Actueel | 10 augustus 2023
10 augustus 2023

Norstat neemt Panelbase over

Norstat heeft eind juli Panelbase gekocht, een van de grootste onafhankelijke data-providers van de UK. De aankoop moet de strategische positie van Norstat in West-Europa verder verstevigen. De integratie van Panelbase stelt Norstat in staat om continu hoogwaardige data over de consumenten- en B2B-markten in de UK te leveren aan klanten in heel Europa en…

Actueel | 27 juli 2023
27 juli 2023

Rob Overduin benoemd tot nieuwe voorzitter/directeur NIMA

Rob Overduin wordt de nieuwe voorzitter/directeur van NIMA. De NIMA Ledenraad heeft zijn benoeming bekrachtigd in een ledenraadsvergadering van 18 juli jl. Overduin start per 1 september als directeur. Zijn rol als voorzitter vervult hij per direct. Rob Overduin (links) heeft een achtergrond in B2B-marketing en IT. Daarnaast deed hij de afgelopen 12 jaar veel…

Personalia | 20 juli 2023
20 juli 2023

Robbert Nagtzaam naar Miles Research

Miles Research breidt verder uit. Onlangs is Robbert Nagtzaam (foto) bij Miles gestart, na een eerdere loopbaan bij onder andere GfK en Ipsos. Daar stuurde hij teams van projectmanagers aan. Eric Landwaart is erg blij met de komst van Robbert Nagtzaam. ‘Hij komt ons helpen bij verdere groei, en dat zal hij doen door de...
Actueel | 13 juli 2023
13 juli 2023

Kantar Public koopt beleidsonderzoeker PPMI

Kantar Public heeft het Europese beleidsonderzoeks- en adviesbureau PPMI overgenomen dat is gevestigd in Vilnius, Litouwen. PPMI werkt voor veel internationale – met name Europese - organisaties. Het bureau voert complex veldonderzoek uit, variërend van honderden interviews over meerdere maanden tot internationale enquêtes met tienduizenden respondenten. De beide bureaus gaan per direct samen. PPMI, opgericht...
Actueel | 13 juli 2023
13 juli 2023

ESOMAR begint AI-taskforce

ESOMAR is een taskforce gestart om het gebruik van kunstmatige intelligentie in de onderzoeks-, insights- en analyticssector te begeleiden. De groep heeft als doel mensen op te leiden, het bewustzijn te vergroten en richtlijnen te ontwikkelen voor het gebruik van AI. De taskforce staat open voor elke geïnteresseerde. Ray Poynter, president van ESOMAR, zegt over...
Actueel | 13 juli 2023
13 juli 2023

GfK verkoopt consumentenpanel aan YouGov

GfK gaat zijn European Consumer Panel verkopen, als onderdeel van de voorwaarden voor fusie met NielsenIQ (NIQ). De verkoop volgt op de goedkeuring die de Europese Commissie gaf aan de fusie, mits GfK het panel aan een onafhankelijk derde partij zou afstoten. Die partij is YouGov. Lars Noordmark, interim CEO en CFO van GfK, licht...
Actueel | 13 juli 2023
13 juli 2023

Human8 introduceert AI-onderzoeksassistent

Human8 heeft een AI-prompt-trainingsprogramma voor werknemers aangekondigd, met ondersteuning van een zelf ontwikkelde Square AI-onderzoeksassistent. Onder leiding van Chief Platform Officer, Annelies Verhaeghe, omarmt het internationale bureau op die manier de AI-revolutie. OpenAI-systemen zijn ontworpen om continu gegevens te verzamelen om te leren en zich te verbeteren, wat uiteraard bezorgdheid wekt over de eigendom van...
Personalia | 11 juli 2023
11 juli 2023

Nicky Pronk Insights & Innovation-expert bij Beautiful Lives

Begin juli is Nicky Pronk begonnen als Insights & Innovation-expert bij Beautiful Lives. Ze gaat zich bezighouden met het ontwerpen, faciliteren en uitwerken van human based-designprojecten. Haar ervaring als Service Designer bij Philips komt goed van pas in haar nieuwe baan. In de functie bij Philips lag de focus op het zoeken naar mogelijkheden die...
Actueel | 04 juli 2023
04 juli 2023

Judith Oude Sogtoen nieuwe directeur DDMA

DDMA heeft Judith Oude Sogtoen als nieuwe directeur aangesteld. Daarnaast hebben de leden Noor Cloo, algemeen directeur bij Loyalty Management Nederland, tot voorzitter verkozen tijdens de Algemene Ledenvergadering op 29 juni. Zij neemt daarmee het stokje over van vertrekkend voorzitter Robert van Geffen. Judith Oude Sogtoen, hiervoor Director Fundraising, Partnerships & Corporate Communications bij Amref...
Onderzoek | 29 juni 2023
29 juni 2023

‘AI neemt op termijn plaats in van data-analytics’

Meer dan een derde van de marktonderzoekers gelooft dat AI data-analytics en datavisualisatie volledig zal overnemen, zo blijkt uit een onderzoek van SurveyMonkey. Uit het onderzoek blijkt dat een kwart de afgelopen drie maanden dagelijks of wekelijks AI heeft gebruikt, voornamelijk voor data-analytics, datavisualisatie en het ontwikkelen van datagestuurde aanbevelingen. Een derde van de marktonderzoekers...
Actueel | 29 juni 2023
29 juni 2023

Motivaction neemt Bureau RMC over

Motivaction neemt Bureau RMC, Retail Management Center, over. Bureau RMC is een adviesbureau op het gebied van retail en dienstverlening en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een expert op het gebied van consumentenmobiliteit. Het bureau breng bezoekersstromen in kaart brengt met de tooling Citytraffic. Daarnaast is het de enige partij in Nederland die...
Actueel | 27 juni 2023
27 juni 2023

Human8 benoemt 11 nieuwe partners

Human8 heeft 11 nieuwe partners benoemd. Alle partners zullen toetreden als aandeelhouders in de wereldwijde groep. Met de nieuwe benoemingen telt het bureau 36 partners over de hele wereld. De nieuwe partners zijn Amy Perifanos (US), Bob Yazbeck (US), Daniel Teixeira (APAC), Delphine Vantomme (EMEA), Ian Brown (EMEA), Lisa McFarland (US), Mark Alvarez (APAC), Paul...

Ook de laatste bytes ontvangen?