Bureau Fris en Bee Keen bundelen krachten
Bureau Fris (selecties en onderzoekslocaties) en Bee Keen (selecties), twee bureaus voor kwalitatief marktonderzoek, gaan fuseren. Daarmee ontstaat een nieuwe combinatie, met 45 jaar ervaring in de branche. De naam na de fusie? Bureau Fris. Met Stephanie Groot, 20 jaar ervaring in de branche, en Paulien Ulbrich, die kan bogen op 25 jaar ervaring bij…
DVJ Insights breidt team uit
DVJ Insights heeft Dijana Justic benoemd tot Global Director Marketing Communications. Eline Witteveen, Peter van Drunen en Romeo Ramaekers gaan DVJ versterken als research experts. Dijana Justic heeft vijf jaar lang een eigen bureau gehad onder de naam DJ Interim Marketing. Meest recent werkte ze als brand manager voor Westland Kaas. Daarvoor was ze belast…
Norstat: de one-stop-shop voor dataverzameling
Norstat, voortgekomen uit de overname van Respondenten.nl en CG Research, is in Nederland sinds 2021 actief. De afgelopen twee jaar heeft Norstat zich verder ontwikkeld om voor Nederlandse bedrijven dé partner te worden op het gebied van respondentenwerving en dataverzameling. Onder het motto ‘Know your world’ helpen we onze opdrachtgevers bij het verzamelen van inzichten…
Koen van Nijnatten partner en directielid Miles Research
Koen van Nijnatten is benoemd tot partner en directielid van Miles Research. Hij gaat zich binnen de organisatie onder andere richten op de uitbreiding van het klantportfolio. Koen van Nijnatten heeft ruim 20 jaar ervaring in strategie, marketing en marktonderzoek bij onder meer ABN AMRO, GfK en Ipsos. Eric Landwaart, directeur Miles Research, zegt blij…
Unstereotype Alliance en Kantar introduceren meetmethode voor stereotypen
De Unstereotype Alliance, een coalitie die door UN Women is opgericht om stereotypen in reclame tegen te gaan, heeft in samenwerking met Kantar een nieuwe methode ontwikkeld om afgewogen representatie te bepalen. De methode, met als naam Progressive Unstereotype Metric (PUM), evalueert alle kenmerken van een advertentie en bepaalt hoe afgewogen representaties zijn. In de…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Nieuwe tool Nielsen en GWI voor media-insights
Nielsen en consumentenonderzoekbureau GWI gaan een samenwerking aan op het gebied van media-insights. Daarvoor gebruiken ze een nieuwe tool: Nielsen GWI Fusion. De nieuwe tool stelt gebruikers in staat om inzichten te genereren, het bereik en de betrokkenheid te vergroten en doelgroepen te analyseren, onder meer op basis van mediagedrag en segmentatie. Nielsen GWI Fusion…
Tiende FD Gazelle voor de ME Research Group, zesde voor DVJ Insights
De ME Research Group kan de tiende FD Gazelle toevoegen aan de negen die al werden binnengehaald. Voor DVJ Insights is het de zesde keer. Edgar de Beule en Hesam Fahimi, de oprichters van Markteffect, later onderdeel van de ME Research Group na overname van Team Vier en DirectResearch, zien cultuur als basis van het…
SKIM benoemt Managing Director Amerika
SKIM heeft Jeff Haselum benoemd tot Managing Director VS. Hij volgt bedrijfsveteraan Jeroen Hardon op, die na vijf jaar leiding te hebben gegeven aan het Amerikaanse team nu terugkeert naar het hoofdkantoor, om daar de functie op zich te nemen van Global Lead, Methodology and Analytics. Jeff Haselum wordt verantwoordelijk voor de aansturing van de…
Sal Menkveld nieuwe Insights & Innovation-expert Beautiful Lives
Sal Menkveld versterkt sinds deze maand het team van Beautiful Lives als Insights & Innovation-expert. Hij gaat zich bezighouden met het ontwerpen, faciliteren en uitwerken van human based-designprojecten. Menkveld studeerde Innovatie Management aan de TU Eindhoven, waar hij zich specialiseerde in bedrijfs- en productontwikkeling. Tijdens zijn stages bij KPN en PA Consulting deed hij veel…
Terugblik SMART Congres 2023
Een maand geleden vond het jaarlijkse SMART-congres plaats. Ruim zestig young professionals en vijf sprekers kwamen samen in een voormalige kloostergewelf in Utrecht. Wat het SMART-bestuur betreft verdient de dag een plek in de eregalerij. Was je er bij en wil je het congres tot in detail herbeleven? Of was je er niet bij en…
Bart Jenezon, MCM Research: ‘Door een persoonlijke benadering krijg je meer verbinding’
MCM Research wil groeien en daarvoor heeft de face to face-specialist veel interviewers nodig. Aan Bart Jenezon de taak om als nieuwe interviewer-communitymanager medewerkers te werven én inspireren. MCM Research, voorheen bekend als Mobiel Centre Marktonderzoek, trok afgelopen zomer Bart Jenezon aan als interviewer-communitymanager. De aanstelling past in de ambitieuze groeiplannen van het bedrijf. Met…
Marketingmanagers optimistisch en vol vertrouwen over analytics en insights
Ondanks de soms sombere voorspellingen kijken marketingmanagers positief naar de toekomst. En ze vinden analytics en insights belangrijker dan ooit voor het verbeteren van marketingcampagnes. Dat blijkt uit het nieuwe GfK CMO Outlook Report. Daarin ook een blik op AI en realtime-inzichten. Het rapport laat ook een enorme kloof zien tussen de verwachtingen van marketeers…