Actueel | 16 februari 2023
16 februari 2023

IQVIA Named to FORTUNE’s 2023 List of ‘World’s Most Admired Companies’

IQVIA, global provider of advanced analytics, technology solutions and clinical research services to the life sciences industry, has been named to FORTUNE magazine’s ‘World’s Most Admired Companies’ list for the sixth consecutive year. Once again, IQVIA earned the first-place ranking within FORTUNE’s Health Care: Pharmacy and Other Services category and ranked number one for innovation, people management,...
Onderzoek | 14 februari 2023
14 februari 2023

Dreigende recessie raakt HR-budgetten niet

De HR-budgetten blijven in 2023 gelijk en lijken zelfs te stijgen. Ruim twee op de vijf HR-professionals zegt dat te verwachten, zo blijkt uit budgetonderzoek van GITP Inzicht & Ontwikkeling, uitgevoerd door Direct Research. Een derde verwacht dat het HR-budget groeit. Slecht 17% ziet een krimp van het budget. Was 2022 een moeilijk jaar om...
Actueel | 09 februari 2023
09 februari 2023

Brand Growth-thema 2023: Corporate Social Responsibility

DVJ Insights organiseert voor de zevende keer op rij het Brand Growth Event. Het is meteen het hoogtepunt van het Brand Growth-thema van dit jaar, en dat is Corporate Social Responsibility (CSR). Het evenement wordt online gestreamd op donderdag 11 mei 2023. Er komen best practices van toonaangevende merken aan bod en inzichten uit de...
Actueel | 09 februari 2023
09 februari 2023

Wie is jouw favoriet voor een award van het Data & Insights Network?

Ook dit jaar worden er vakprijzen uitgereikt voor inspirerende en toonaangevende Data & Insights Professionals, Bureaus en bedrijven die het verschil maken in het vakgebied. Heb je favorieten? Laat vóór 17 februari weten wie dat zijn zorg dat ze op de shortlist van genomineerden komen. Op moawards.nl vind je alle informatie voor de selectieprocedure. Noteer...
Actueel | 07 februari 2023
07 februari 2023

MWM2 benoemt Andy Hut als nieuwe Managing Director

Andy Hut is aangesteld als nieuwe Managing Director van onderzoeksbureau MWM2. Voormalig Managing Director Govert van den Bos blijft actief voor MWM2 waar hij zich bezig gaat houden met het aanjagen van groei van de MWM2-groep, waar ook de labels Hibou, Crowdtech en Innervoice toe behoren. Andy Hut (foto) heeft jarenlange ervaring in marktonderzoek. Hij...
Actueel | 26 januari 2023
26 januari 2023

ESOMAR publiceert Insights Market Development Index 2022

Net zoals het BBP een onbevredigende indicator is om de ontwikkeling van landen te meten - een bekende klacht van economen - zo is ‘omzet’ een geen goede norm om de insightswereld te begrijpen. ESOMAR stelde in 2021 voor om een samengestelde index te hanteren die verder reikte dan het begrip omzet. Nu is er...
Actueel | 19 januari 2023
19 januari 2023

InSites Consulting breidt Europese positie uit met overname Happy Thinking People

InSites Consulting versterkt zijn Europese positie en kondigt met de overname van Happy Thinking People (met hoofdkantoor in München en vestigingen in Duitsland, Zwitserland en Frankrijk) zijn nieuwste acquisitie in de regio aan. Happy Thinking People werd in 1989 opgericht. De van oorsprong kwalitatieve boutique-agency is een internationaal gerenommeerd marktonderzoeks- en innovatiebureau. In 2021 stond...
Actueel | 19 januari 2023
19 januari 2023

Invenna en Human Inference fuseren

The Data Agency kondigt de fusie aan van platformbedrijf Invenna met software-organisatie Human Inference. De groep versterkt hiermee haar technologiedivisie en biedt als eerste in de Benelux een Customer Data Platform (CDP) met Master Data Management (MDM) technologie aan. Onder de vlag van The Data Agency levert Invenna een combinatie van Customer Data Platform-technologie en...
Actueel | 19 januari 2023
19 januari 2023

Kirsten Andres verlaat NIMA voor Nationaal Ouderenfonds

Kirsten Andres (foto) gaat NIMA verlaten. Ze was voorzitter/directeur sinds 1 februari 2020. Vanaf 1 maart wordt zij directeur-bestuurder van het Nationaal Ouderenfonds. Kirsten Andres: ‘Soms komt je droombaan op je pad. Al sinds mijn studententijd heb ik vrijwilligerswerk gedaan met ouderen en ook in mijn vorige functie heb ik te maken gekregen met de...
Actueel | 19 januari 2023
19 januari 2023

Directeur Diana Janssen vertrekt bij DDMA

Directeur Diana Janssen neemt na 17 jaar afscheid van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. Vanaf 1 maart gaat zij aan de slag als directeur bij de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO). Diana Janssen begon in 2006 als directeur van DDMA. Onder haar leiderschap is DDMA uitgegroeid tot de grootste branchevereniging op het gebied van marketing,...
Bureaus | 12 januari 2023
12 januari 2023

Trendrapport 2022: onderzoekbranche scoort bijna 9% meer omzet

Bij de presentatie van het Trendrapport 2021, begin 2022, hadden we nog last van de pandemieperikelen. Maar die perikelen wisselden wel van eigenaar en zo kwamen we terecht in een jaar met oorlog en inflatie. Waar de bureaus het jaar 2021 goed doorstonden, was het afwachten wat 2022 zou brengen. Goed nieuws, want het Trendrapport...
Actueel | 12 januari 2023
12 januari 2023

Nederlander keek per dag 138 minuten TV

De Nederlander keek in 2022 gemiddeld 138 minuten per dag naar televisiezenders en dat is 16 minuten minder dan in 2021. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2022 naar 21,5%, wat overeenkomt met 30 minuten per dag. In 2021 was dit 27 minuten per dag. Dat blijkt uit de...

Ook de laatste bytes ontvangen?