Actueel | 06 april 2023
06 april 2023

Mobiel Centre Marktonderzoek breidt uit naar Frankrijk

Na de succesvolle entree op de Belgische markt in 2021 heeft Mobiel Centre Marktonderzoek (MCM Research) ook een kantoor in Frankrijk geopend. MCM, actief in de nichemarkt van het face to face-marktonderzoek, start als MCM France vanuit de regio Montrouge in het noorden van Parijs. MCM France heeft Pierre Radix, ervaren onderzoeker op het gebied...
Actueel | 06 april 2023
06 april 2023

Drie trends binnen de schoonheidsindustrie

We zijn allemaal beïnvloed door de crisis waarin we leven. Het zorgt ervoor dat we nadenken over wat echt belangrijk is, hoe we naar de toekomst kijken, en welke verwachtingen we hebben van merken die ons na aan het hart liggen. In dit artikel verkent Frances White van Human8 drie opkomende trends binnen de schoonheidsindustrie....
Actueel | 06 april 2023
06 april 2023

Cybercriminelen doen pogingen om ChatGPT over te nemen

De race om ChatGPT voor cybercriminaliteit te gebruiken, heeft geleid tot een verzevenvoudiging van het aantal hackers dat bespreekt hoe ze de chatbot online kunnen manipuleren, zegt cybersecuritybedrijf NordVPN. Dat is een serieus punt van aandacht nu de euforie over de mogelijkheden van nieuwe tool, ook in marktonderzoekland, steeds meer toeneemt. Het aantal nieuwe berichten...
Actueel | 04 april 2023
04 april 2023

Vandaag kort geding Blauw tegen NEBU over datalek

Vorige week ontstond tumult rond datalekken in dienstverleningsonderzoek voor bedrijven. Blauw was het eerste – maar niet het enige - bureau dat slachtoffer werd van een softwareprobleem van een toeleverancier. En grote opdrachtgevers werden er in meegesleept. Vandaag, dinsdag 4 april, dient een kort geding dat Blauw heeft aangespannen tegen NEBU, de leverancier van de...
Actueel | 04 april 2023
04 april 2023

Daar is het duurzaamste merk weer (en wat er nog steeds fout gaat in de rankings)

De Sustainable Brand Index (SBI) blijft voor verwarring zorgen. Ging het in de editie van 2021 al mis, dit jaar is de situatie niet veel beter. Durk Bosma van Future of Food Institute wist vorig jaar zelfs de Reclame Code Commissie aan zijn zijde te krijgen, toen hij aanhangig maakte dat de vermeende winnaar niet...
Actueel | 04 april 2023
04 april 2023

‘KLM neemt vaker de trein’ tijdens MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Netwerk de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Een van de presentatie is in handen van Hans...
Actueel | 30 maart 2023
30 maart 2023

Verve opens Amsterdam office

Culture, communities and digital research agency Verve has opened a Benelux (Belgium, Netherlands and Luxembourg) office in Amsterdam. The Benelux office will be led by Kirby Johnson, who has been appointed as research director at Verve, having previously worked for Human8 (formerly InSites Consulting) in Germany and the Netherlands. Kirby Johnson Johnson will be supported...
Actueel | 30 maart 2023
30 maart 2023

Meer afstemming van toezicht online platforms en KI

Het Samenwerkingsplatform Digitale Toezichthouders (SDT) zal twee extra zogeheten Kamers oprichten voor het afstemmen van toezicht op online platforms en op kunstmatige intelligentie. Bij de Kamers zullen ook andere toezichthouders worden betrokken dan de leden van het SDT. De SDT werd in oktober 2021 opgericht door de Autoriteit Consument & Markt (ACM), de Autoriteit Financiële...
Actueel | 28 maart 2023
28 maart 2023

Gezamenlijke afspraken nodig voor succesvolle integratie AI in marktonderzoek

In een recente uitgave van Research World van ESOMAR schrijft Michael Campbell (PhD Candidate op Carleton University) over AI en de insightssector. Campbell signaleert ontwikkelingen die de sector verregaand beïnvloeden, maar die op dit moment lijden aan gebrek aan samenhang. En die samenhang is wel nodig wil de marktonderzoekbranche op een succesvolle manier AI integreren....
Actueel | 28 maart 2023
28 maart 2023

Kijkonderzoek NMO start 28 augustus

Op 28 augustus 2023 start het kijkonderzoek van NMO (Nationaal Media Onderzoek). Bij de start wordt gemeten in 1650 huishoudens. Het kijkonderzoek zal, zoals bekend, voortaan worden uitgevoerd door Kantar. Het onderzoek van NMO zal in drie fasen worden geïntroduceerd. Eerst via tv-schermen, vervolgens zal via een routermeting (Kantar Focal Meter) bij 2000 huishoudens, waar...
Actueel | 28 maart 2023
28 maart 2023

DDMA publiceert visierapport over marketingteam van de toekomst

Een van de grootste uitdagingen in marketing vandaag de dag is het bijhouden van het tempo van verandering en het afstemmen van je marketingteam daarop. Welke veranderingen gaan de komende jaren van invloed zijn op je marketingteam? Om organisaties hierbij te ondersteunen publiceerde DDMA afgelopen week het visierapport: ‘Het marketingteam van de toekomst’, met negen...
Actueel | 23 maart 2023
23 maart 2023

De bank in je achterzak -trends in de financiële sector

We bevinden ons op een uniek moment, gevangen tussen de oude (pre-covid) en de nieuwe wereld, met een ongekende onzekerheid en een technologie die ons (te) snel voorwaarts duwt. In What Matters 2023 van Human8 worden 12 trends gesignaleerd die merken houvast bieden bij het ontwikkelen van een relevante en betekenisvolle toekomst. In deze blog...

Ook de laatste bytes ontvangen?