Panteia haalt mede subsidie binnen voor Rhombus Project
Panteia draagt voor de vijfde keer bij aan het binnenhalen van een Europese subsidie voor het Rhombus Global Project. De subsidie bedraagt 24 miljoen euro en dat gaat naar het aanleggen en verbeteren van de binnenhaven-infrastructuur in Maastricht en Stein, waardoor onder andere transport kan worden verplaatst van de weg naar het water. ▼ Onderzoek…
MoveXM koopt CX-bureau inceptivize
Het in Duitsland gevestigde MoveXM, softwareleverancier voor CX-onderzoek, heeft het Nederlandse inceptivize BV overgenomen dat zich richt op klantfeedback bij woningcorporaties. ▼ MoveXM is opgericht in 1995 en heeft een hoofdkantoor in Frankfurt am Main, en vestigingen in Haarlem en Dongen. De softwareoplossingen die het bureau ontwikkelt, moeten bijdragen aan het in kaart brengen, analyseren…
Consumer closeness van Human8 geeft consument een eigen stem
Als tegenwicht voor de transformatie door AI, wil Human8 meer persoonlijke verbindingen met consumenten mogelijk maken via Consumer Closeness-programma’s en een eigen matchmaking-tool. ▼ De matchmaking-tool van Human8 staat centraal in de Consumer Closeness-propositie en het ondersteunt professionals bij het beter begrijpen van de consument achter de cijfers, van ad-hoc empathie-ervaringen (potentiële add-on voor lopende…
DVJ Insights breidt consultancyteam uit
DVJ Insights voegt vier nieuwe consultants toe aan het global consultants-team. Zij gaan werken bij de kantoren in Duitsland, Nederland, de Nordics en het Verenigd Koninkrijk. DVJ wil op deze manier nog betere op maat gemaakte onderzoeksoplossingen bieden. ▼ De eerste van de vier is Dr. Kai Geertsema. Hij gaat werken vanuit Hamburg. Met 24…
Zetelpeiling EenVandaag in handen van Verian
EenVandaag, het dagelijkse nieuwsplatform van AVROTROS, publiceert elke maand een zetelpeiling. Vanaf nu wordt die uitgevoerd door onderzoeksbureau Verian. ▼ De peilingen zijn een aanvulling op de onderzoeken die EenVandaag al 20 jaar regelmatig doet onder het Opiniepanel, dat bestaat uit 70.000 mensen afkomstig uit alle delen van de bevolking en verspreid over het land….
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Ipsos wil Duits bureau voor onderzoek publieke sector overnemen
Ipsos I&O diende misschien als voorbeeld, want nu brengt Ipsos een overnamebod uit op infas Holding AG, dat onder de naam infas markt- en opinie-onderzoek uitvoert in Duitsland en onderzoek doet in het sociale domein aldaar. De belangrijkste aandeelhouders van infas, die driekwart van het bureau in handen hebben, steunen de aankoop. ▼ Infas is…
Purpose en Miles Research samen in onderzoek sociaal domein
Recent is samenwerking ontstaan tussen technologie- en databureau Purpose en Miles Research. Doel is het geven van inzichten over vaak lastig bereikbare doelgroepen, bijvoorbeeld op het gebied van sociaal incasseren of dienstverlening van gemeenten binnen het sociale domein. ▼ Deelnamebereidheid aan onderzoek binnen moeilijk bereikbare groepen is, zoals het woord al zegt, vaak laag, maar…
NWO-beurs voor onderzoek gevolgen AI voor kenniswerk
Marleen Huysman, hoogleraar Kennis en Organisatie aan VU School of Business and Economics, heeft een beurs ontvangen van NWO in het kader van de NWO Open Competitie. Huysman zal onderzoek doen naar de invloed van GenAI op werkomgevingen. ▼ Met het project ‘GenAI@Work: Studying the Impacts of Generative AI on Knowledge Work, Management and Organizations’ wil Huysman,…
Human8 benoemt Senior Business Development Director in EMEA
Na de aankondiging van een nieuwe regionale structuur in EMEA vorige maand, heeft Human8 een nieuwe Senior Business Development Director aangesteld om het EMEA-managementteam compleet te maken. Arjan Veninga, die eerder een van de internationale klantenteams leidde, zal deze rol per direct op zich nemen. ▼ Arjan Veninga, die al vier jaar bij Human8 werkt,…
MarketResponse en Sweco werken samen voor woonvisies en gebiedsontwikkelingen
MarketResponse en Sweco bundelen hun krachten om gezamenlijk te werken aan vraagstukken op het gebied van wonen en gebiedsontwikkeling. ▼ MarketResponse biedt via onderzoeken en via segmentatie- en leefstijldata inzicht in de wensen en behoeften van bewoners op het gebied van wonen, woonomgeving en voorzieningen en andere thema’s rond ruimtelijke ontwikkelingen. De onderzoeksresultaten worden gekoppeld…
Ipsos lanceert PersonaBot voor segmentatieonderzoek
Ipsos lanceerde afgelopen week PersonaBot, een AI-tool waarmee organisaties kunnen ‘converseren’ met persona’s die doelsegmenten vertegenwoordigen. PersonaBot wordt gestuurd door Ipsos Facto, het gen AI-platform van de Ipsos, en het kan zowel voor consumenten- als voor gezondheidszorgonderzoek worden gebruikt. ▼ De tool is ontworpen om segmentatieonderzoek te verbeteren en het stelt gebruikers in staat om…
Ipsos I&O versterkt merkexpertise met Marieke de Bruin
Op 1 juli is Marieke de Bruin begonnen als Service Line Lead Brand Health Tracking bij Ipsos I&O. In deze rol gaat zij het team aansturen dat zich bezighoudt met merk- en communicatieonderzoek, nationaal en internationaal. ▼ Marieke de Bruin vervulde eerder functies in consultancy, marketing en management bij Nielsen en L’Oréal, en ze was…