Irena Petric start per 1 oktober als Service Line Lead Audience Measurement & Media Development Nederland bij Ipsos. In deze rol gaat zij het team aansturen dat zich bezighoudt met het opzetten en uitvoeren van het Nationaal Media Onderzoek (NMO), het crossmediale bereiksonderzoek dat Ipsos eerder dit jaar heeft geacquireerd.
Irena Petric geniet nationaal en internationaal grote bekendheid in het vakgebied van media en onderzoek. Als doctor in de communicatiewetenschappen heeft ze voor verschillende mediabedrijven gewerkt. Sinds 2003 is ze Managing Director van NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia). Vanuit het NOM was Petric de laatste jaren intensief betrokken bij het ontwikkelen van het Nationaal Media Onderzoek (NMO), het crossmediale bereiksonderzoek dat de nieuwe standaarden in de Nederlandse markt gaat vervangen. Wereldwijd een primeur. Sinds 2012 is Petric voorzitter van de European Media Research Organisation (EMRO). Irena Petric heeft de laatste jaren als lid van het NMO-team gewerkt aan de contouren van het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek dat Ipsos en Kantar samen opzetten en uitvoeren.
De komst van Irena Petric luidt de volgende fase van de uitvoering van het Nationaal Media Onderzoek in. Daan Versteeg, Country Manager Ipsos Nederland: ‘We zijn zeer verheugd dat Irena het Ipsos onderzoeksteam binnen media komt versterken. Het afgelopen jaar heeft het zittende Ipsos-team grote stappen gezet in de op- en uitbouw van dit unieke, innovatieve crossmediale bereiksonderzoek – daarvoor zijn we hen zeer erkentelijk. Irena zal de komende tijd alle managementtaken gaan overnemen. Zodra het onderzoek als geheel staat, zal ze zich bezig gaan houden met innovaties om daarmee klanten nog beter te ondersteunen.’
Petric zal ook wereldwijd bijdragen aan de positie van Ipsos’ media business