeksbedrijven in Scandinavië, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, gaat Norstat overnemen van het huidige moederbedrijf Triton. Norstat werd gelanceerd in 1997 en heeft nu een panelnetwerk met meer dan drie miljoen consumenten in negentien landen. Sinds de overname door Triton in 2019 heeft Norstat de activiteiten verder geïnternationaliseerd door middel van…

Onderzoek | 09 april 2024
09 april 2024

MeMo2 en Tonny Media publiceren whitepaper over podcastadvertising

MeMo² (onderdeel van Kantar) heeft in samenwerking met Tonny Media onderzoek gedaan naar de impact van adverteren in podcasts. De resultaten en aanbevelingen zijn neergelegd in een whitepaper dat gratis te verkrijgen is. Podcasts hebben de laatste jaren in rap tempo aan populariteit gewonnen, zowel wereldwijd als in Nederland. Meer dan de helft van alle…

Actueel | 04 april 2024
04 april 2024

Annalect en Motivaction vieren 20-jarige samenwerking

Deze maand vieren data- en analyticsbureau Annalect – onderdeel van OmnicomMediaGroep – en Motivaction hun 20-jarige samenwerking. Gezamenlijk lanceren beide bureaus deze zomer een nieuwe methode om de effectiviteit van online campagnes te meten. Motivaction voert al 20 jaar op wekelijkse basis campagne-effectmetingen uit. In die periode werden ruim 400.000 inwoners van Nederland ondervraagd en…

Actueel | 04 april 2024
04 april 2024

Feeddex en Duitse CX-specialist moveXM bundelen krachten

Feeddex en dochteronderneming 5-sterrenspecialist zijn overgenomen door de internationale customer experience-specialist moveXM. Bij Feeddex en moveXM werken vanaf nu zo’n 100 professionals aan het verbeteren van de klant- en medewerkersbeleving van meer dan 2000 ondernemingen. De overname is volgens Holger von Seherr-Thoss, CEO van moveXM, een strategische stap in de missie om bijzondere CX-oplossingen te…

Actueel | 26 maart 2024
26 maart 2024

DVJ Insights ontvangt tweede FD Gazelle Internationaal

DVJ Insights heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar de FD Gazelle International ontvangen. Deze prijs is bedoeld voor bedrijven die een consistente internationale groei laten zien, en die een jaarlijkse groei hebben van minimaal 25% in het buitenland. Verder dien je ook een FD Gazelle voor de binnenlandse markt te hebben behaald. De nominatielijst bevatte…

Actueel | 26 maart 2024
26 maart 2024

JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’

Afgelopen donderdag lanceerde de buitenreclamebranche ‘BRO Next’. Een nieuw bereiksonderzoek, onder toezicht van JIC BRO tot stand gekomen. Daarmee krijgen Out of Home-exploitanten, adverteerders en mediabureaus gedetailleerd inzicht in het bereik van ruim 57.500 reclameobjecten van de tien deelnemende exploitanten. BRO Next kent een groot aantal verbeteringen ten opzichte van het vorige buitenreclame-onderzoek. Het meest…

Personalia | 22 februari 2024
22 februari 2024

Nieuwe voorzitter en directeur voor VINEX

Wisselingen bij VINEX, de opdrachtgever voor het online bereiksonderzoek. Carla der Kinderen (RTL / Ad Alliance) neemt de voorzittersrol over van Rien van Beemen (Mediahuis). Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur van VINEX. Hij neemt deze positie over van Karin Schut, een van de grondleggers van het nieuwe bereiksonderzoek. Nu de nieuwe NMO-organisatie in…

Ook de laatste bytes ontvangen?