Actueel | 07 maart 2024
07 maart 2024

‘Validators herdefinieert spelregels marketing’

Op MIE’24 maak je alles live mee. Ook de presentatie van Validators dat op woensdag 13 maart, om 11.15 uur, in de Ipsos I&O- zaal, een revolutionair product wil onthullen dat ‘de spelregels van marketing herdefinieert’. Validators verklapt nog weinig over de onthulling. ‘Stel je voor dat je real time inzicht hebt in de strategieën…

Actueel | 07 maart 2024
07 maart 2024

‘Technologie en cultuur geven communicatie nieuwe dynamiek’

Op de tweede dag van MIE’24 geven Gert Koot en Maxime de Jonge van Human Tales een lezing onder de titel: ‘Changing the Dialogue’. Het gaat over het veranderende landschap van communicatie temidden van technologische en culturele verschuivingen. Een nieuwe blik op het zender-ontvangermodel en de gevolgen voor bedrijven en merken. De lezing is in…

Actueel | 07 maart 2024
07 maart 2024

Ruigrok over de kracht van inclusief onderzoek én onderzoek in actie!

Ook dit jaar neemt Ruigrok deel aan het MIE, als gouden sponsor en kennispartner. Op 13 en 14 maart zijn er round tables over de kracht van inclusief onderzoek en de impact daarvan op productontwikkeling en communicatie. En in een lezing komt de vertaling van onderzoek naar actie ruim aan bod. De do’s en don’ts…

Actueel | 05 maart 2024
05 maart 2024

Bootcamp Generatieve AI voor Professionals

De Jheronimus Academy of Data Science (JADS) kondigt de tweede editie aan van de bootcamp ‘Generatieve AI voor Professionals’. De bootcamp omvat zes sessies en is ontworpen om professionals in staat te stellen een diepgaand inzicht te verwerven in de wereld van generatieve (AI), met een sterke focus op zowel academische kennis als praktische toepassingen….

Actueel | 05 maart 2024
05 maart 2024

MIE’24 – Diptish Dey helpt bedrijven bij het naleven van de EU AI Act

Diptish Dey is onderzoeker en docent aan de Hogeschool van Amsterdam en deskundige op het gebied van AI en data-science. Zijn MIE- lezing gaat over de EU AI Act en een strategisch model voor bedrijven om aan de eisen van de AI Act voldoen. ‘Als je een AI-systeem gebruikt, is de kans groot dat de…

Actueel | 05 maart 2024
05 maart 2024

Stefan Boom – Dynata: ‘Onderzoekers moeten steeds meer aan andere kwaliteiten en skillsets voldoen’

De aanwezigheid van Dynata als hoofdsponsor op het MIE is groter dan ooit, maar de focus ligt dit jaar minder op het promoten van producten en oplossingen, vertelt Stefan Boom, managing director Benelux & Nordics. ‘In plaats daarvan willen we onze positie als inspirator, thought leader, marktleider en cruciale schakel in de onderzoeksketen benadrukken. Dit…

Actueel | 05 maart 2024
05 maart 2024

Aantal opdrachtgevers op het MIE stijgt verder

Tot en met 1 maart was 61% van de aanmeldingen voor het MIE afkomstig van gebruikers/opdrachtgevers van onderzoek en/of dataservices. Zij vertegenwoordigen 212 bedrijven en organisaties. De verwachting is dat het totale bezoekersaantal zal uitkomen op ruim 1500, wat een evenaring van het aantal deelnemers aan MIE 2020 betekent. Per opdrachtgever/gebruiker komen er gemiddeld bijna…

Actueel | 29 februari 2024
29 februari 2024

De revolutie van CreativAI in Out-Of-Home advertising

De Gen AI-hulpmiddelen schieten als paddenstoelen uit de grond. Ze zijn steeds meer in gebruik voor content-creatie. Een recente reclamevorm die de branche omarmt, gebruikt AI in de vorm van Computer Generated Imagery (CGI). Paul Ketelaar en Joyce Massop schreven er voor SWOCC een artikel over (en klik vooral ook de filmpjes aan). Een recent…

Actueel | 29 februari 2024
29 februari 2024

De digitale klantreis van IKEA

Ewald Lausberg (foto) van excap en Dennis van der Veen van IKEA geven op het MIE een presentatie over de digitale klantreis van IKEA. Het bedrijf versnelde de digitalisering in 2020 en dat leidde tot een omnichannel klantreis met een klantgerichte, datagedreven aanpak. Wij spraken met Ewald Lausberg van excap, gespecialiseerd in CX en EX….

Actueel | 29 februari 2024
29 februari 2024

MIE’24: politieke peilingen, AI en het succes van de radio

Ipsos I&O is met drie programma’s vertegenwoordigd op het MIE. En je kunt ze ontmoeten in stand 26. De belangrijkste politieke peilers van Nederland vragen zich af of de peilingen nog gewenst zijn, in een round table gaan we het hebben over AI en marktonderzoek, en in een lezing komen luistergedrag en commercieel succes aan…

Actueel | 29 februari 2024
29 februari 2024

MIE’24: David Smith over AI, winnaars en verliezers (en alles daartussenin)

David Smith vertelt op MIE’24 wie er gaan profiteren van AI en wie het moeilijk krijgen. De onderzoeksveteraan spreekt van de allergrootste omwenteling die hij in zijn lange carrière heeft meegemaakt. Iedereen, in elke sector, heeft het weleens gecheckt: hoe groot is de kans dat ik door AI word vervangen? David Smith publiceerde recentelijk, samen…

Actueel | 27 februari 2024
27 februari 2024

Onderzoeksproject ‘Jongeren, nieuws en sociale media’

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat jongeren steeds minder gebruik maken van traditionele media, en steeds meer van sociale media, ook voor informatie over belangrijke gebeurtenissen in binnen- en buitenland. Voor het Commissariaat voor de Media is dat aanleiding voor een drieledig onderzoek. Het Digital News Report Nederland 2023 geeft al een indicatie van dalend vertrouwen…

Ook de laatste bytes ontvangen?