Actueel | 25 augustus 2019
25 augustus 2019

Modellen voor Marketing-Insights

Het naslagwerk “Modellen voor Marketing-Insights” is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.

Actueel | 17 juli 2019
17 juli 2019

GRIT Business & Innovation report Q1-Q2 2020

GreenBook heeft de 27e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar van 2020. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport. Voor het tweede jaar op rij voert Ipsos de top 50 als meest innovatieve marktonderzoeksbureau.

Actueel | 17 juli 2019
17 juli 2019

GRIT Business & Innovation report 2019

GreenBook heeft de 25e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar 2019. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport. 

Actueel | 10 juli 2019
10 juli 2019

AI en privacy: Europa versus Silicon Valley

Als artificial intelligence de toekomst van marktonderzoek en data-analytics bepaalt, dan staat Europa misschien al 0-1 achter. Door onze strengere privacywetgeving zouden ontwikkelingen in de VS en China veel harder gaan. Maar is dat ook echt zo?

Actueel | 02 juli 2019
02 juli 2019

De winnaars van de MOAwards 2019: MeMo2 voor de 2de keer Bureau van het jaar

De twaalfde editie van de MOAwards-uitreiking was op 12 juni 2019 in Amsterdam, was een waar feest. Met zes categorieën vakprijzen waren er zes winnaars die het podium in de Westerliefde mochten beklimmen.

Actueel | 27 juni 2019
27 juni 2019

Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt

Ondanks scherpe tegenstellingen in het publieke debat zijn Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt. Dit blijkt uit Denkend aan Nederland. Sociaal en Cultureel Rapport 2019. Een onderzoek naar wat Nederland voor de Nederlanders betekent.

Actueel | 25 juni 2019
25 juni 2019

Expertise center (7) Leve de revolutie!

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in Clou. Deze keer over insights-professionals.

Actueel | 18 juni 2019
18 juni 2019

Wat zoek jij in een data scientist?

Veel organisaties gaan op zoek naar een data scientist, met de hoop dat hij of zij de gouden belofte van data science kan verwezenlijken. In haar blog beschrijft Sabine den Daas, Totta data lab, de valkuilen die hieraan vast zitten.

Actueel | 12 juni 2019
12 juni 2019

Nieuw naslagwerk voor het vakgebied

Het naslagwerk “Modellen voor Marketing- Insights” is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Winnaar Insights Scientist van het jaar 2019 bekend

Met zijn bijdrage “De squeeze tussen ‘discount’ en ‘digital’: nieuwe uitdagingen voor service supermarkten” won Laurens Sloot van de Rijksuniversiteit Groningen, de Insights Scientist van het jaar 2019.

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Pauline van der Wel wint Young Talent van het jaar

Tot Young Talent van het jaar 2019 is Pauline van der Wel van Ipsos uitgeroepen. De marktonderzoeker zit pas anderhalf jaar in het vak.

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Annemarie Klaassen is Digital en Webanalist van het jaar 2019

Digital & Webanalist van 2019 is Annemarie Klaassen van VodafoneZiggo. Volgens de jury toont Klaassen zich een vakvrouw die weet hoe online techniek werkt.

";

Ook de laatste bytes ontvangen?