Actueel | 04 mei 2023
Social media en de invloed op eet- en koopgedrag van kinderen
Stel je voor dat je onderzoek doet, de resultaten doorvertaalt in videomateriaal en zo de wereld een stukje mooier probeert te maken. Klinkt ingewikkeld? Is het niet. Door een research community in te zetten, maakte Ruigrok inzichtelijk hoe influencers en advertenties kinderen en jongeren al op jonge leeftijd beïnvloeden in hun eet- en koopgedrag. Op...
Actueel | 04 mei 2023
Online Brand Growth Event 2023 op 11 mei
DVJ Insights organiseert op 11 mei a.s. de zevende editie van het Brand Growth Event. Er is een online programma op die dag van 16.00 tot 18.00 uur. Het event staat in het teken van het jaarthema: maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Op het Brand Growth Event delen keynote-sprekers hun visie op MVO in relatie tot...
Actueel | 04 mei 2023
‘Employee experience’ op MIE23
Volgende week, op 9 en 10 mei, vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. ‘Employee experience’: dig the gold & close the loop’, is de lezing die Ally Bouter en David Macro geven op dinsdag...
Actueel | 04 mei 2023
Bol.com weer sterkste merk, Holland & Barrett groeikanon
Webwinkel bol.com is opnieuw het sterkste retailmerk van Nederland. Dat blijkt uit de negende editie van het Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy, dat gepubliceerd is in het aprilnummer van RetailTrends. Bol.com kwam tot nu toe ieder jaar als winnaar uit de bus. Kruidvat verdringt HEMA van de tweede plek. Op plaats drie staat...
Actueel | 04 mei 2023
Microsoft zet gratis AI-tool Designer online
Microsoft heeft een gratis testversie van zijn online-tool Designer voor het maken van afbeeldingen en ontwerpen met behulp van kunstmatige intelligentie (AI) uitgebracht. De nieuwe web-app Microsoft Designer is als 'openbare preview' gratis te gebruiken. Dat kan door in te loggen op je Microsoft-account. De tool zou gebruikers helpen ‘hun creatieve workflows te verbeteren’. Gebruikers kunnen door...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 02 mei 2023
‘De kracht van ChatGPT: kansen en valkuilen onthuld!’ op MIE’23
Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Charida Dorder van het platform AI for Marketing Academy opent het MIE op dinsdag 9 mei met een keynote over de kracht van...
Actueel | 02 mei 2023
AMMA Award voor beste research naar MeMo2
Bij de AMMA Awards 2023 heeft MeMo2 (a Kantar company) de award gewonnen voor beste research. Het onderzoek dat met de eer ging strijken, had als titel ‘Het ware media-effect op supermarktbezoek ontrafeld: over de impact van realtime gedragsdata in effectonderzoek’. Ruim 4300 supermarktfilialen en meer dan 60 crossmediacampagnes van alle Nederlandse supermarkten waren onderdeel...
Actueel | 02 mei 2023
Combining Brand and MMM for Future-Proof Marketing’
Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Johan Walda van Objective Platform spreekt op 9 mei, samen met Celesta Lücker-Swart van VodafoneZiggo over ‘Ahead of the Curve: Combining Brand and...
Actueel | 02 mei 2023
David Miliband in raad van bestuur Kantar Public
Kantar Public heeft twee ‘non-executive’-leden benoemd in de wereldwijde raad van bestuur, onder wie de voormalige Britse minister van Buitenlandse Zaken David Miliband. Hij was minister tussen 2007 en 2010 onder de regering van Gordon Brown en parlementslid voor South Shields tussen 2001 en 2013. Voordat hij zijn rol als minister van Buitenlandse Zaken op...
Actueel | 25 april 2023
‘Meten én verbeteren van klantervaringen met Conversational AI’ op MIE’23
Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Op 10 mei is er een presentatie en een Round Table met Marco Wolters, CEO van Abbi Insights, en Minke Braakman, marketing- en...
Actueel | 25 april 2023
Frans Kok hoofd communicatie NMO
Frans Kok treedt per 1 mei 2022 aan als hoofd communicatie bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Sinds januari 2016 is hij de directeur van het Nationaal Luisteronderzoek (NLO). Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius die de directie van NMO vormen, nemen de directie van NLO over. Eerder nam de NMO-directie ook het directeurschap van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) over...
Actueel | 25 april 2023
Human8 breidt uit naar Dubai
Human8 (voorheen InSites Consulting) breidt uit naar het Midden-Oosten. Senior Business Director, Kurt Thompson zal de Human8 MENA-hub leiden vanuit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten. Kurt Thompson Voorheen werkte Kurt Thompson vanuit het kantoor van Human8 Indonesië, maar hij verhuisde begin 2023 naar Dubai. Voordat hij in 2015 bij Human8 begon, bouwde hij een netwerk op...