Miles Research presenteert tien AI-oplossingen
Miles Research ontwikkelt volop AI-oplossingen. Ze doen er verslag van in tien artikelen die je kunt vinden op hun site. Alle oplossingen past Miles toe in de normale onderzoeksmethodieken. Daarom spreken ze ook over ‘integrated AI’. Dit verlaagt de drempel voor gebruik aanzienlijk. ▼ Miles Research past AI toe aan de datacollectiekant, maar ook aan…
D&IN biedt nieuwe serie trainingen over alle facetten van data
Het Data & Insights Network biedt de komende maanden een uitgebreide reeks trainingen aan op het gebied van data. Er kunnen zowel leden als niet-leden aan meedoen. De trainingen bestrijken belangrijke terreinen als data driven leadership, verbeteren van datakwaliteit, data-modeling en data-management en governance. De serie trainingen wordt gegeven door samenwerkingspartner Cibit. ▼ Dit zijn…
Millennials eindelijk in (iets meer) goeden doen
Het is een generatie die te maken kreeg met financiële instabiliteit – of op zijn minst pech – maar nu genieten millennials van wat rijkdom. Dat is goed om te weten, vooral nu alle marketingaandacht zich richt op Gen Z en Gen Alpha. En ook al gaat dit bericht over Amerika, de gelijkenis met ons…
Wat betekent vermindering CO2-uitstoot voor de branche?
We schreven er al eerder over, maar de gevolgen van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), de Europese richtlijn die bedrijven verplicht om een duurzaamheidsrapportage uit te brengen, geldt voor alle soorten bedrijven. Ook voor de research- en data-sector. ▼ In eerste instantie gaat de richtlijn op voor beursgenoteerde bedrijven en zogenoemde grote bedrijven. Maar…
Blauw Research publiceert whitepaper voor succesvolle marketingcampagnes
Eind 2023 won opleider de Baak een Effie voor een succesvolle campagne waaraan Blauw Research had meegewerkt. Dat nieuws leidde naar het ontwikkelen van een stappenplan om met inzet van marktonderzoek succesvolle campagnes te kunnen ontwikkelen. Blauw Research publiceert het plan in de whitepaper: ‘Boost jouw merk met impactvolle creatie’. ▼ Marketeers die campagnes maken,…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Purpose en Miles Research samen in onderzoek sociaal domein
Recent is samenwerking ontstaan tussen technologie- en databureau Purpose en Miles Research. Doel is het geven van inzichten over vaak lastig bereikbare doelgroepen, bijvoorbeeld op het gebied van sociaal incasseren of dienstverlening van gemeenten binnen het sociale domein. ▼ Deelnamebereidheid aan onderzoek binnen moeilijk bereikbare groepen is, zoals het woord al zegt, vaak laag, maar…
Consumer insights – minder data, meer empathie
Brett Townsend en Tim Hoskins van het Amerikaans strategie- en insights-bureau Quester schreven een boek over consumer insights: Insights on the Brink. Een eerbetoon aan de kunde van professionals, en een pleidooi voor minder data en voor meer empathie. Een samenvatting. ▼ Consumenteninzichten (CI) zijn altijd nodig, ongeacht de economische situatie. In goede economische tijden…
Doe mee aan een enquête over data & analytics bij B2B-organisaties
Waar staan Nederlandse B2B-bedrijven op het gebied van data en analytics, in welke zaken wordt op dit moment geïnvesteerd en waaraan wordt op dit moment gewerkt? Het zijn maar een paar van de vragen die dataconsultancybureau Digital Power stelt in een enquête. En je kunt er nu aan meedoen! ▼ Dat het bedrijfsleven volop bezig…
Regulating AI Inc. en Club de Madrid bundelen hun krachten voor AI-beheer
Regulating AI Inc., een non-profitorganisatie die zich inzet voor regulering van AI, en Club de Madrid, die een grote groep van voormalige presidenten en premiers verenigt, hebben hun krachten gebundeld om de impact van AI op de democratie te bevorderen. ▼ De samenwerking is een belangrijke stap richting integratie van wereldwijde leiderschapservaring met geavanceerde AI-beleidsvorming…
‘Alsjeblieft, dankjewel, chatbot!’
Er is iets eigenaardigs aan de hand: mensen gaan relaties aan met AI-systemen. Althans, dat zeggen onderzoekers van het MIT. Wordt AI onze nieuwe metgezel? ▼ Toen de GenAI-boom eind 2022 begon met ChatGPT, werd ons verteld dat AI-tools alles weten, dat ze het saaie werk overnemen en de productiviteit en economische voordelen kunnen vergroten….
AI is afknapper voor consumenten
Onderzoekers van de Washington State University zeggen in een rapport dat gebruik van AI voor productbeschrijvingen de koopintentie verlaagt. Dat heeft niet alleen gevolgen voor merken die AI gebruiken, maar geldt ook breder voor productcategorieën. ▼ Hoewel AI het gesprek van de dag is en investeerders dromen van de besparingen die er door AI te…
Gebruik AI-chatbot kan leiden tot datalekken
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft de afgelopen tijd meerdere meldingen binnengekregen van datalekken doordat medewerkers persoonsgegevens van bijvoorbeeld patiënten of klanten deelden met een chatbot die gebruikmaakt van AI. Door het invoeren van persoonsgegevens in AI-chatbots kunnen de bedrijven die de chatbot aanbieden ongeoorloofd toegang krijgen tot die persoonsgegevens. ▼ De AP ziet dat veel…