Actueel | 21 oktober 2019
21 oktober 2019

Hoe productontwikkeling je werk in digital analytics gaat versterken

Prolet Miteva, sr. productmanager analytics bij Autodesk, was één van de keynotes op het Digital Analytics Congres 2019. Ze sprak over een onderwerp dat haar al heel lang aan het hart ligt: het ‘ver-producten’ van analytics.

Actueel | 16 oktober 2019
16 oktober 2019

From AI to analytics

It’s not just your data, but what you do with it that counts. Savvy brands use data-driven insights to deliver personalised customer experiences that stand out from the competition. And, according to our latest research, most organisations consider data-centricity a top priority for 2020.

Actueel | 09 oktober 2019
09 oktober 2019

SMART op het Digital Analytic Congres, wat waren de key learnings?

Het SMART bestuur was dit jaar aanwezig bij alweer de vierde editie van het Digital Analytics Congres. Een bijzondere editie met alleen maar vrouwelijke sprekers met expertises op het gebied van analytics, data science, CRO, personaliseren en vele andere (digitale) vaardigheden. 

Actueel | 09 oktober 2019
09 oktober 2019

Vooraf aangevinkte cookiemeldingen gelden niet als toestemming

Voor het plaatsen van cookies is de actieve toestemming van de internetgebruikers vereist. Een standaard aangevinkt selectievakje is dus onvoldoende. Het Europese Hof van Justitie deed 1 oktober jl. uitspraak in de zaak van het Duitse bedrijf Planet49.

Actueel | 09 oktober 2019
09 oktober 2019

Digital Analytics Congres #4: Van alle markten thuis

Op dinsdag 8 oktober 2019 vond het vierde Digital Analytics Congres plaats. In Supernova (Jaarbeurs) in Utrecht kwamen bijna 200 specialisten bij elkaar om naar o.a. Krista Seiden, Prolet Miteva en Felienne Hermans te luisteren en hun kennis over digital analytics een boost te geven. Deze editie stond in het teken van (f)empowerment, dankzij een uniek, female-only podium.

Actueel | 09 oktober 2019
09 oktober 2019

Uitreiking Effie Awards in het Concertgebouw in Amsterdam

Tijdens de Effie Awards op 5 november as. zal pianiste Iris Hond spelen en de presentatie zal in handen zijn van televisiepresentator, acteur en vakgenoot Winston Gerschtanowitz.

Actueel | 08 oktober 2019
08 oktober 2019

Van gat in de markt naar gat in de maatschappij

Lore Elzinga, School of Insights, doet in haar blog verslag van de MarketingTroonrede. Belangrijkste conclusie: Zo’n driekwart van de Nederlandse klanten verwacht van bedrijven dat zij zich actief inzetten voor sociale en ecologische vraagstukken.

Actueel | 08 oktober 2019
08 oktober 2019

De impact van ITP

Wat is nu echt de impact van ITP 2.1 en 2.2 op je Google Analytics data? Een praktisch blog over wat er nu echt veranderd is in je GA data en hoe je dit kunt uitzoeken. Inclusief tooltje: de ITP impact calculator.

Actueel | 02 oktober 2019
02 oktober 2019

Social listening: een methode waarmee je klantbehoefte analyseert

Digital Power heeft social listening o.a. in de praktijk gebracht bij hun non-profit klant RNW Media. Marieke Schulte laat tijdens het Digital Analytics Congres, zien hoe ze dit aangepakt hebben en wat voor bruikbare inzichten eruit zijn gekomen. 

Actueel | 12 september 2019
12 september 2019

Expertise center (8): data-literacy skills gevraagd!

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in ClouToday. Deze keer over data-literacy.

Actueel | 11 september 2019
11 september 2019

Omzet in marktonderzoek branche wereldwijd gestegen

Volgens het jaarlijkse Esomar Global Market Research rapport is de omzet van de wereldwijde insights branche, inclusief tradioneel als nieuwe sectoren, gestegen van US$ 76bn in 2017 naar US$ 80bn in 2018. Nieuwe disciplines zoals data analytics zorgen voor de meeste groei.

Actueel | 27 augustus 2019
27 augustus 2019

A better User Experience because of Data centralization & Online personalization

One of the topics at Digital Analytics Congres this year is data centralization and online personalization. These terms are not new, on the contrary, but years ago they were used by everyone and become more like buzzwords.

";

Ook de laatste bytes ontvangen?