Synthetische data – aantrekkingskracht en risico
Het vak van insights is verankerd in drie basisprincipes: nauwkeurigheid, objectiviteit en transparantie. Dat zorgt ervoor dat marktonderzoek betrouwbaar en bruikbaar is en vooral ethisch gebeurt. Maar nieuwe technologie neemt die principes in alle enthousiasme niet al te nauw. Dat betoogt Crispin Beale, Group President van Behaviorally. ▼ Synthetische data zijn zo langzamerhand wel bekend….
Explorer Research opent kantoor in Amsterdam
Shopper insights-bureau Explorer Research, eigendom van marktonderzoekbureau Savanta, heeft een vestiging geopend in Amsterdam, waarmee het bureau de activiteiten verder uitbreidt op de Europese markt. ▼ Savanta nam Explorer Research in december 2023 over. Explorer Research is al gevestigd in Toronto, Londen en Chicago, waar het vooral lab-onderzoek uitvoert. De uitbreiding van Explorer Research naar…
Zevende Data & Analytics Congres focust op waardecreatie voor bedrijven
Op 7 november organiseert het Data & Insights Network de zevende editie van het Data & Analytics Congres (DAC). Het jaarlijkse evenement brengt honderden data-experts uit allerlei sectoren bij elkaar. Hoofdonderwerp dit jaar is waarde creëren met data-analyse, vooral voor marketing en merken. ▼ De opkomst van big data en de toenemende digitalisering hebben een…
AI – de sleutel tot toekomstig klantcontact, maar niet zonder risico
De Klantenservice Federatie (KSF) benadrukt in haar onlangs verschenen rapport Artificial intelligence voor hoogwaardig klantcontact, whAI not? dat AI de potentie heeft om klantcontact efficiënter, effectiever én beter te maken. Tegelijkertijd is de inzet van AI niet zonder risico’s. ▼ Bij de sector, organisaties en klantcontactmedewerkers, maar ook bij de overheid ligt de komende jaren…
Validators en Verian winnen DPC-pitch campagne-effectonderzoek
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
CO-efficiënt bestaat 30 jaar
Kwalitatief onderzoeksbureau CO-efficiënt vierde op 5 september 2024 haar 30-jarig bestaan. Maudie Kunst en Nieske Witlox, oprichters en eigenaren van CO-efficiënt, zijn trots op deze mijlpaal en de ontwikkeling die het bedrijf in de afgelopen vijf jaar heeft doorgemaakt. ▼ De beide eigenaren van CO-efficiënt zeggen dat er de afgelopen vijf jaar veel is veranderd,…
Greyhounds – oude bekenden ontmoeten, nieuwe ideeën opdoen
Binnen het Data & Insights Network bestaat een profgroep die zich tooit met de naam Greyhounds. Leden van de Greyhounds zijn professionals die na hun werkzame leven op het terrein van marktonderzoek, data en insights op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen in het vak, en het sociale aspect niet willen vergeten. ▼ Naast…
Cäsar neemt EMC Cultuuronderzoeken over
Segmentatiespecialist Cäsar neemt per 1 oktober de activiteiten van EMC Cultuuronderzoeken over. Cäsar breidt hiermee zijn activiteiten uit naar de cultuursector, waarbij data wordt ingezet en gebruikt als essentieel onderdeel van het communicatieproces. ▼ Cäsar biedt een data- en segmentatieplatform waarmee campagne- en verzorgingsgebieden worden samengesteld. Aan deze gebieden worden gewenste mediumtypes gekoppeld zoals buitenreclame,…
CHOICE ISO27001 gecertificeerd
CHOICE insights + strategy is sinds kort ISO 27001:2022 gecertificeerd. Het certificaat is de wereldwijde norm voor informatiebeveiliging en het omvat een grondige evaluatie van de informatiesystemen, risicobeheerprocessen en controlemaatregelen om zo voorbereid te zijn op cyberdreigingen en datalekken. ▼ Voor de klanten van CHOICE betekent de ISO 27001:2022-certificering dat zij kunnen rekenen op de…
Darren Till: ‘Het is bijna alsof je een onderzoeksassistent bij je hebt’
Op de AI Summit series die het Data & Insights Network (in samenwerking met Digital Power) organiseert in Amsterdam vertelt Bulbshare’s Darren Till op 19 september over de kansen en verwachtingen die AI schept. ‘We laten zien hoe je met AI veel van het zware werk lichter maakt, zoals een enquête opstellen of video’s analyseren.’…
Trends in customer experience
Sinds MarketResponse in 2007 voor het eerst de klantvriendelijkheid van Nederlandse bedrijven onderzocht, is er nogal wat veranderd. Uit de afgelopen 15 jaar van de verkiezing zijn drie belangrijke trends naar voren gekomen. MarketResponse zet ze op een rij. ▼ Trend 1: Het verschil tussen goed en slecht wordt kleiner In de beginjaren waren de…
Verbiest en Olde Olthof bezoeken het ESOMAR Congres in Athene (deel 1)
De wereldwijde marktonderzoekvereniging ESOMAR organiseert deze week in Athene het jaarlijkse congres. Dat gaat dit jaar over de toekomst van marketing insights. Twee positief kritische D&IN- leden, Sylvie Verbiest en Coen Olde Olthof, zijn er deze week bij en ze doen in deze en komende nieuwsbrieven verslag. Ze starten met een indringend tweegesprek. ▼ Sylvie:…