NMO Luisteronderzoek slaagt voor audit
Begin 2023 werd het totaal vernieuwde NMO Luisteronderzoek gelanceerd. NMO gaf het onafhankelijke auditbureau CESP de opdracht om het nieuwe luisteronderzoek, uitgevoerd door Ipsos en Kantar Media, te evalueren. CESP stelt na uitgebreid onderzoek vast dat de nieuwe meting aan de hand van de MediaCell+ app van Ipsos betrouwbaar is, methodologisch voldoet en een bruikbare…
Beautiful Lives verruilt Hilversum voor hartje Utrecht
Op 1 oktober verruilt Beautiful Lives haar kantoor in Hilversum voor een nieuwe locatie in Utrecht. De nieuwe kantoorruimte maakt onderdeel uit van de Social Impact Factory (SIF) aan de Kromme Nieuwegracht 3 in Utrecht. Het historische pand is nu ‘een hotspot voor sociaal ondernemerschap, innovatie en duurzaamheid’. Beautiful Lives zegt deze stap om verschillende…
Motivaction en Amsterdam Data Collective gaan partnership aan
Motivaction gaat een partnership aan met Amsterdam Data Collective (ADC), dat zich specialiseert in data-science en AI in sectoren als de financiële industrie, publieke sector en gezondheidszorg. Met dit partnership beogen zij de barrière verbreken tussen marktonderzoek en data-science in multidisciplinaire teams. De verbinding tussen data, AI en marktonderzoek is in veel organisaties nog nauwelijks…
Karthik Rao volgt David Kenny op als CEO van Nielsen
Karthik Rao is benoemd tot de nieuwe Chief Executive Officer van Nielsen. Hij volgt David Kenny, die de rol van Executive Chairman op zich gaat nemen. Rao is al 23 jaar werkzaam bij de organisatie, laatstelijk als CEO van de audience measurement-tak. Karthik Rao (foto) trad 23 jaar geleden in dienst bij Nielsen. Hij is…
Ipsos benoemt Ponsi Khider en Bonnie Bain op topfuncties
Ipsos heeft Caroline Ponsi Khider benoemd tot Chief Communications en Brand Officer, en Dr. Bonnie Bain tot Global Head of Healthcare. Bain vervangt Michael Spedding, die aan het einde van het jaar met pensioen gaat. Ponsi Khider gaat deel uitmaken van het Global Management Committee en ze rapporteert aan CEO Ben Page. Ze werkt sinds…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Catherine Wertz (SKIM) wint YES Award
De Young ESOMAR Society (YES!) Award is een wereldwijde competitie voor jonge professionals (tot 30 jaar). Afgelopen dinsdag, tijdens de derde dag van het ESOMAR Congres in Amsterdam, werd bekendgemaakt dat Catherine Wertz, senior manager bij SKIM, de award heeft gewonnen. Acht genomineerden voor de prijs mochten op de maandag van het ESOMAR Congres hun…
Nielsen ontslaat 9% personeelsbestand
Nielsen is van plan om 9% van zijn wereldwijde personeelsbestand te ontslaan om kosten te besparen en de omzet ‘te herschikken’. Werknemers ontvingen het nieuws in een verklaring die afgelopen woensdag werd uitgegeven en de bezuinigingen zullen naar verwachting ongeveer 1.000 personeelsleden treffen. Een jaar geleden kreeg Nielsen de goedkeuring van de aandeelhouders voor verkoop…
SKIM breidt uit naar Parijs
SKIM heeft een kantoor geopend in Parijs. Het is de vierde locatie in Europa en de tiende wereldwijd. De nieuwe locatie is gevestigd in het hart van Parijs en het zet SKIM’s internationale expertise in om klanten te helpen het gedrag, de voorkeuren en trends van consumenten in de lokale markt te begrijpen. Het Franse…
Insights- en analyticssector VS groeit met 14%
De Amerikaanse markt voor insights en analytics groeide het afgelopen jaar met 14,3% tot een totaal van 71 miljard dollar, zo deelt de Insights Association mee. De groei in de onderzoeksmarkt in de VS komt is vooral te danken aan ontwikkelingen in onderzoekstechnologie, zoals digitale data-analyse, enterprise feedback management en selfserviceplatforms. Traditioneel marktonderzoek boekte binnen…
Fusie Companen en Public Result
Adviesbureau Companen in Arnhem houdt zich al lang bezig met onderzoek en beleid rond woningmarkt en leefomgeving. Om opdrachtgevers verder te helpen bij de realisatie van beleid, zocht het bureau naar verbreding van de dienstverlening. Die werd gevonden bij Public Result in Rijswijk, een adviesbureau voor implementatievragen. ‘Een gezonde dosis pragmatisme, betrokkenheid bij maatschappelijke opgaven…
Technologische ontwikkeling van insights leidt tot fusies en overnames
Fusies en overnames worden steeds meer gedreven door op technologie gebaseerde methodologieën, klantspecifieke data en strategisch advies, zegt Jonathan Dufton, partner bij Plural Strategy, op de site van Research Live. Wat betekent dit voor customer insights? Tien jaar geleden domineerden grote spelers als Nielsen, Kantar, Ipsos en GfK de marktonderzoeksector. Maar in de afgelopen 15…
MKB ontvangt bijdragen voor toepassing AI
Het versterken van de positie van het mkb bij de ontwikkeling en toepassing van AI is een van de doelen van het door de Nederlandse AI Coalitie ontwikkelde AiNed-programma. Een deel van de ondersteuning loopt via de RVO MIT-regeling. Het belang van de regeling blijkt uit de grote belangstelling voor de subsidie. Er werden 52…