Actueel | 16 april 2024
16 april 2024

Nalka Invest koopt Norstat

Nalka Invest, eigenaar van middelgrote onderzoeksbedrijven in Scandinavië, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, gaat Norstat overnemen van het huidige moederbedrijf Triton. Norstat werd gelanceerd in 1997 en heeft nu een panelnetwerk met meer dan drie miljoen consumenten in negentien landen. Sinds de overname door Triton in 2019 heeft Norstat de activiteiten verder geïnternationaliseerd door middel van…

Onderzoek | 09 april 2024
09 april 2024

MeMo2 en Tonny Media publiceren whitepaper over podcastadvertising

MeMo² (onderdeel van Kantar) heeft in samenwerking met Tonny Media onderzoek gedaan naar de impact van adverteren in podcasts. De resultaten en aanbevelingen zijn neergelegd in een whitepaper dat gratis te verkrijgen is. Podcasts hebben de laatste jaren in rap tempo aan populariteit gewonnen, zowel wereldwijd als in Nederland. Meer dan de helft van alle…

Actueel | 04 april 2024
04 april 2024

Annalect en Motivaction vieren 20-jarige samenwerking

Deze maand vieren data- en analyticsbureau Annalect – onderdeel van OmnicomMediaGroep – en Motivaction hun 20-jarige samenwerking. Gezamenlijk lanceren beide bureaus deze zomer een nieuwe methode om de effectiviteit van online campagnes te meten. Motivaction voert al 20 jaar op wekelijkse basis campagne-effectmetingen uit. In die periode werden ruim 400.000 inwoners van Nederland ondervraagd en…

Actueel | 04 april 2024
04 april 2024

Feeddex en Duitse CX-specialist moveXM bundelen krachten

Feeddex en dochteronderneming 5-sterrenspecialist zijn overgenomen door de internationale customer experience-specialist moveXM. Bij Feeddex en moveXM werken vanaf nu zo’n 100 professionals aan het verbeteren van de klant- en medewerkersbeleving van meer dan 2000 ondernemingen. De overname is volgens Holger von Seherr-Thoss, CEO van moveXM, een strategische stap in de missie om bijzondere CX-oplossingen te…

Actueel | 26 maart 2024
26 maart 2024

DVJ Insights ontvangt tweede FD Gazelle Internationaal

DVJ Insights heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar de FD Gazelle International ontvangen. Deze prijs is bedoeld voor bedrijven die een consistente internationale groei laten zien, en die een jaarlijkse groei hebben van minimaal 25% in het buitenland. Verder dien je ook een FD Gazelle voor de binnenlandse markt te hebben behaald. De nominatielijst bevatte…

Actueel | 26 maart 2024
26 maart 2024

JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’

Afgelopen donderdag lanceerde de buitenreclamebranche ‘BRO Next’. Een nieuw bereiksonderzoek, onder toezicht van JIC BRO tot stand gekomen. Daarmee krijgen Out of Home-exploitanten, adverteerders en mediabureaus gedetailleerd inzicht in het bereik van ruim 57.500 reclameobjecten van de tien deelnemende exploitanten. BRO Next kent een groot aantal verbeteringen ten opzichte van het vorige buitenreclame-onderzoek. Het meest…

Personalia | 22 februari 2024
22 februari 2024

Nieuwe voorzitter en directeur voor VINEX

Wisselingen bij VINEX, de opdrachtgever voor het online bereiksonderzoek. Carla der Kinderen (RTL / Ad Alliance) neemt de voorzittersrol over van Rien van Beemen (Mediahuis). Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur van VINEX. Hij neemt deze positie over van Karin Schut, een van de grondleggers van het nieuwe bereiksonderzoek. Nu de nieuwe NMO-organisatie in…

Actueel | 20 februari 2024
20 februari 2024

Kantar pakt miljardenfraude enquêtes aan

Kantar kondigt samenwerking aan met Realeyes dat zich toelegt op computer vision en aandachtsmeting. Realeyes’ identiteitsherkenningssoftware, Verify, wordt geïntegreerd in QubedAI van Kantars om beter te verifiëren of enquêtedeelnemers echte personen zijn. De combinatie van Verify en QubedAI heeft als doel de kwaliteit van verzamelde data uit interne en externe bronnen te verbeteren. Dat geldt…

Actueel | 13 februari 2024
13 februari 2024

Niels Schillewaert verlaat Human8

Niels Schillewaert, medeoprichter van Human8 (voorheen InSites Consulting), neemt afscheid van het bureau en van zijn functie als head of solutions en managing partner.  Vorig jaar promoveerde Camille Nicita binnen Human8 van managing director voor Noord-Amerika tot global CEO, als opvolger van Kristof de Wulf. Schillewaert hielp bij het opzetten van (destijds) InSites Consulting in…

Personalia | 13 februari 2024
13 februari 2024

Judith Kramer treedt toe tot managementteam MWM2

MWM2 heeft onlangs Judith Kramer benoemd tot lid van het managementteam. Zij zal de leiding nemen over de afdelingen Panel & Community, het Datalab en Innovatie. Judith Kramer studeerde Communicatiewetenschappen en heeft veel ervaring opgedaan als marktonderzoekster. Sinds 1 januari 2018 is ze werkzaam bij MWM2 als Teammanager Research Panels. Onder haar leiding heeft het…

Onderzoek | 08 februari 2024
08 februari 2024

Podiumkunsten Limburg: minder podia en stoelen, meer pop

Volgens het laatste advies van de Raad voor Cultuur hebben mensen in Nederland geen gelijke toegang tot cultuur. Het aanbod van cultuur en culturele voorzieningen verschilt sterk per regio. Deze vaststelling bracht Bureau Lahaut uit Maastricht ertoe om de professionele podiumkunsten in Limburg in kaart te brengen en te vergelijken met de situatie in andere…

Actueel | 08 februari 2024
08 februari 2024

Motivaction neemt ITX Monitor over van Giarte

Motivaction neemt de IT Experience (ITX) monitor van het failliete bureau Giarte over. Met deze overname blijft marktinformatie beschikbaar voor uitbesteders van grote ICT-projecten. Motivaction gaat samenwerken met het Digital Ecosystems Institute, waardoor de positie in de markt voor ICT-onderzoek en consultancy verder wordt versterkt. De jaarlijkse ITX-monitor staat bekend als een belangrijk platform voor…

Ook de laatste bytes ontvangen?