Wisselingen bij VINEX, de opdrachtgever voor het online bereiksonderzoek. Carla der Kinderen (RTL / Ad Alliance) neemt de voorzittersrol over van Rien van Beemen (Mediahuis). Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur van VINEX. Hij neemt deze positie over van Karin Schut, een van de grondleggers van het nieuwe bereiksonderzoek.
Nu de nieuwe NMO-organisatie in 2024 een feit is en het NMO Online-onderzoek bij de markt is geïntroduceerd, is het tijd voor een vernieuwd team, zegt VINEX.
Carla der Kinderen (RTL / Ad Alliance) neemt de voorzittershamer over van Rien van Beemen (Mediahuis). Hij maakte zich bestuurlijk hard voor meer samenwerking tussen de partijen die aan het bereiksonderzoek zijn verbonden. Hij blijft betrokken als lid van het NMO-bestuur.
Carla der Kinderen is al geruime tijd bestuurslid bij VINEX en is nauw betrokken bij de lancering van het nieuwe onderzoek. Ze heeft ruime ervaring met bereiksmetingen, zowel op het gebied van digitaal als TV.
Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur van VINEX. Hij neemt deze rol over van Karin Schut, een van de grondleggers van het nieuwe bereiksonderzoek. Van Lierop heeft ruime ervaring in publishing. Hij werkte eerder als uitgever bij verschillende mediaconcerns en heeft met TCE een eigen mediabedrijf. Hij was eerder een aantal jaren voorzitter van VINEX en is goed bekend met de verschillende disciplines en krachtenvelden die een rol spelen binnen NMO.
Het VINEX bestuur bestaat per 1 februari uit de volgende leden:
- Carla der Kinderen: voorzitter (Ad Alliance/RTL)
- Barbara Hazenberg: penningmeester (DPG Media)
- Anne Marije de Vries Lentsch (Hearst)
- Charelle Akihary (NPO)
- Erik Grimm, secretaris