Actueel | 29 oktober 2024
29 oktober 2024

CX – de juiste data op het goede moment

Van datagebruik tot consumententechnologie, er zijn grote veranderingen op komst voor CX in 2025, aldus CX Network. Het lijdt geen twijfel dat AI hét onderwerp zal blijven in 2025, maar de focus op chatbots en automatisering zal verschuiven naar veel bredere en meer strategische toepassingen. ▼ Hoewel hyperpersonalisatie in 2024 een hot topic is geworden,…

Actueel | 29 oktober 2024
29 oktober 2024

Geen woorden, maar data

Hoewel veel merken praten over focussen op de klant, doen maar weinigen dat. Ze roepen het wel, maar in de praktijk bereiken teleurstellend weinig marketeers hun klanten daadwerkelijk beter met behulp van data, aldus twee verschillende studies. Gebrekkige tech-kennis en hardnekkige silo’s zijn de voornaamste struikelblokken. ▼ Klantgegevens helpen marketeers bij het aanscherpen van hun…

Actueel | 24 oktober 2024
24 oktober 2024

Nieuwe raad van bestuur bij Dynata

Dynata heeft een nieuwe raad van bestuur benoemd, met onder anderen voormalig Nielsen-chief-executive Mitch Barns en ex-Kantar’s chief-executive voor Amerika Manish Bhatia. Het kantoor van de Europese tak van Dynata is gevestigd in Rotterdam. ▼ De nieuwe raad van bestuur bestaat uit vertegenwoordigers van drie van de grootste aandeelhouders van Dynata: Bain Capital, BlackRock Financial…

Actueel | 24 oktober 2024
24 oktober 2024

Focus op AI bij de rijksoverheid

De rijksoverheid weet van veel AI niet of die naar behoren werkt. Voor meer dan de helft van de AI-systemen die het Rijk gebruikt, zeggen overheidsorganisaties dat de kansen nog niet zijn afgewogen tegen eventuele risico’s. Dat blijkt uit een focusonderzoek van de Algemene Rekenkamer. ▼ Zeventig overheidsorganisaties hebben bij elkaar 433 AI-systemen opgegeven voor…

Actueel | 24 oktober 2024
24 oktober 2024

FD Gazellen voor DVJ Insights en Markteffect

Het Financieele Dagblad heeft ook dit jaar de FD Gazellen Awards uitgereikt aan Nederlandse bedrijven die over de afgelopen drie jaar een omzetgroei van tenminste 20% hebben gerealiseerd. Markteffect ontvangt voor de 11de keer de FD Gazelle voor snelst groeiende bedrijven van Nederland. DVJ Insights ontvangt de award voor de 7de keer. ▼ Al sinds…

Actueel | 24 oktober 2024
24 oktober 2024

‘Datagestuurde innovatie noodzaak voor FMCG’

Op het Data & Analytics Congres 2024 van 7 november a.s. komen Nestlé en LatentView laten zien hoe AI en machine learning innovatie aanzienlijk kunnen versnellen en verbeteren. Volgens Sanjay Annadate (foto) van LatentView is dat een absolute noodzaak. ▼ Tijdens het Data Analytics Congres in 2023 demonstreerde Sanjay Annadate, vicepresident van analyticsleverancier LatentView, hoe…

Actueel | 22 oktober 2024
22 oktober 2024

Nominaties DDMA Customer Data Awards 2024 bekend

De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Innovation strijden FrieslandCampina Professional, Intergamma, Rituals en viaBOVAG.nl om de winst. Op 28 november worden de winnaars bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. ▼ De DDMA Customer Data Awards worden dit jaar voor de 18de keer uitgereikt en ze gaan naar organisaties die het managen…

Actueel | 22 oktober 2024
22 oktober 2024

Ipsos I&O continueert deelname aan raamcontract DPC

Ipsos I&O is vanaf 1 januari 2025 opnieuw onderdeel van het raamcontract kwantitatief communicatieonderzoek als vaste onderzoekpartner voor communicatievraagstukken van ministeries en uitvoeringsorganisaties. ▼ Op 9 oktober jl. ondertekende algemeen directeur Gerben Huijgen (foto) namens Ipsos I&O het raamcontract kwantitatief communicatieonderzoek met de Dienst Publicatie Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken. Vanaf 1…

Actueel | 22 oktober 2024
22 oktober 2024

Service Management Group neemt Bulbshare over

De Service Management Groep neemt Bulbshare over, een AI-aangedreven platform dat bedrijven met klanten verbindt. Met de overname wil SMG de activiteiten op BX- en CX-gebied uitbreiden. Bulbshare was aanwezig op de AI Summit van september jl., en Kirby Johnson van het bureau komt op 7 november spreken over synthetische data op het Data &…

Actueel | 22 oktober 2024
22 oktober 2024

Once Inch Whale neemt iVisual Tech over

One Inch Whale wordt, volgens eigen zeggen, het eerste marktonderzoekbureau in de wereld dat via een gepatenteerd wetenschappelijk kleurensysteem klanten helpt impact te creëren op het onbewuste consumentengedrag. Dat krijgt zijn beslag door overname van iVisual Tech.  ▼ One Inch Whale en iVisual (het voormalige Color Navigator) werken al vier jaar samen voor tal van…

Actueel | 22 oktober 2024
22 oktober 2024

‘Er moet altijd iemand overzicht hebben over wat jouw AI-tool doet’

Op het Data & Analytics Congres van 7 november gaat het ook over de regels en afspraken rond AI Wat mag wel en niet, en wat is er ethisch verantwoord? En wat betekent dat voor de branche? Het zijn onderwerpen waar ESOMAR op wereldwijd niveau mee bezig is. Jules van Vlokhoven, Advocacy and Standards Project…

Actueel | 17 oktober 2024
17 oktober 2024

Conversational AI

Op donderdag 26 september vond de boekpresentatie plaats van de SWOCC-publicatie 90: Conversational AI. Bij de presentatie werden bezoekers bijgepraat over het gebruik van conversational agents aan de hand van publicatie en in een tweetal praktijkcases van  VodafoneZiggo en Essent. ▼ In de klantenservice, e-commerce en marketing worden conversational agents steeds vaker ingezet om menselijke medewerkers…

Ook de laatste bytes ontvangen?