Actueel | 01 maart 2021
01 maart 2021

Gastvrij in de digitale wereld

Een glimlach, een vriendelijke begroeting, de deur openhouden en er zijn wanneer het nodig is. Dit zijn kleine maar belangrijke momenten van de waarheid, die voor de hospitality bepalend zijn. Voor een gast, bezoeker of passagier bestaan verschillende facilitaire disciplines niet. Voor hen moeten al die disciplines kloppen als één vloeiende dienst, zonder dat zij...
Onderzoek | 01 september 2020
01 september 2020

Reputatieverlies goededoelensector

In de afgelopen 10 jaar raakten donateurs één op de drie vertrouwde merken kwijt in goededoelenland. De reputatie in de sector daalde met maar liefst 14%, blijkt uit het Goede Doelen Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Zes goede doelen zagen in het afgelopen decennium 30% of meer van hun merkkracht verdampen. Een naamswijziging was...
Bureaus | 13 mei 2020
13 mei 2020

MediaTest helpt Stichting AAP en Naturalis met gratis onderzoek

MediaTest vierde onlangs haar 21ste verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf voerde MediaTest binnen 24-uur belangeloos een volledig onderzoek uit.

Onderzoek | 29 januari 2020
29 januari 2020

Groei van leisure door stijgende welvaart en vitale ouderen

De groei in de sector leisure schakelde in 2019 na een aantal jaar van robuuste groei terug naar een lagere versnelling: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Vooral bij restaurants (+0,6%) en cafés (-1,0%) viel de omzetgroei tegen.

Onderzoek | 25 juni 2019
25 juni 2019

Wat vinden mensen van het vrijetijdsaanbod?

Voor de vierde keer is het draagvlak en de waardering voor alle cultuurinstellingen, sportorganisaties, dagattracties en evenementen gemeten per provincie. Dit Vrije Tijd Merkenonderzoek is met de Universiteit van Amsterdam ontwikkeld.

Interviews | 09 april 2018
09 april 2018

Het innerlijk kompas van Elske Doets: Lever altijd meer dan je klant verwacht

Elske Doets, CEO van Jan Doets America Tours en Zakenvrouw van het jaar 2017, houdt er niet van om dingen rationeel te benaderen. Ze sprak erover op MIE 2018 waar ze pleitte voor speelsheid in marketing. ‘Kijk om je heen. Observeer en probeer iets uit.’

Ook de laatste bytes ontvangen?