Actueel | 25 juli 2024
25 juli 2024

MarketResponse en Sweco werken samen voor woonvisies en gebiedsontwikkelingen

MarketResponse en Sweco bundelen hun krachten om gezamenlijk te werken aan vraagstukken op het gebied van wonen en gebiedsontwikkeling. ▼ MarketResponse biedt via onderzoeken en via segmentatie- en leefstijldata inzicht in de wensen en behoeften van bewoners op het gebied van wonen, woonomgeving en voorzieningen en andere thema’s rond ruimtelijke ontwikkelingen. De onderzoeksresultaten worden gekoppeld…

Actueel | 16 juli 2024
16 juli 2024

Ipsos lanceert PersonaBot voor segmentatieonderzoek

Ipsos lanceerde afgelopen week PersonaBot, een AI-tool waarmee organisaties kunnen ‘converseren’ met persona’s die doelsegmenten vertegenwoordigen. PersonaBot wordt gestuurd door Ipsos Facto, het gen AI-platform van de Ipsos, en het kan zowel voor consumenten- als voor gezondheidszorgonderzoek worden gebruikt. ▼ De tool is ontworpen om segmentatieonderzoek te verbeteren en het stelt gebruikers in staat om…

Personalia | 11 juli 2024
11 juli 2024

Ipsos I&O versterkt merkexpertise met Marieke de Bruin

Op 1 juli is Marieke de Bruin begonnen als Service Line Lead Brand Health Tracking bij Ipsos I&O. In deze rol gaat zij het team aansturen dat zich bezighoudt met merk- en communicatieonderzoek, nationaal en internationaal. ▼ Marieke de Bruin vervulde eerder functies in consultancy, marketing en management bij Nielsen en L’Oréal, en ze was…

Actueel | 11 juli 2024
11 juli 2024

Op naar het grotere doel: diversiteit en inclusie in de sector

Eind vorig jaar schreef Ewout Witte (oprichter MI Network) in Daily Data Bytes dat hij een steentje wil bijdragen aan meer diversiteit en inclusie in de sector. Een hot topic dat binnen het Data & Insights Network al heeft geleid tot het opzetten van een taskfore (waar hij ook deel van uitmaakt). Ewout Witte nodigde…

Actueel | 09 juli 2024
09 juli 2024

MediaTest doet belangeloos onderzoek voor waterschap Hollandse Delta

In het kader van haar 25ste verjaardag heeft MediaTest belangeloos 25 uur onderzoek uitgevoerd voor waterschap Hollandse Delta. Voor deze MediaTestDag, een traditie sinds 2018, werd uit 14 maatschappelijke inzendingen voor waterschap Hollandse Delta gekozen. ▼ De onderzoeksbehoefte van waterschap Hollandse Delta was om meer inzicht te krijgen in wat de bestaande kennis op het…

Actueel | 04 juli 2024
04 juli 2024

Wat zijn de 50 grootste Insights Companies?

ESOMAR heeft een overzicht uitgebracht van de Global Top 50 Insights Companies 2024. De ranglijst van dit jaar neemt elk van de drie sectoren waaruit de branche bestaat onder de loep. ▼ De drie sectoren die het rapport belicht zijn: • marktonderzoek, bestaande uit full-service onderzoeksbureaus en aanbieders van panels; • softwareleveranciers: bedrijven die zich…

Personalia | 25 juni 2024
25 juni 2024

Miles Research benoemt Auke Koreman tot projectmanager

Om de groeistrategie verder te versterken, vooral op het gebied van het toepassen van AI binnen marktonderzoek, heeft Miles Research Auke Koreman aangetrokken als projectmanager. ▼ Auke Koreman voltooide een  master in new media design aan de Tilburg University. Hij zal zich vooral richten op de verdere ontwikkeling van de AI-portfolio van Miles Research. Eric…

Actueel | 25 juni 2024
25 juni 2024

Human8 versterkt innovatie met generatieve AI

Human8 lanceerde afgelopen week een nieuw programma voor generatieve AI-gedreven innovatie onder de naam Insight Reframing Canvas. Het programma integreert kunstmatige intelligentie in het gehele innovatieproces, van het in kaart brengen van innovatiemogelijkheden tot het optimaliseren van concepten. ▼ Human8 stelt dat het nieuwe aanbod drie belangrijke zaken in het innovatieproces aanpakt: een gebrek aan…

Actueel | 20 juni 2024
20 juni 2024

Kantar lanceert AI Lab en benoemt Chief AI Scientist

Kantar lanceerde deze week Kantar AI Lab. De leiding is in handen van Chief AI Scientist Ashok Kalidas. Een eerste product, onder de naam KaiA, is ook deze week live gegaan. Kantar bracht de afgelopen jaren al AI-tools op de markt. Het nieuwe lab zal dienen als expertisecentrum voor de ontwikkeling van de AI-technologieën, -producten…

Personalia | 18 juni 2024
18 juni 2024

Human8 stelt nieuwe Europese regioleiders aan

Human8 heeft de strategie voor de EMEA-regio aangescherpt met de benoeming van drie regionale Europese leiders. Timo Vandemaele krijgt de leiding over West-Europa, terwijl Paul Child en Anita Janssen verantwoordelijk worden voor respectievelijk Groot-Brittannië en de DACH-regio. De nieuwe leiders rapporteren aan Magali Geens, Managing Director EMEA, die het groeitraject van Human8 als volgt samenvat:…

Actueel | 30 mei 2024
30 mei 2024

Duurzaamheid telt steeds meer mee in marktonderzoek

Steeds meer opdrachtgevers beoordelen niet alleen onderzoeksvoorstellen, maar ook de duurzaamheid ervan. Volgens Annabelle Truscott, directeur van het Engelse Red C Research, gaat het om meer dan het compenseren van koolstofuitstoot. Duurzaamheid in het inkoopproces is wereldwijd een hot topic. Wanneer opdrachtgevers beslissen aan wie ze onderzoekscontracten gunnen, worden bureaus beoordeeld op hun ‘groene’ houding,…

Actueel | 30 mei 2024
30 mei 2024

Miles Research nieuwe partner voor regulier onderzoek KvK

Na een uitgebreide openbare aanbesteding is Miles Research uitgekozen als onderzoekspartner  van de Kamer van Koophandel. Het gaat daarbij om alle reguliere marktonderzoekstrajecten onder ondernemers, met als doel de dienstverlening aan  hen te verbeteren. Her onderzoek onder ondernemers omvat o.a. meerdere omnibusonderzoeken per jaar. Ook is er een jaarlijks onderzoek dat een breed beeld moet…

Ook de laatste bytes ontvangen?