Actueel | 04 februari 2025
04 februari 2025

Webinar van de week – Design Thinking

Leer in slechts 45 minuten de populaire trainingsonderwerpen van het Data & Insights Network kennen. Schrijf je direct gratis in voor de nieuwe webinar-serie Webinars by the Academy! Tijdens deze korte en praktische webinars word je door experts bijgepraat over onderwerpen die er echt toe doen. ▼ Deze week – Design Thinking: Maak het verschil 6 februari 2025, 11:00 – 11:45 In dit…

Actueel | 04 februari 2025
04 februari 2025

Een 9 voor de impact van GenAI op marketing

Kantar concludeert uit onderzoek dat de meeste marketeers niet voorbereid zijn op implementatie en integratie van GenAI, waardoor er aanzienlijke kansen blijven liggen. Hoge kosten en gebrek aan rol-specifieke training behoren tot de obstakels die een bredere adoptie van GenAI belemmeren. ▼ De bevindingen komen uit GenAI for marketing: Fear or FOMO, een kwalitatief onderzoek…

Actueel | 04 februari 2025
04 februari 2025

MIE’25 – ‘Bijna elke politiezaak heeft nu een digitale component, en dus veel data’

Het Marketing Information Event van 18 en 19 maart a.s., georganiseerd door het Data & Insights Network, heeft als thema ‘Revolutionizing Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI’. Een van de sprekers is Dominique Roest (foto), kwartiermaker van TROI NL (Team Rendement Operationele Informatie) bij de politie. Een team waar alles draait om…

Actueel | 30 januari 2025
30 januari 2025

NMO sluit zich aan bij de Audience Measurement Coalition

De grote Europese Joint Industry Committees (JIC’s), Media Owner Committees (MOC’s) en internationale onderzoeksbureaus gaan zich verenigen in de ‘Audience Measurement Coalition’ (AMC). Ook Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) maakt onderdeel uit van deze nieuwe coalitie. De AMC dient als klankbord voor Europese regelgevers in alle beleidszaken die betrekking hebben op de European Media Freedom…

Actueel | 30 januari 2025
30 januari 2025

Consumentenonderzoek – focus op dataprivacy en personalisatie

Technologie en het meten van consumentengedrag gaan hand in hand. In 2025 zien we volgens analisten een verdere verschuiving naar personalisatie, privacy en geautomatiseerde technologische integratie. Door deze ontwikkelingen te benutten, krijgen merken rijkere inzichten in wat consumenten doen, willen en  verwachten.  ▼ Ook in 2025 wordt het consumentenonderzoek gedomineerd door technologische vooruitgang, een verhoogde focus…

Actueel | 30 januari 2025
30 januari 2025

Nomineer mee voor de Data & Insights Awards 2025

Ook dit jaar reikt het Data & Insights Network weer Awards uit. Awards win je niet zomaar. Het zijn dé vakprijzen voor inspirerende en toonaangevende data & insights professionals, bureaus en companies die het verschil maken in het vakgebied. En…. er kan nog worden genomineerd!  ▼ De Awards 2025 worden uitgereikt in de volgende categorieën: •…

Actueel | 30 januari 2025
30 januari 2025

MIE’25 – AI en SEO in 2025: 11 manieren om je voor te bereiden

Op 18 en 19 maart vindt in Amersfoort het MIE plaats, het grootste Data & Insights Event van de Benelux. Het thema van dit jaar is ‘Revolutionizing Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI.’ De komende tijd stellen we een aantal sprekers voor. SEO-specialist Etienne Donicie (foto) trapt af met een blog over…

Actueel | 28 januari 2025
28 januari 2025

Chatbots waarmee je wél in gesprek wil

Hoe kunnen chatbots menselijker en coöperatiever worden? Met niet alleen een vrolijke naam en guitige avatar, maar ook met de juiste bagage om complexe klantvragen effectief en persoonlijk te beantwoorden. Het platform Smooth Operators onderzoekt deze en andere vragen over chatbots. ▼ Het gebruiksvriendelijker maken van chatbots, je zou het een van de kampioensvragen in…

Actueel | 28 januari 2025
28 januari 2025

Menselijke factor en GenAI zorgen voor datakwetsbaarheid

De jaarlijkse Europese Data Privacy Dag, vandaag 28 januari, herinnert iedereen eraan hoe cruciaal databescherming en –privacy is, ongeacht hoever het technologie- en cybersecuritylandschap is. De menselijke factor is en blijft een van de belangrijkste punten van kwetsbaarheid op het gebied van dataverlies bij organisaties. ▼ Onderzoek toonde begin vorig jaar aan dat 85% van…

Actueel | 28 januari 2025
28 januari 2025

Inzageverzoeken vaak niet goed afgehandeld

Veel organisaties gaan niet goed om met inzageverzoeken. Dat blijkt uit onderzoek van de European Data Protection Board (EDPB) in aanloop naar de Dag van de Privacy, vandaag, 28 januari. De uitkomsten van het onderzoek bevestigen het beeld dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) in de dagelijkse praktijk ziet. ▼ Het recht op inzage is een van de privacyrechten die…

Actueel | 28 januari 2025
28 januari 2025

Webinars Digital & Analytics Congres ‘24 – Unlock the Power of Data Analysis & Value Creation

Explore the latest insights in AI, marketing, and data analytics with an exciting lineup of webinars. These sessions are designed to help you turn data into actionable value, whether by enhancing your ad strategies, leveraging AI for qualitative research or navigating the ethical challenges of emerging technology. ▼ Discover how data-driven decision-making can create real…

Actueel | 23 januari 2025
23 januari 2025

En wat vindt de nieuwe generatie van AI?

De jeugd is de beroepsbevolking van het volgende decennium. En die zal volop gebruik maken van technologie, en uiteraard ook van AI. Maar wat vinden ze van AI?  Uit onderzoek van Pew blijkt dat de acceptatie flink toeneemt maar dat er ook wat nuancering van het beeld nodig is. ▼ Vóór het jaar 2000 zouden…

Ook de laatste bytes ontvangen?