Effective 100 2024: De data achter succesvolle campagnes
De creatieve strategieën achter de meest effectieve campagnes ter wereld zijn de afgelopen tien jaar veranderd, zo blijkt uit een nieuw rapport van WARC Creative: The Effective 100 2024: The data behind the winning campaigns. ▼ Het rapport (alleen beschikbaar voor abonnees van WARC Creative) analyseert de campagnes die in 2024 de Effective 100 hebben…
Zetelpeiling EenVandaag in handen van Verian
EenVandaag, het dagelijkse nieuwsplatform van AVROTROS, publiceert elke maand een zetelpeiling. Vanaf nu wordt die uitgevoerd door onderzoeksbureau Verian. ▼ De peilingen zijn een aanvulling op de onderzoeken die EenVandaag al 20 jaar regelmatig doet onder het Opiniepanel, dat bestaat uit 70.000 mensen afkomstig uit alle delen van de bevolking en verspreid over het land….
Data & Insights Network houdt op 7 november het 7de Data Analytics Congress
Op 7 november houdt het Data & Insights Network de zevende editie van het Data & Analytics Congress (DAC). Topsprekers delen er hun visie en kennis (en tips!) over data-strategy & -engineering, data-analytics, LLM’s, marketing mix modelling, value creation en validation. ▼ Op het congres is er ook ruim aandacht voor AI en de ethische…
Ipsos wil Duits bureau voor onderzoek publieke sector overnemen
Ipsos I&O diende misschien als voorbeeld, want nu brengt Ipsos een overnamebod uit op infas Holding AG, dat onder de naam infas markt- en opinie-onderzoek uitvoert in Duitsland en onderzoek doet in het sociale domein aldaar. De belangrijkste aandeelhouders van infas, die driekwart van het bureau in handen hebben, steunen de aankoop. ▼ Infas is…
Miles Research presenteert tien AI-oplossingen
Miles Research ontwikkelt volop AI-oplossingen. Ze doen er verslag van in tien artikelen die je kunt vinden op hun site. Alle oplossingen past Miles toe in de normale onderzoeksmethodieken. Daarom spreken ze ook over ‘integrated AI’. Dit verlaagt de drempel voor gebruik aanzienlijk. ▼ Miles Research past AI toe aan de datacollectiekant, maar ook aan…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
D&IN biedt nieuwe serie trainingen over alle facetten van data
Het Data & Insights Network biedt de komende maanden een uitgebreide reeks trainingen aan op het gebied van data. Er kunnen zowel leden als niet-leden aan meedoen. De trainingen bestrijken belangrijke terreinen als data driven leadership, verbeteren van datakwaliteit, data-modeling en data-management en governance. De serie trainingen wordt gegeven door samenwerkingspartner Cibit. ▼ Dit zijn…
Millennials eindelijk in (iets meer) goeden doen
Het is een generatie die te maken kreeg met financiële instabiliteit – of op zijn minst pech – maar nu genieten millennials van wat rijkdom. Dat is goed om te weten, vooral nu alle marketingaandacht zich richt op Gen Z en Gen Alpha. En ook al gaat dit bericht over Amerika, de gelijkenis met ons…
Wat betekent vermindering CO2-uitstoot voor de branche?
We schreven er al eerder over, maar de gevolgen van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), de Europese richtlijn die bedrijven verplicht om een duurzaamheidsrapportage uit te brengen, geldt voor alle soorten bedrijven. Ook voor de research- en data-sector. ▼ In eerste instantie gaat de richtlijn op voor beursgenoteerde bedrijven en zogenoemde grote bedrijven. Maar…
Blauw Research publiceert whitepaper voor succesvolle marketingcampagnes
Eind 2023 won opleider de Baak een Effie voor een succesvolle campagne waaraan Blauw Research had meegewerkt. Dat nieuws leidde naar het ontwikkelen van een stappenplan om met inzet van marktonderzoek succesvolle campagnes te kunnen ontwikkelen. Blauw Research publiceert het plan in de whitepaper: ‘Boost jouw merk met impactvolle creatie’. ▼ Marketeers die campagnes maken,…
Purpose en Miles Research samen in onderzoek sociaal domein
Recent is samenwerking ontstaan tussen technologie- en databureau Purpose en Miles Research. Doel is het geven van inzichten over vaak lastig bereikbare doelgroepen, bijvoorbeeld op het gebied van sociaal incasseren of dienstverlening van gemeenten binnen het sociale domein. ▼ Deelnamebereidheid aan onderzoek binnen moeilijk bereikbare groepen is, zoals het woord al zegt, vaak laag, maar…
Consumer insights – minder data, meer empathie
Brett Townsend en Tim Hoskins van het Amerikaans strategie- en insights-bureau Quester schreven een boek over consumer insights: Insights on the Brink. Een eerbetoon aan de kunde van professionals, en een pleidooi voor minder data en voor meer empathie. Een samenvatting. ▼ Consumenteninzichten (CI) zijn altijd nodig, ongeacht de economische situatie. In goede economische tijden…
Doe mee aan een enquête over data & analytics bij B2B-organisaties
Waar staan Nederlandse B2B-bedrijven op het gebied van data en analytics, in welke zaken wordt op dit moment geïnvesteerd en waaraan wordt op dit moment gewerkt? Het zijn maar een paar van de vragen die dataconsultancybureau Digital Power stelt in een enquête. En je kunt er nu aan meedoen! ▼ Dat het bedrijfsleven volop bezig…