MIE’24: Iga Jarosz over de kunst van analytics-engineering
Op 13 maart geeft Iga Jarosz, analytics engineer van Digital Power, samen met Jan Hoogenboom van Agrico, op MIE’24 een presentatie over de data-transformatie bij de grootste aardappelproducent van Nederland. Daily Data Bytes sprak met haar. Waar ga je het over hebben op het MIE en waarom juist hierover? ‘We zullen het verhaal van Agrico…
VU en UvA bundelen krachten in AI Taskforce
Sinds eind vorig jaar bestaat binnen de VU en de UvA een gezamenlijke AI Taskforce, een groep van acht experts van beide universiteiten die de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie verkent. Wat doet de taskforce? In de taskforce komen diverse disciplines samen, van het bèta-domein tot filosofie, en van rechten tot onderwijswetenschappen. In hun rol als…
Niels Schillewaert verlaat Human8
Niels Schillewaert, medeoprichter van Human8 (voorheen InSites Consulting), neemt afscheid van het bureau en van zijn functie als head of solutions en managing partner. Vorig jaar promoveerde Camille Nicita binnen Human8 van managing director voor Noord-Amerika tot global CEO, als opvolger van Kristof de Wulf. Schillewaert hielp bij het opzetten van (destijds) InSites Consulting in…
Rechter beslist: wifitellen is veilig
In 2021 deelde de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) een boete van 600.000 euro uit aan de gemeente Enschede, omdat zij gebruikmaakten van wifitellen met behulp van de Citytraffic-sensoren van RMC. De gemeente Enschede vocht de boete aan en heeft gelijk gekregen. De rechter oordeelt dat de straf op basis van onjuiste gronden is uitgedeeld en dat…
MIE’24: Janine Himpers over de kunst van customer en employee experience
Op 13 en 14 maart kun je op MIE’24 de state of the art van data & insights van dichtbij meemaken in de vorm van presentaties, round tables en een dynamische beursvloer. Op donderdag 14 maart geeft Janine Himpers van Altuïtion een presentatie, samen met Wanda Stoteler van Kramp. Een open sessie over de verschillen…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Neurensics Minicast – elke dag een inzicht
Elke dag een neurologisch inzicht, dat biedt Neurensics in de ‘Dag van…’. In twee minuten deelt Martin de Munnik – in de Neurensics Minicast – wonderbaarlijke weetjes en een tip. Iedere werkdag om 06.30 uur sharp staat er een nieuwe aflevering klaar op Spotify. Onderwerpen zijn o.a. Change Your Password (waarom gebruiken veel mensen hetzelfde…
Motivaction neemt ITX Monitor over van Giarte
Motivaction neemt de IT Experience (ITX) monitor van het failliete bureau Giarte over. Met deze overname blijft marktinformatie beschikbaar voor uitbesteders van grote ICT-projecten. Motivaction gaat samenwerken met het Digital Ecosystems Institute, waardoor de positie in de markt voor ICT-onderzoek en consultancy verder wordt versterkt. De jaarlijkse ITX-monitor staat bekend als een belangrijk platform voor…
MIE’24: Merik te Grotenhuis over de kunst van AI in marktonderzoek
Op 13 en 14 maart kun je op MIE’24 de state of the art van data & insights van dichtbij meemaken in de vorm van presentaties, round tables en een dynamische beursvloer. In de komende edities van Daily Data Bytes stellen we een aantal van de sprekers voor. Vandaag Merik te Grotenhuis van interview- en…
Survalyzer op MIE’24: AI-integratie in klantcontact
Survalyzer presenteerde de afgelopen tijd opmerkelijke resultaten met ChatGPT op het gebied van sentiment- en onderwerpanalyse in open teksten. Volgens eigenaar Christian Hyka staan we nog maar aan het begin van de AI-reis. Daar komt hij over vertellen op het MIE. Wat doe je wanneer je klantervaringsmanagement hapert? Voor het Zwitserse postbedrijf GeoPost DPD was…
PIM Trendrapport 2024 onthult De Clash van het zijn
Op 30 januari 2024 heeft het Platform Innovatie Marketing (PIM) het 19de PIM Trendrapport gepresenteerd. Het rapport draagt de titel De Clash van het zijn. Het Trendrapport verkent dynamische en vaak tegenstrijdige culturele stromingen in hedendaags consumentengedrag. In een tijd waarin de wereld wordt beheerst door macroverschuivingen en maatschappelijke veranderingen, is het voor merken en…
Mobiel Centre Marktonderzoek wordt MCM Research
Met ingang van dit nieuwe jaar is Mobiel Centre Marktonderzoek B.V. omgedoopt in MCM Research. De naam wordt al gebruikt in Frankrijk en België. Bij de naam hoort een pay-off: Make it Count and Meaningful. MCM Research verzamelt face-to-face data voor grote (internationale) onderzoeken in het sociale- en wetenschappelijke domein. Het bureau hanteert een persoonlijke…
Kunnen LLM’s inzichten voorspellen?
Voorspellen van inzichten, dat is een vak… en een gave. Nu werpen ook grote taalmodellen zich op als krachtige instrumenten voor bedrijven om juist die inzichten te generen. Helpen ze? Phillip Sewell, chief executive officer bij Predyktable, schreef er een artikel over. Slimme data-professionals weten dat begrip van consumentengedrag en voorspellen wat consumenten gaan doen,…