Unstereotype Alliance en Kantar introduceren meetmethode voor stereotypen
De Unstereotype Alliance, een coalitie die door UN Women is opgericht om stereotypen in reclame tegen te gaan, heeft in samenwerking met Kantar een nieuwe methode ontwikkeld om afgewogen representatie te bepalen. De methode, met als naam Progressive Unstereotype Metric (PUM), evalueert alle kenmerken van een advertentie en bepaalt hoe afgewogen representaties zijn. In de…
Nieuwe tool Nielsen en GWI voor media-insights
Nielsen en consumentenonderzoekbureau GWI gaan een samenwerking aan op het gebied van media-insights. Daarvoor gebruiken ze een nieuwe tool: Nielsen GWI Fusion. De nieuwe tool stelt gebruikers in staat om inzichten te genereren, het bereik en de betrokkenheid te vergroten en doelgroepen te analyseren, onder meer op basis van mediagedrag en segmentatie. Nielsen GWI Fusion…
Tiende FD Gazelle voor de ME Research Group, zesde voor DVJ Insights
De ME Research Group kan de tiende FD Gazelle toevoegen aan de negen die al werden binnengehaald. Voor DVJ Insights is het de zesde keer. Edgar de Beule en Hesam Fahimi, de oprichters van Markteffect, later onderdeel van de ME Research Group na overname van Team Vier en DirectResearch, zien cultuur als basis van het…
SKIM benoemt Managing Director Amerika
SKIM heeft Jeff Haselum benoemd tot Managing Director VS. Hij volgt bedrijfsveteraan Jeroen Hardon op, die na vijf jaar leiding te hebben gegeven aan het Amerikaanse team nu terugkeert naar het hoofdkantoor, om daar de functie op zich te nemen van Global Lead, Methodology and Analytics. Jeff Haselum wordt verantwoordelijk voor de aansturing van de…
Sal Menkveld nieuwe Insights & Innovation-expert Beautiful Lives
Sal Menkveld versterkt sinds deze maand het team van Beautiful Lives als Insights & Innovation-expert. Hij gaat zich bezighouden met het ontwerpen, faciliteren en uitwerken van human based-designprojecten. Menkveld studeerde Innovatie Management aan de TU Eindhoven, waar hij zich specialiseerde in bedrijfs- en productontwikkeling. Tijdens zijn stages bij KPN en PA Consulting deed hij veel…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Terugblik SMART Congres 2023
Een maand geleden vond het jaarlijkse SMART-congres plaats. Ruim zestig young professionals en vijf sprekers kwamen samen in een voormalige kloostergewelf in Utrecht. Wat het SMART-bestuur betreft verdient de dag een plek in de eregalerij. Was je er bij en wil je het congres tot in detail herbeleven? Of was je er niet bij en…
Bart Jenezon, MCM Research: ‘Door een persoonlijke benadering krijg je meer verbinding’
MCM Research wil groeien en daarvoor heeft de face to face-specialist veel interviewers nodig. Aan Bart Jenezon de taak om als nieuwe interviewer-communitymanager medewerkers te werven én inspireren. MCM Research, voorheen bekend als Mobiel Centre Marktonderzoek, trok afgelopen zomer Bart Jenezon aan als interviewer-communitymanager. De aanstelling past in de ambitieuze groeiplannen van het bedrijf. Met…
Marketingmanagers optimistisch en vol vertrouwen over analytics en insights
Ondanks de soms sombere voorspellingen kijken marketingmanagers positief naar de toekomst. En ze vinden analytics en insights belangrijker dan ooit voor het verbeteren van marketingcampagnes. Dat blijkt uit het nieuwe GfK CMO Outlook Report. Daarin ook een blik op AI en realtime-inzichten. Het rapport laat ook een enorme kloof zien tussen de verwachtingen van marketeers…
Sleutelrol voor Warren Jenson bij transformatie Nielsen
Nielsen heeft aangekondigd dat CFO Warren Jenson, die pas vijf maanden bij de organisatie werkt, de rol van president krijgt toebedeeld. Hij zal toezicht houden op de transformatie van de activiteiten, en hij krijgt IT, corporate development en global strategy onder zijn hoede. De business-unit Portfolio Analytics rapporteert ook aan Jenson, die op zijn beurt…
De meest innovatieve bureaus – volgens GRIT
De 31ste editie van het Greenbook Research Industry Trends Report (GRIT) is verschenen. Deze editie (GRIT Business & Innovation Report) richt zich op de dynamiek van insights en analytics en op de sleutelrol die innovatie daarin speelt. Daarom ook een lijst van meest innovatieve bureaus en opdrachtgevers, hoewel GRIT zegt niet uit te zijn op…
Inge Brakman interim voorzitter NMO
Inge Brakman is door het bestuur van de Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) benoemd tot interim voorzitter. Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer bij RTL Nederland en CEO van Ad Alliance) wordt penningmeester van NMO. Inge Brakman is sinds juli 2011 voorzitter van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en nu dus interim voorzitter van NMO. Die organisatie…
Human8 benoemt Camille Nicita tot nieuwe global CEO
Human8 heeft aangekondigd dat medeoprichter en huidig global CEO Kristof De Wulf de verantwoordelijkheid overdraagt aan Camille Nicita, momenteel Managing Director USA. Kristof De Wulf was in 1997 medeoprichter van Human8, voorheen bekend als InSites Consulting, als spin-off van de in België gevestigde Vlerick Business School, waar hij marketingprofessor en partner was. Begin 2012 werd…